کد خبر: ۶۸۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۷ - ۱۴ تير ۱۳۹۴ - 2015July 05
شفاآنلاین:جامعه>خانواده>زوج جوانی را می شناسم که مدت چهار سال است عقد کرده اند اما توان مالی برای پرداخت مراسم عروسی و هزینه های جانبی اش را ندارند. آنها برای گرفتن مراسم عروسی مدت هاست که کار می کنند و تا حد ممکن پول هایشان را برای برگزاری مراسم عروسی کنار گذاشته اند.
به گزارش شفا آنلاین : زوج جوانی را می شناسم که مدت چهار سال است عقد کرده اند اما توان مالی برای پرداخت مراسم عروسی و هزینه های جانبی اش را ندارند. آنها برای گرفتن مراسم عروسی مدت هاست که کار می کنند و تا حد ممکن پول هایشان را برای برگزاری مراسم عروسی کنار گذاشته اند. از آنها می پرسم پس چه زمانی می خواهید زندگی مشترک تان را شروع کنید؟ می گویند: دیگر پول مان به حد نصاب رسیده و می خواهیم شهریور همین سال مراسم عروسی  مجللی را برگزار کنیم.

این زوج که برای اجاره مسکن و تهیه لوازم زندگی شان وام گرفته اند و خود را به دام پرداخت اقساط چندین ساله گرفتار کرده اند، حال می خواهند پس اندازشان را برای شب عروسی و برگزار جشن مجلل خرج کنند!

با خود فکر می کنم که آیا ارزشش را دارد که کار کنی و پول هایت را چندین سال کنار بگذاری و در نهایت برای برگزاری جشن عروسی یک شبه آنها را از دست بدهی؟

قصد ما این نیست که جشن گرفتن را منع کنیم، بلکه می خواهیم بگوییم گرفتن مراسم عروسی به این نحو که بیشتر حالت خودنمایی دارد تا جشن عروسی شایسته نیست.
 
زندگی ما مهم است یا حرف دیگران؟

ازدواج یا همان پیوند زیبای زناشویی، پیوندی آیینی است که طی احکام یا رسومی خاص بین زن و مرد، در مذاهب و کشورهای مختلف برقرار می شود و در نهایت به تشکیل خانواده منجر می شود. البته هر فرد برای وصلت کردن با همسر آینده اش دلایل متفاوتی دارد که همین نظرات متفاوت، باعث شده تا در کل مسئله ازدواج مهم تلقی شود.

خوب است که آدم بتواند شریک زندگی اش را پیدا کند و برای ساختن زندگی مشترک تلاش کند. اما متاسفانه این روزها ما درگیر تجملات شده ایم، تجملاتی که گاه ممکن است فقط برای حرف مردم صورت بگیرد. اما آن چیزی که اهمیت دارد لطمه ای است که بخاطر حرف دیگران به ما وارد می شود و ممکن است تا چندین سال جبران نشود.    
 
سادگی جشن عروسی؛ تضمینی برای زیبایی آن  
 
سنت خواندن خطبه عقد در مسجد، از مراسم ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه(س) به یادگارمانده است. در روایات آمده است بعد از موافقت پیامبر(ص) با خواستگاری علی(ع) از دخترش، پیغمبر(ص) فرمود: «یا على تو زودتر به مسجد برو من نیز بعد از تو مى‎آیم، تا در حضور مردم مراسم عقد را برگزار كنیم و خطبه بخوانیم.»

برگزاری مراسم عقد در مسجد، سنتی است که در زندگی موجب برکت است و منشاء خیر بسیار، اما متاسفانه به دلیل تغییر سبک زندگی جامعه در سال های اخیر و کمرنگ شدن این سنت، بسیاری از زوج های جوان زندگی خود را با غفلت از این منبع خیر و برکت آغاز می کنند.

همچنین پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: بهترین ازدواج ها آن است که آسان تر انجام بگیرد. (1)

اما متاسفانه این روزها ما از سبک زندگی اصیل مان فاصله گرفته ایم و آن چیزی که در ذهن مان می چرخد این است که دیگران راجع به ما چه می گویند؟ آنقدر به فکر حرف مردم هستیم که با پرداخت هزینه سنگین بعد از برگزاری مراسم ازدواج تنها چیزی که برایمان می ماند خستگی است و پولی که از دست داده ایم. جالب اینجاست با اینکه نهایت سعی مان را برای برگزاری مراسم بدون نقص انجام داده ایم اما باز هم حرف هایی است که پشت سرمان است؛ از چهره عروس خانم گرفته تا تعداد غذاهای تالار! و متاسفانه این حرف ها هیچ وقت دست از سرمان بر نمی دارد. پس خوب است که مراسم ازدواج را هر چه ساده تر برگزار کنیم تا زیبایی آن در سادگی اش نمایان شود.
فردا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: