کد خبر: ۶۹۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱:۴۴ - ۲۵ تير ۱۳۹۴ - 2015July 16
پاسخ های کارشناسان شفاآنلاین به سوالات کاربران:
شفا آنلاین- جمعی از پزشکان متخصص و کارشناسان افتخاری شفا آنلاین به سوالات متداول کاربران پاسخ دادند.

سوال: سلام من در هفته 11 بارداری هستم واز هفته ی دهم بارداری بعد از نزدیکی لکه بینی داشتم و همون شب هم قطع شد دکتر رفتم و آمپول پپرولوتون استفاده کردم ولی بازهم بعد از چهار روز از نزدیکی با وجود زندن آمپول بازهم دیدم سونویی را که انجام دادم سالم بود ولی یکبار دیگر هم دچار این لکه بینی شده ام و بلافاصله هم قطع میشه خیلی نگرانم،لطفا راهنماییم کنید.

پاسخ: دکتر شهره بهروزی/ متخصص زنان و زایمان

اگر این اتفاق یک تا دو بار رخ دهد و سونوگرافی از وضعیت جفت مناسب باشد مشکل جدی نیست اما در صورت تکرار باید تحت درمان پزشک از شیاف های نگهدارنده جفت و جنین نیز هرشب استفاده کنید.

سوال: با سلام ایا بیماری سوزاک با معاینه واژن وتست پاپ اسمیر مشخص میشه من همیشه دچار عفونت میشم بیش از سی بار دکتر رفتم نتیجه نگرفت چندین سال پیش همسرم زگیل تناسلی داشت ولی درمان کرد بردما توجه به اینکه میگن ویروسش در بدن میمونه ممکن عفونت من بر اثر این باشه تو روخدا جوابم رو بدید چون از لحاظ روحی دچار افسردگی شدم. که چرا خوب نمیشم همه نوع دارو مصرف کردم مرتب پاپ اسمیر انجام میدم

پاسخ: دکتر شهره بهروزی/ متخصص زنان و زایمان

زگیل باعث سوزش های مقاوم به درمان نمی شود، اما امکان این امر در سوزاک نیز وجود دارد که با آزمایشات مربوط به ترشحات واژینال تشخیص داده می شود و باید تحت درمان پزشک درمان های مربوطه نیز انجام شود.

سوال: من مدت یکسال است جوش های بدی میزنم تحت نظر پزشک قرص آزیترومایسین زیاد استفاده کردم اما فایده نداشت دکتر گفت بخاطر استرس و مشکلات هورمونیه اما آزمایش ندادم هر روز بدتر شدم پیش دکتر طب سنتی هم رفتم قبل از ماه رمضان حجامت کردم اما باشروع ماه رمضان داروهای گیاهی و رازیانه را قطع کردم.وضعیت جوش های صورتم خیلی بد شده جوشهای قرمز چرکی و دردناک خواهش میکنم یه دکتر خوب بهم معرفی کنید یا راهنماییم کنید.

پاسخ: دکتر شهره بهروزی/ متخصص زنان و زایمان

ابتدا شما باید به یک متخصص پوست مراجعه کنید؛ اما بیماری های هورمونی و کم کاری های تخمدانی گاهی منجر به جوش های مقاوم می شوند که درمان تحت نظر پزشک با خوردن قرص های هورمونی ماهانه از قبیل اسپیرونولاکتون و دیان نیز امکان پذیر است.

سوال: من 5ماه پیش عمل ریفلاکس کلیه انجام دادم دوطرفه بودودفع پروتءین کلیه هم دارم.تحت درمان پزشکم میخوام بدونم نگه داشتن دشتشویی خیلی توی برگشتن بیماری موثره؟ممکنه اینطوری دوباره دچارشم؟من 16سالمه وعفونت هم دارم.

پاسخ: دکتر لطف الله ارمنده/ جراح کلیه و مجاری ادرار

شما باید خیلی مراقب باشید تا دچار عفونت نشوید؛ ادرار را نگه ندارید و هر 6 ماه یکبار حتی بدون مشکل برای کنترل به پزشک مراجعه کنید اما به طور کلی امکان عود کم است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: