کد خبر: ۶۸۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۱۵ تير ۱۳۹۴ - 2015July 06
شفا آنلاين:جامعه پزشکي>بهداشت و درمان-معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کاهش پرداخت هزینه های درمانی از جیب مردم فرصتی را برای احیای نقش مددکاران در بیمارستان ها ایجاد کرده است.

به گزارش شفا آنلاين،به نقل از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محمد آقاجانی، کاهش این پرداختی را از برنامه های تحول نظام سلامت عنوان کرد و اظهارداشت: با اجرای این برنامه، فرصتی برای مددکاران ایجاد شده است که به حمایت اجتماعی از بیماران بپردازند.

وی ادامه داد: با کاهش مشکلات مردم در بیمارستان ها و به ویژه در بخش سرپایی می توان از ظرفیت مددکاران در جهت پیشبرد اهداف و اجرای بهتر برنامه و خدمات طرح تحول نظام سلامت بهره برد.

آقاجانی ادامه داد: در سال های گذشته نقش عمده ای که مددکاران اجتماعی در بیمارستان های وزارت بهداشت داشتند، تخفیف هزینه های بیماران بود که نقشی فرعی و غیر مرتبط به شمار می آمد و با نقش اصلی آنان در بیمارستان ها فرق داشت.

معاون درمان وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی، حمایت های اجتماعی از بیماران در زمان ترخیص و حتی پس از آن را از جمله نقش های مددکاران اجتماعی عنوان کرد.

آقاجانی گفت: مددکاران اجتماعی باید با بیماران و خانواده های آنان ارتباط برقرار کنند و در جریان وضعیت زندگی این افراد قرار گیرند و با حمایت های اجتماعی بتوانند وضعیت پس از ترخیص بیماران را سر و سامان دهند.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت بحرانی بیمارستان ها در سال های گذشته افزود: نقش عمده مددکاران در چنین وضعیتی عمدتا تخفیف هزینه ها بوده است.

آقاجانی با ابراز خرسندی از دستاوردهای برنامه تحول نظام سلامت تاکید کرد: در قالب این طرح، هزینه ها از جمله هزینه مردم در بخش بستری پوشش داده شد و به نظر می رسد وقت آن رسیده است تا مددکاری اجتماعی بیمارستان های وزارت بهداشت بتوانند به ایفای نقش اصلی خود و حمایت اجتماعی از بیماران بپردازند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: