کد خبر: ۶۹۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۹ - ۲۱ تير ۱۳۹۴ - 2015July 12
شفاآنلاین:جامعه>نماز عید سعید فطر تهران به امامت حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) اقامه می شود.
به گزارش شفا آنلاین : حجت الاسلام و المسلمین سید یدالله شیرمردی مسوول ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر تهران امروز (یکشنبه) در نشستی با خبرنگاران ضمن تشریح برنامه های این ستاد برای برگزاری نماز عید سعید فطر اظهار داشت: به محض اعلام عید توسط دفتر رهبر معظم انقلاب و ستاد استهلال، ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر تشکیل می شود و کمیته های آن برنامه های خود را آغاز می کنند.

وی یادآور شد: بر اساس تقویم روز عید سعید فطر شنبه آینده است اما در صورتی که عصر پنج شنبه هم روز جمعه عید اعلام شود ما آماده ایم نماز عید سعید فطر را صبح جمعه در مصلای امام خمینی(ره) برگزار کنیم.

مسوول ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر تهران از تشکیل 15 کمیته توسط این ستاد خبر داد و گفت: کمیته حمل و نقل و ترافیک علاوه بر جابجایی نمازگزاران مسیرهای رفت و برگشت را مشخص می کنند.

شیرمردی ادامه داد: همانطور که پیش بینی شده از ساعت 4 صبح روز عید، متروی تهران و همچنین 2500 دستگاه اتوبوس شرکت اتوبوسرانی به اضافه اتوبوس های خطوط بی آر تی و 550 دستگاه ون جابجایی نمازگزاران را انجام می دهند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این هزاران نفر از عوامل پلیس راهور نیروی انتظامی مسوولیت سازماندهی نمازگزاران در مصلای تهران و خیابان های اطراف را بر عهده دارند و سردار حسینی فرمانده راهور تهران بزرگ ریاست این کمیته را برعهده دارد.

مسوول ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر تهران از طراحی انیمیشنی در این مورد خبر داد و اظهار داشت: این انیمیشن وضعیت دسترسی ها و موقعیت پارکینگ ها و خدمات رفاهی را در اطراف مصلای تهران به نمازگزاران ارایه می کند.

شیرمردی همچنین از پیش بینی ایستگاه های صلواتی توسط ستاد پشتیبانی ستاد برگزاری عید سعید فطر خبر داد و گفت: با توجه به مستحب بودن افطار کردن نمازگزاران ایستگاه های صلواتی در مسیرهای اتوبوسرانی و مترو پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: در روز عید جابجایی نمازگزاران از اذان صبح تا اذان ظهر توسط خطوط مترو و اتوبوسرانی در تهران رایگان خواهد بود.

وی درمورد فعالیت کمیته صوت این ستاد نیز یادآور شد: این کمیته پیش بینی های لازم را برای برگزاری نماز عید سعید فطر و شنیده شدن صدای خطیب نماز در خیابان های اطراف مصلای تهران پیش بینی کرده است.

مسوول ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر تهران در ادامه به فعالیت کمیته بهداشت و درمان و امداد و نجات به ریاست دکتر موسوی رییس اورژانس خبر داد و اضافه کرد: تمامی نمازگزاران بیمه خواهند بود و اگر مشکلی پیش بیاید خدمات بهداشتی و درمانی رایگان دریافت می کنند.

شیرمردی همچنین درمورد فعالیت کمیته انتظامات و اجراییات این ستاد که 3 هزار نفر در آن حضور دارند، اظهار داشت: این کمیته مسوولیت هدایت و راهنمایی مردم برای برقراری نظم و رعایت جهت قبله را توسط نمازگزاران بر عهده دارد.

وی به پیش بینی پارکینگ برای وسایل نقلیه نمازگزاران اشاره کرد و گفت: یک پارکینگ به ظرفیت 7 هزار خودرو در شمال مصلای تهران سمت ورودی همت پیش بینی شده و پارکینگ دیگری به ظرفیت 5 هزار خودرو در جنوب مصلای تهران و منطقه عباس آباد پیش بینی شده است.

مسوول ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر تهران همچنین گفت: پارکینگ بنیاد مستعضفان، پارکینگ بیهقی، پارکینگ استانداری، وزارت راه و شهرسازی و همچنین پارکینگ راه آهن جمهوری اسلامی ایران هم برای سهولت جابجایی وسایل نقلیه نمازگزاران پیش بینی شده است.

شیرمردی در عین حال گفت: با وجود پیش بینی ظرفیت های فوق برای پارکینگ از نمازگزاران تقاضا می کنیم از وسایل حمل و نقل عمومی و مترو و اتوبوس استفاده کنند.

وی یادآور شد: قطارهای مترو تهران روز عید سعید فطر در ساعات اوج هر سه دقیقه حرکت می کنند.

وی، کمیته فرهنگی و کمیته روحانیون را از دیگر کمیته های پیش بینی شده توسط این ستاد عنوان کرد و اظهار داشت: علاوه بر این کمیته مدیریت مصلای تهران، امور داخلی را مدیریت خواهد کرد و کمیته رسانه های دیداری و نوشتاری هم علاوه بر اطلاع رسانی کار فرهنگ سازی را انجام خواهند داد.

مسوول ستاد برگزار نماز عید سعید فطر خاطرنشان کرد: برنامه های این ستاد در ساعت 7 صبح با تلاوت کلام الله مجید، تواشیح ، مدیحه سرایی و مناجات خوانی آغاز و ساعت 8 صبح نماز عید سعید فطر به امامت ولی امر مسلمین جهان برگزار می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: