کد خبر: ۷۱۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۰ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - 2015July 27
شفا آنلاين:پزشکی>درمان-نخستین عمل جراحی توبوپلاستی شیپور استاش را با موفقیت بر روی دو بیمار در بیمارستان امیر اعلم تهران انجام شد.

به گزارش شفا آنلاين،از دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکترمنصور متصدی نخستین جراحی توبوپلاستی شیپور استاش در کشور را در راستای رسالتهای بیمارستان امیراعلم و دانشگاه در ارائه تکنیک های جدید و ثابت شده تشخیصی و درمانی دانست.


وی با اشاره به وضعیت مطلوب بیماران جراحی شده و انتقال آن ها به بخش، به تشریح اهمیت جراحی توبوپلاستی شیپور استاش پرداخت و گفت: این عمل جراحی که برای نخستین بار در کشور انجام می شود، بدون ایجاد زخم یا شکاف در صورت یا حلق و با بهره گیری از تکنیک های جدید آندوسکوپی، در درمان بیماری های عفونی گوش که یکی از شایع ترین علل اختلال شنوایی در کشورهای جهان سوم و ایران است، کاربرد دارد.

متصدی به نقش بسیار مهم شیپور استاش در شنوایی اشاره کرد وگفت: اگر شیپور استاش عملکرد خوبی داشته باشد، در صورت ابتلای فرد به بیماری های عفونی گوش، این بیماری ها گاهی حتی خودبخود و بدون دخالت جراح یا پزشک بهبود می یابند اما اگر این عضو مهم گوش، به علل مختلف خوب کار نکند و فرد دچار اختلال کار شیپور استاش باشد، بیماری های عفونی گوش به درمان پاسخ نمی دهند یا به سختی پاسخ می دهند که در این موارد، بیمار علاوه بر درمان های معمول، به این جراحی نیاز دارد.

رییس بخش کاشت حلزون بیمارستان امیراعلم افزود: با همه پیشرفت هایی که در علم و تکنولوژی شناخت بیماری ها صورت گرفته است، در مورد تشخیص اختلالات شیپور استاش و همین طور درمان آن، هنوز روش مناسبی وجود نداشت. یعنی با وجود آن که می دانستیم علت اصلی عفونت ها و مزمن شدن آن، مساله شیپور استاش است، اما برای بهبود عملکرد آن راهی نداشتیم تا این که طی دو تا سه سال اخیر، تکنیکی در علم اتولوژی مطرح شد که بر اساس آن پزشکان توانستند بدون ایجاد زخم یا شکاف، از طریق استفاده از پروتزها و یا دستگاههای خاص (Device) عملکرد شیپور استاش را بهبود بخشند.

وی با اشاره به اثربخشی و نتیجه بسیار امیدوارکننده عمل توبوپلاستی شیپور استاش گفت: با استفاده از این عمل جراحی، می توان علل انسدادی شیپور استاش را که گاهی با درمان دارویی و یا جراحی های مرسوم برطرف نمی شود، از بین برد.

متصدی افزود: این جراحی تابه حال در ایران انجام نشده بود و امروز توانستیم در بیمارستان امیراعلم که قریب به 70 سال به عنوان مرکز مرجع بیماری های گوش و گلو و بینی در کشور و همچنین منطقه مطرح بوده است، این عمل را با موفقیت بر روی دو بیمار انجام دهیم.

وی بر اهمیت ریشه کن کردن بیماری های عفونی گوش با توجه به شیوع آن ها در کشور تأکید کرد و گفت: اگر بر این امر اهتمام بورزیم، بسیاری از عللی که باعث کاهش، نقص، و افت شنوایی در بیماران سنین مختلف از کودکان تا بزرگ سالان می شود، از بین خواهند رفت.

این جراحی به همراه تیم پزشکی بیمارستان امیر اعلم روز یکشنبه چهارم مرداد ماه انجام شده است.



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: