کد خبر: ۷۰۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۰ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - 2015July 24
شفا آنلاین>سلامت>رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از برنامه‌های جدید و تاثیر گذار برای بهبود شرایط دانش‌آموزان در سال جدید تحصیلی خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین،مجید قدمی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور  در خصوص طرح سنجش سلامت از نوبت گیری 800 هزار نفر خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد بیش از 300 نفر بررسی شده‌اند و سایرین در نوبت قرار دارند و تا دو ماه آینده برای این افراد هم ارزیابی صورت می‌گیرد. 

وی در خصوص روند انجام طرح گفت: خانواده ها برای ثبت نام به مدرسه مورد نظر مراجعه می‌کنند و از این طریق به نزدیک ترین پایگاه سنجش معرفی می‌شوند و بعد از انجام آزمایشات در نظر گرفته شده، چنانچه کودک دچار مشکل باشد وارد مرحله معاینات تخصصی می‌شود. 

قدمی ادامه داد: در مرحله تخصصی، تیم و ابزارهای دقیق‌تری وجود دارد و بعد از این مرحله مجددا تصمیم گیری انجام می‌شود. 

پیگیری‌های مدارس برای شرایط جسمانی دانش‌آموزان
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در خصوص پیگیری‌های مدارس برای وضعیت سلامت دانش‌آموزان گفت: چنانچه فردی نیازمند برنامه‌های توان‌بخشی نظیر عینک، سمعک، ویلچر و غیره باشد و به تایید برسد در شناسنامه سلامت این اطلاعات ثبت می‌شود و مربیان بهداشت مدارس پیگیری‌های بعدی را برای دانش‌آموزان مذکور انجام خواهند داد. 

بنا به گفته‌ رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی و با توجه به غربالگری‌هایی که انجام شده است، 72 هزار نفر از دانش‌آموزان به دلیل اینکه از نظر یادگیری مشکلی ندارند و فقط تفاوت آنها در شرایط فیزیکی است، در مدارس عادی مشغول به تحصیل می‌شوند و 49 هزار نفر از جمعیت دانش‌آموزی همچنان در مدارس استثنایی و با شرایط ویژه چنین مدارسی به تحصیل می‌پردازند. 

گفتنی است، برنامه‌ طرح سنجش سلامت سال‌هاست که به تعیین وضعیت سلامت نوآموزان می‌پردازد و هر ساله این طرح با دقت و جامعیت و کیفیت بالاتری اجرایی می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: