کد خبر: ۶۸۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۷ - ۱۵ تير ۱۳۹۴ - 2015July 06
متخصص علوم رفتاری در گفتگو با شفا آنلاین هشدار داد:
شفا آنلاین- متخصص علوم رفتاری هشدار داد: با توجه به این که اعتیاد در همه اقشار و طبقات قربانیان خود را می گیرد متأسفانه در قشر تحصیل کرده و یقه سفید جامعه نیز شاهد ظهور و افزایش معتادان هستیم.

دکتر مجید ابهری در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد: معتادان تحصیل کرده و یا زنان معتاد که جمعیت قابل توجهی از معتادان را تشکیل می دهند امروز به عنوان هشداری جدی برای جامعه می باشند.

وی ادامه داد:تازه ترین آمارهانشان می دهد افراد تحصیل کرده حدود 45درصد معتادان را تشکیل می دهند که 21درصد آنها لیسانس و به بالاتر و 24 الی 26درصد آنها دیپلم و دیپلم به بالا می باشند.

به گفته استاد دانشگاه شهید بهشتی، متأسفانه علت این گرایش فقدان آموزش مهارت های زندگی به افراد تحصیل کرده در دوران تحصیل،دبیرستان ها و دانشگاه ها می باشد . دوم نیزتبلیغات گسترده مافیای مواد مخدر مبنی بر این که مواد روان گردان فاقد اعتیاد است و در آنها خطر اعتیاد وجود ندارد .در حالی که به خاطر این دو دلیل شاهد ظهور معتادان تحصیل کرده و یقه سفید در جامعه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: امروزه با معتادانی مواجه هستیم که دارای مشاغل قابل توجه اجتماعی و یا تحصیلات رو به رشد می باشند که این خطر جدی باید توسط خانواده ها و نهادهای متولی بسیار مهم قلمداد گردد.

ابهری اذعان کرد: ظهور معتادان یقه سفید در جامعه باعث می شود که زشتی زدایی از اعتیاد به عمل آید و نوجوان و جوانی ببیند که فرد تحصیل کرده و یک فرد شاغل در باتلاق اعتیاد گرفتار شده فکر می کند که اعتیاد کار خوبی است که آن فرد آن راه را انتخاب کرده است .بنابراین ایجاد الگوهای رفتاری نامناسب و غلط از اصلی ترین عوارض اعتیاد معتادان یقه سفید به شمار می رود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: