کد خبر: ۶۸۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۹ - ۱۴ تير ۱۳۹۴ - 2015July 05
شفاآنلاین:جامعه>سلامت>دبیر اجرایی سمپوزیوم بین المللی سرطان از تاسیس نخستین مدرسه سرطان کشور در مشهد خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین : افشین افشاریان روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این مدرسه به همت مرکز پیشگیری از سرطان 'نسترن' و با هدف پیشگیری از بیماری سرطان و تشخیص به موقع آن راه اندازی می شود.

وی گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده این مدرسه همزمان با هفته سرطان در بهمن ماه امسال در محل مرکز پیشگیری از سرطان واقع در ملک آباد مشهد تاسیس می شود و سپس در مکانی بزرگ تر و مجهز تر استقرار می یابد.

وی بیان کرد: در این مدرسه اصول پیشگیری از سرطان و تشخیص زوردس آن برای عموم مردم در قالب کلاس های مختلف به صورت رایگان آموزش داده می شود.

افشاریان با بیان اینکه بخشی از آموزش های این مدرسه در فضای مجازی صورت می گیرد، گفت: همچنین سطوح دیگری از آموزش های مدرسه 'نسترن' به صورت تخصصی برای پزشکان برگزار می شود.

سمپوزیوم بین المللی سرطان با حضور متخصصان علم سرطان از داخل و خارج کشور، نهم مهر ماه امسال به همت مرکز پیشگیری از سرطان نسترن و با همکاری دانشگاه فردوسی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می شود.

مرکز پیشگیری از سرطان نسترن به درخواست شادروان 'نسترن رزمجو' عضو هیات علمی و مدیر گروه سابق مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاسیس شد که اکنون در حال تبدیل شدن به موسسه مردم نهاد است.

ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: