کد خبر: ۶۸۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۱۲ تير ۱۳۹۴ - 2015July 03
شفا آنلاين:سلامت جنسی>رابطه زناشویی-یک محقق و پژوهشگر طب با اشاره به اینکه شناخت عوامل ضعف جنسی به استحکام خانواده و روابط زوجین می‌انجامد, گفت: از علل ناتوانی جنسی می‌توان به عدم آرامش اعصاب، فکر و خیال‌های پراکنده از موضوعات مختلف روزمره عنوان کرد.

به گزارش شفا آنلاين،یکی از مهم‌ترین مسائل زناشویی که باید بسیار مورد توجه قرار گیرد، مقاربت به شیوه صحیح و درست است؛ زیرا اگر به طور اصولی صورت پذیرد، علاوه بر اینکه عامل مهر افزونی و مودت بین زوجین می‌شود از بسیاری از امراض مقاربتی جلوگیری می‌کند و زمینه را برای انعقاد یک نطفه سالم آماده می‌کند.

علیرضا ابوالفضلی محقق و پژوهشگر طب درباره علل ناتوانی جنسی می‌گوید: علل ناتوانی جنسی می‌تواند به دلیل مسائل مختلف باشد که شناخت عوامل ضعف جنسی به استحکام خانواده و روابط زوجین می‌انجامد.

**علل ضعف جنسی چیست؟

ابوالفضلی: از علل ناتوانی جنسی می‌توان به عدم آرامش اعصاب و فکر و خیال‌های پراکنده از موضوعات مختلف روزمره اشاره کرد، همچنین عدم مقاربت صحیح و ناآگاهی در آداب مقدماتی مقاربت خود می‌تواند ناتوانی جنسی را منجر شود و اگر زوجین آداب صحیح مقاربت را رعایت کنند یعنی چند ساعت قبل از نزدیکی, زوج باید به یکدیگر پالس و سیگنال‌های احساسی در قالب مطالبه و آمادگی بدهند و به نوعی اعلام آمادگی کنند که این معمولاً در بین زوج‌ها مختلف است و در صورت عدم دریافت سیگنال‌ها در این خصوص از سوی یکدیگر این عمل نباید محقق شود.

آگاهی زن و مرد از یکدیگر نسبت به اینکه در چه ساعت‌هایی در طول روز آرامش‌شان بیشتر است و نیز چه ساعاتی در روز معمولاً حالشان بهتر است, به رابطه صحیح کمک می‌کند، همچنین داشتن زمان کافی برای شروع تا پایان مقاربت و اینکه هیچ استرسی برای اینکه بعد از مقاربت قراری یا کاری داشته باشد نباید وجود داشته باشد و حداقل سه تا چهار ساعت بعد از مقاربت باید در آرامش باشد.

وجود شرایط لازم از هر حیث برای انجام مقاربت و سنجیدن جوانب و ملاحظات و رعایت محیط لازم است, برای شروع بنا به فرمایش امام رضا (ع) و امیرالمومنین (ع) در آموزه‌های اسلامی ملاعبه باید صورت پذیرد یعنی با شوخی کردن و لمس کردن و پس از آماده شدن زوجه به طور صحیح نزدیکی تحقق می‌یابد، زیرا با توجه به اینکه شهوت حقیقی زن نسبت به مرد 8 برابر است لذا آماده سازی هورمون‌های زن برای نزدیکی به زمان بیشتر نیاز دارد.

نکته حائز اهمیت اینکه بیشتر زوج‌ها پس از ارضاء با حالت‌هایی از یکدیگر جدا می‌شوند که گویی اگر احساس و معاشقه‌ایی قبل از مقاربت بوده جنبه عاطفی نداشته و صرفاً ابزاری بوده برای رسیدن به آن نقطه و این بسیار اشتباه و عملی آسیب زننده به طرفین خواهد بود زیرا حس استفاده ابزاری شدن برای زن و مرد به ویژه زن‌ها حس شکننده ای است.

بنابراین توصیه می‌شود پس از ارضاء حتماً رفتاری صورت پذیرد, از سوی زوج به یکدیگر که چنین برداشتی صورت نپذیرد. مسئله مقاربت جنسی از زمان خلقت بشر بوده و تا پایان دنیا هم خواهد بود و جزو لاینفک زندگی هر شخص است چه از حیث غریزه و چه از جهت رسیدن به آرامش جسمی و روحی و چه از جهت تولید نسل برای گرم شدن هر چه بیشتر کانون خانواده و... پس لازم و واجب است بر هر زوجی است که نسبت به این مهم دانش و آگاهی کافی داشته باشند.

چرا که عدم دانش کافی در این خصوص سبب بیماری‌های روحی روانی به ویژه افسردگی در خانواده‌ها می‌شود زیرا بازتاب ناراحتی‌های روحی و روانی در خانواده برای کل خانواده است و به طبع تسری در جامعه خواهد داشت.

**راه‌های رفع ضعف جنسی؟

ابوالفضلی: برای درمان ضعف قوای جنسی وتقویت اسپرم‌ها خوردن روزانه ده عدد پسته ویک مشت کشمش سیاه(مویز بی دانه) به همراه ده عدد خرما و بیست مرتبه نفس عمیق کشیدن در روز مفید است.

-همچنین می‌توان یک قاشق عسل و یک قاشق چایخوری پودر زنجبیل را در مقداری آب جوش حل کرده و یک ساعت قبل صبحانه میل شود.

-برای درمان ضعف جنسی مصرف ترشی و گوشت گوساله و ماهی کاهش پیدا کند.

-مغز گردو را کوبیده و با عسل مخلوط  و مصرف کنند.

-خوردن آب هویج خود به تنهایی به تقویت قوای جنسی کمک می‌کند.

س: مهمترین مسئله در مقاربت جنسی چیست؟

ابوالفضلی: مهم ترین بحث در مقاربت جنسی شناخت مزاج خود و همسر است و این به معنای آن است که از زوج‌ها از طبع و مزاج خود آگاه باشند, برنامه ریزی خود را در خصوص تغذیه و آداب و مقدمات برای مقاربت مطلوب به بهترین شکل تعیین می‌کنند.

نکاتی درباره تقویت قوای جنسی

ابوالفضلی: جماع خوب و طبیعی آن است که آرزو و خواهش آن حقیقی باشد و به نهایت خود برسد یعنی طبیعت بدن به شوق و رغبت مشتاق آن باشد, در حقیقت چنین جماعی به صحت بدن و قوت جسمانی کمک می‌کند نه اینکه به محض کمی فکر کردن به آن و احساس تحریک در آلات تناسلی و یا نگاه کردن به تصاویر محرک، ایجاد شود.

 آداب و اصول مقاربت

 ابوالفضلی: جماع درست باید به صورتی باشد که انزال مرد با انزال زن متحد ( برای شناخت این حالت باید به کتب و منابعی در این خصوص مراجعه شود که قابل دسترس است که با توجه به اینکه رسانه اطلاق عمومی دارد و شئونات و حجب اجازه نمی‌دهد که به نکات ریزتر در این مبحث پرداخته شود) هم زمان شود. زیرا در این حالت است که زن باردار می‌شود. در حالت طبیعی انزال زن دیرتر از مرد اتفاق می‌افتد (زمان به ارگاسم رسیدن زن طولانی تر از مرد است) ملاعبه و آماده سازی زن برای آن، برای ایجاد هم زمانی بین انزال‌ها موثر است.

-روز دوازدهم تا شانزدهم (از نخستین روز قاعدگی محاسبه شود) بهترین زمان تخمک گذاری است و احتمال باروری در این روزها بیشتر است.

-زن و مرد باید تا 20 دقیقه پس از مقاربت در وضعیت خوابیده بماند و بلافاصله بلند نشود. بهتر است نزدیکی در زمانی انجام شود که پس از آن خواب طولانی صورت پذیرد به این دلیل که راحتی و آرامش در فرد ایجاد کند و احتمال انعقاد نطفه در رحم زن بیشتر شود.

- محیط و فضای جماع باید عطرآگین باشد و از بوهایی که زن و مرد به آن وابستگی دارد استفاده شود، همچنین محیط از نظر حرارتی و برودتی باید معتدل باشد.

- بعد از مباشرت تا زمانی که بدن کاملاً آرام و خنک نشده, نباید آب سرد و شربت سرد نوشید، زیرا باعث استرخا (ام اس یکی از اقسام فالج و استرخا می‌شود)، رعشه و سردی کبد می‌شود.

-غسل، استحمام و شستشوی آلات تناسلی بعد از مباشرت با آب سرد نباشد. باید بدن را از هوای سرد محفوظ داشت، زیرا اگر سرما به منافذ و مسام وارد شود حرارت غریزی ضعیف شده و بدن سرد می‌شود.

-خوردن چند لقمه چرب و شیرین بعد از جماع عادت شود, هیچ ضرری به بدن نمی‌رساند، همچنین بهتر است که بعد از جماع آب و عسل مصرف شود.

-در صورت ایجاد ضعف در بدن بعد از مباشرت موارد زیر توصیه می‌شود:

-پوشاندن بدن و خوابیدن بعد از جماع، نوشیدن شیرگاو و گوسفند، خوردن زرده تخم مرغ نیم برشت ( آب پز عسلی) با کمی شکر، غذاها و حلواهای مقوی و تقویت کننده نیروی جنسی. در صورت بروز رعشه، تقویت مغز با روغن مالی سر و بوییدن مشک و عنبر توصیه می‌شود.


تسنیم




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: