کد خبر: ۶۸۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۵ - ۱۱ تير ۱۳۹۴ - 2015July 02
سلامت در هفته ای که گذشت
شفاآنلاین:سلامت>درمان>هفته‌ای که گذشت اخبار متعددی در حوزه سلامت منتشر شد از جمله کشف علت واقعی مرگ ایرانیان، سودجویی آدم‌های گردن کُلفت سلامت، حذف اجباری پزشکان و درخواستی که پزشکان بدون مرز فرانسه از ایران داشتند.

به گزارش شفا آنلاین : در هفته‌ای که گذشت اخبار متعددی در حوزه سلامت منتشر شد از جمله اینکه سید مهدی صابری رئیس بخش معاینات روانپزشکی پزشکی قانونی با تشریح علت شکایات اندک از روانپزشکان، دلایل استقبال برخی وکلا از پذیرفتن پرونده‌های قصور پزشکی را نیز توضیح داد.

آدم‌های گردن کُلفت سلامت

مسعود پزشکیان وزیر اسبق بهداشت با اشاره به اینکه هم اکنون عده‌ای آدم‌ گردن کُلفت حوزه سلامت از اعتبارات این حوزه بیشتر سود می‌برند، گفت‌: اگر قانون اجرا شود زیرمیزی جمع می‌شود ولی اگر جدای از قانون داریم کاری می‌کنیم غلط است، حتی اگر کار خوب کنیم.

کشف علت واقعی مرگ ایرانیان

احمد شجاعی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از برنامه‌های برای تعیین دقیق مرگ ایرانیان خبر داد و گفت: اینکه در برگه متوفیان عنوان می‌شود مرگ به علت ایست قلبی است، صحیح نیست.

وقتی ورزش باعث چاقی می‌شود

سید مؤید علویان فوق‌تخصص گوارش و کبد و استاد دانشگاه بقیةالله(عج) سپاه چاق شدن افراد بر اثر ورزش کردن را توضیح داد.

ایران بزرگترین قربانی سلاح‌های شیمیایی قرن

مجید نوروزی کارشناس ارشد بیوشیمی در قالب یادداشتی عنوان کرد: هشتم تیر سالروز تهاجم وحشیانه رژیم صدام با سلاح‌های شیمیایی به ایران است، ایرانی که بزرگترین قربانی سلاح‌های شیمیایی قرن شده است و هر روز خبری از شهادت یکی از 35 هزار جانباز شیمیایی در گوشه و کنار کشورمان به گوش می‌رسد.

آرزوی ساخت بیمارستان جامع بیماران دیالیزی و کلیوی ایران محقق نشد

محمد رضا گنجی رئیس انجمن نفرولوژی ایران با اشاره به اینکه یکی از مهمترین آرزوی‌های مرحوم قاسمی، ساخت بیمارستان جامع بیماران دیالیزی و کلیوی بود که محقق نشد،گفت: وی با وجود بیماری و تحمل سوزن‌های که به بدنش می‌خورد همیشه پیگیر کمبود داروی بیماران بود.

مرحوم قاسمی تا آخر حیاتش در مقابل فشارها بر بیماران کلیوی ایستادگی کرد

پروفسور ناصر سیم فروش رئیس قطب اورولوژی ایران گفت: مرحوم قاسمی از بنیانگذاران انجمن بیماران کلیوی ایران، همیشه دغدغه کمک به بیماران محروم را داشت، بطوریکه تا آخرین زمان حیاتش در مقابل فشارهای که به وی برای حمایت از بیماران می‌کرد ایستادگی و مقاومت کرد.

اجباری پزشکان تا 10 سال آینده در ایران برچیده می‌شود

سید حسن هاشمی وزیر بهداشت از برچیده شدن دوره طرح خدمت پزشکی معروف به "طرح اجباری پزشکان" طی 10 سال آینده خبر داد

تعطیلی کارخانه معروف محصولات غذایی

جمشید سلام زاده معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از تعطیلی کارخانه محصولات غذایی دست‌چین به دلیل تخلفات متعدد بهداشتی خبر داد.

برنامه‌های جدید پزشک خانواده در شهرها و روستاهای ایران از زبان هاشمی

سید حسن هاشمی وزیربهداشت با صحه گذاشتن به اینکه امسال پزشک خانواده از دو استان فارس و مازندران خارج می‌شود و گسترش می‌یابد، از تکمیل پزشک خانواده در شهرهای 20 تا 50هزار نفری خبر داد وگفت: در بسته نظام آموزشی تحول سلامت برای پزشک خانواده برنامه ارزشمندی داریم.

بازدید شبانه قالیباف از یک مکان 130 ساله پایتخت

فرهاد علی اکبری رئیس موزه و مرکز ملی اسناد جمعیت هلال احمر از بازدید سرزده و شبانه شهرادر تهران از روند بازسازی موزه استاد صنعتی که قدمتی بالغ بر 130 سال دارد، خبر داد.

درخواست فرانسوی‌ها جهت دریافت خدمات درمان ایرانی برای 20 کشور دنیا

سید‌امیرمحسن ضیایی رئیس جمعیت هلال احمر از درخواست سازمان پزشکان بدون مرز فرانسه از ایران برای گسترش خدمات درمانی کشورمان در 20 کشور دنیا خبر داد و گفت: برای کمک‌رسانی به یمن باید با فشارهای بین‌المللی یک مسیر امن ایجاد شود.

بیماران ایرانی چشم انتظار رونق بانک اعضای بدن

داریوش آرمان معاون ارتباطات و امور بین‌الملل انجمن حمایت از بیماران کلیوی با اشاره بر ضرورت رونق بانک اهدای عضو در ایران بر ادامه فرهنگسازی جهت اهدای عضو از خانواده‌ها برای بیماران تاکید کردوگفت: باید 90درصد اهدای عضو کشور از مرگ مغزی صورت پذیرد.

تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: