کد خبر: ۷۰۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۵ - ۳۰ تير ۱۳۹۴ - 2015July 21
شفاآنلاين:تغذیه>رژیم غذایی-یک کارشناس تغذیه گفت: ممکن است افراد پس از پایان ماه مبارک رمضان با اندکی کاهش وزن مواجه شده باشند که این کاهش وزن بیشتر به دلیل کاهش حجم آب بدن و اندکی از آن به کاهش میزان چربی مربوط می‌شود و نباید این افت وزن، واقعی تلقی شود.

به گزارششفاآنلاین،فرزاد بابایی روزه‌داران را به دو دسته افراد با برنامه غذایی معمولی و افراد با رژیم‌های غذایی خاص تقسیم کرد و گفت: افراد معمولی که رژیم غذایی خاصی نداشته و برنامه سحر و افطار خود را به طور معمول داشته‌اند، ممکن است پس از پایان ماه مبارک رمضان با اندکی کاهش وزن مواجه شده باشند که این کاهش وزن بیشتر به دلیل کاهش حجم آب بدن و اندکی از آن به کاهش میزان چربی مربوط می‌شود و نباید این افت وزن را واقعی بدانند و باید برای تداوم آن برنامه‌ریزی کنند.

این کارشناس تغذیه و رژیم درمانی افزود: افت وزن پس از ماه مبارک رمضان تنها با پیگیری و برخورداری از رژیم و برنامه غذایی مدون زیر نظر کارشناسان تغذیه قابل کنترل است. در غیر اینصورت با برگشتن به رژیم غذایی معمول پس از مدت کوتاهی نه تنها این کاهش وزن جبران خواهد شد، بلکه به دلیل نوع انباشت چربی پس از لاغری و اضافه وزن کوتاه مدت می‌تواند باعث افزایش توده چربی در بدن فرد شود.

بابایی افزود: روزه‌دارانی که در ماه مبارک رمضان رژیم غذایی خاصی مانند رژیم کاهش وزن، نمک، چربی، دیابت و... را رعایت کرده‌اند باید رژیم خود را زیر نظر کارشناسان و متخصصان ادامه دهند.

این کارشناس تغذیه و رژیم درمانی ادامه داد: دسته دیگری از روزه‌داران بعد از ماه مبارک رمضان با افزایش وزن مواجه می‌شوند که این افزایش وزن به دلیل حجم بالای مواد خوراکی است که در خلال وعده‌های افطار تا سحر مصرف می‌کردند. افزایش وزن این افراد می‌تواند خطر ناک باشد، چراکه سطح متابولیسم بدن آنها تغییر کرده و لذا برای رفع چاقی و اضافه وزن خود نیاز به استفاده از رژیم‌های غذایی زیر نظر کارشناسان تغذیه دارند.

بابایی در ادامه با بیان اینکه روزه‌داران پس از ماه مبارک رمضان باید حواس‌شان به میزان آب نوشیدن‌شان باشد، گفت: افراد برای تامین آب مورد نیاز بدن خود باید روزانه بین شش تا هشت لیوان آب بنوشند که گاه ممکن است ماه رمضان و ایام روزداری باعث شود تا افراد در طول روز به کمتر آب نوشیدن عادت کرده باشند.


ایسنا


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: