کد خبر: ۷۰۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۵ - ۲۹ تير ۱۳۹۴ - 2015July 20
پروفسور سمیعی اعلام کرد:
شفاآنلاین:پروفسورمجید سمیعی جراح مغزواعصاب ایرانی مقیم آلمان گفت:آرزویم اینستکه مرکزجامع جراحی وتحقیقاتی مغزواعصاب ایران هرچه زودترراه اندازی شده و به بهره برداری برسد.
به گزارش اختصاصی شفاآنلاین ،وی که همراه هیات عالیرتبه اقتصادی آلمان به ایران سفرکرده است صبح امروزدر همایش همکاری های اقتصادی ایران و آلمان طی سخنان کوتاهی گفت:برهیچکس پوشیده نیست که علم ودانش به هیچ عنوان تحریم شدنی نیست .ضمن اینکه امروزه درتمام دنیا جوانان ودانشمندان نخبه ایرانی درمراکزعلمی و تحقیقاتی معتبردنیا حضورچشمگیری دارند وبه نوعی گل سرسبد هستند.

سمیعی خاطرنشان کرد:بدون تردیدیکی ازمهم ترین آروزهایم اینستکه مرکزعلمی وتحقیقاتی جراحی مغزواعصاب ایران که مشابه مرکز هانوفردرآلمان است هرچه سریعتربه بهره برداری برسد وبه مردم کشورخدمات لازم را ارایه نماید.

پروفسورسمیعی تصریح کرد:امیدواریم براساس برنامه ریزی های صورت گرفته این مرکزدرآپریل سال آینده -فروردین واردیبهشت-باحضورگابریل ریگمار -معاون صدر اعظم آلمان -ومسولان عالیرتبه ایرانی به بهره برداری برسد.

پروفسور مجید سمیعی که استاد افتخاری دانشگاه علوم پزشکی تهران در بیمارستان امام خمینی (ره) است گفت: ساختمان این مرکز شبیه مغز و مشابه آنچه چند سال پیش در هانور آلمان ساخته شده بود به دست مهندسان معماری ایرانی در تهران ساخته می شود.

وی با بیان این که مرکز بین المللی مغز و اعصاب تهران پیشرفته تر از مرکز هانور آلمان است؛ افزود:در این مرکز INI international nerve institute همه طرح هایی را کــه در نمونه آلمان آن امکان اجرای آنها فراهم نشده یا در این سال ها به فکرم رسیـــــده است در این مرکز اجرا می شود.

رییس سابق فدراسیون جراحان مغز و اعصاب دنیا اضافه کرد: پیشرفته ترین تجهیزات تشخیصی و پژوهشی مغز و اعصاب جهان در این مرکز جمع آوری و به کار گرفته خواهد شد و اطمینان دارم این مرکز تا چند سال آینده به بزرگترین و اصلی ترین مرکز آموزشی و درمانی مغز و اعصاب نه تنها در منطقه؛ بلکه در جهان تبدیل می شود.

گقتنی است 75درصد هزینه ساخت و راه اندازی مرکز علوم مغز و اعصاب ایران را موسسه خیریه امام رضا (ع) و25درصد را دانشگاه علوم پزشکی تهران برعهده دارد.

ساختمان این مرکز در بزرگراه شهید همت قبل از بزرگراه شهید باقری در نهایت به20طبقه می رسد.

پروفسور سمیعی پیش از این به درخواست چین، ساخت مرکزی مشابه را در پکن نیز سرپرستی کرده است؛ این جراح برجسته بین المللی که دولت چین وی را اســــتاد برگزیده جهانی لقب داده، معتقد است مرکزی که در ایران ساخته می شود در جهان بی نظیر خواهد بود.



آمادگی آلمان برای صادرات پنج میلیارد یورویی کالا وتجهیزات به ایران

براساس این گزارش ،مدیرعامل اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان هم از آمادگی این کشور برای صادرات کالاها و تجهیزات مورد نیاز ایران به ارزش پنج میلیارد یورو، بلافاصله پس از نهایی شدن توافق هسته ای و لغو تحریم ها خبر داد.

دانیل برنبک، پتانسیل اشتغال آفرینی همکاری اقتصادی میان دو کشور را بالا توصیف و بر عزم آلمان برای برقراری روابط بازرگانی و تجاری با ایران تاکید کرد.

وی اظهار داشت: آلمان علاقه مند همکاری با ایران در زمینه های آب، نفت، گاز، انرژی های تجدیدپذیر، تجهیزات پزشکی و همچنین ساخت ماشین آلات خاص و خودرو است.

مدیرعامل اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان تصریح کرد: سفر این هیات عالیرتبه که نمایندگان شرکت های بزرگی چون فولکس واگن و زیمنس آن را همراهی می کردند، یک سفر سمبلیک برای نشان دادن تمایل و علاقه مندی آلمان برای همکاری اقتصادی با ایران است و قراردادی در طول این سفر امضا نخواهد شد.

وی گفت: مهمترین مشکلی که سر راه همکاری اقتصادی با ایران وجود دارد، مشکلات سیستم بانکی است، زیرا ایران به لحاط تحریم های بانکی به شبکه سوئیفت متصل نیست و امیدواریم پس از لغو تحریم های مالی و بانکی، این مشکل به سرعت برطرف شود.

برنبک اضافه کرد، آلمان آماده سرمایه گذاری و انتقال فناوری های جدید به ایران و مایل است در چارچوب یک تعامل سازنده و روشن با ایران همکاری های بلند مدت داشته باشد.


غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
پزشک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
1
4
سلام پروفسورگفته بودن که این مرکزدرسال 92به بهره برداری میرسه حالا چی شد؟
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
0
2
اخه گناه میشه پول کشور برای سلامت مردم خرج بشه
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
0
4
أخه زمان تحريم اقاي پرفسور نميتونستن حالا كه تحريم ها تمام شد. هر چه سريع تَر.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
0
2
واااای بووووس مرسسسسسییییییییی حال کردم!!!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
0
4
دستت دردنکنه دکترجان خداعوضت بده
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: