کد خبر: ۶۸۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۱۱ تير ۱۳۹۴ - 2015July 02
شفاآنلاین :اقتصادی >بیمه وبانک >مدیرکل امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: از پرداخت سود سپرده‌های سپرده‌گذاران میزان تا پایان سال ۹۳ خبر داد.
  به گزارش شفاآنلاین، محمدرضا موفق اظهار داشت: سود این سپرده‌ها قرار بود تا بهمن‌ماه سال گذشته پرداخت شود اما با پیگیری‌های انجام‌شده مصوب شد که سود این سپرده‌ها تا پایان اسفندماه سال گذشته لحاظ و پرداخت شود.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی افزود: استانداری‌های سه استان خراسان شمالی، جنوبی و رضوی مکاتباتی را با بانک مرکزی انجام داده‌اند که بر اساس آن آخرین تاریخ پرداخت سود سپرده‌گذاران موسسه مالی و اعتباری میزان، تاریخ انحلال این موسسه یعنی سوم خردادماه امسال باشد که این اقدام در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد: بر این اساس همچنین تلاش می‌شود پس از اتمام تسویه‌حساب با تمامی سپرده‌گذاران این موسسه مالی و اعتباری منحل شده، درصورتی‌که مبلغی در حساب هیئت تسویه باقی ماند این مبلغ نیز متعلق به سپرده‌گذاران باشد و بین آن‌ها بر اساس میزان سپرده تقسیم شود.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی افزود: این موضوع در دست پیگیری است و نتیجه آن در سفر مدیران کل امور اقتصادی استانداری‌های خراسان شمالی، جنوبی و رضوی که طی این چند روزبه تهران انجام می‌گیرد مشخص می‌شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
دربدر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
0
2
خداپدرتوبيامرزه اگردروغ نباشه بس دروغ تحويل مردم دادن به حرف كسي منيشه اعتمادكرد
سپرده گذار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
0
1
مردم تمام بيچارگي مردم زيرسربانك مركزي ست اگرميزان مجوزداشت پول سپرده دستش چرابوده مردم برااين نظام خون دادن كلاه سرشون نميره شمامسئولين لازم نيست برامردم قايم موشك بازي كنيدخداپدرآقاي موفق روبيامرزه ازروز اول پاي كاربوده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
0
2
سلام علیکم-
تو را به مقدسات ، تو را به شب اول قبر که همه باید پاسخگو باشیم به داد ما برسید:
موسسه میزان در سال 1379 با حدود 3000 سهامدار از کارکنان و قضات دادگستری تشکیل شد و تا سال 1384 به فعالیت خود در قالب تعاونی اعتباری میزان ادامه ودر سال 1384 این تعاونی درخواست خود را به بانک مرکزی برای تبدیل شدن به موسسه مالی و اعتباری ارایه که موافقت بانک مرکزی را کسب می نماید،در حالی که یک دستفروش بدون مجوز شهرداری امکان انجام دستفروشی را ندارد و به صورت پنهانی مجبور است کار کند چگونه است که موسسه مالی و اعتباری میزان با آرم دادگستری با 110 شعبه یانکی (حتی در تهران) مشغول فعالیت بوده وتا همین چند هفته پیش همه آن را تایید می کردند وحالا یکباره منکر میشوند لطفا به گوشه ای از اظهارات بالانرین متولیان مملکت در خصوص موسسه میزان طی پنج ماهه گذشته که موسسه میزان با مشکل مواجه شد دقت فرمایید:
((معاون نظارتی بانک مرکزی:
موسسه میزان در بانک صادرات ادغام شد
خبرگزاری فارس: موسسه میزان در بانک صادرات ادغام شد .
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس یکی از موسسات متقاضی دریافت مجوز فعالیت از بانک مرکزی، موسسه میزان بود اما حمید تهرانفر معاون نظارتی بانک مرکزی امروز در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران اعلام کرد: با توجه به اینکه موسسه میزان با مشکلاتی مواجه شده بود و سپرده گذاران این موسسه از وضعیت سپرده‌های خود نگران بودند، جلسه ای در استان خراسان با حضور استانداران خراسان شمالی و رضوی و جنوبی در خصوص تعیین تکلیف دو موسسه آرمان و میزان تشکیل شد.
وی افزود: پس از بررسی‌های صورت گرفته به دلیل اینکه این دو موسسه نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند و برای رفع نگرانی سپرده گذاران آن ها مقرر شد، این دو موسسه با بانک های بزرگ ادغام شوند.

معاون نظارتی بانک مرکزی در ادامه تاکید کرد: به همین دلیل موسسه میزان با بانک صادرات ادغام شد و حسابرسی‌های این موسسه در حال انجام است تا با روشی خاص، یا مبلغ سپرده‌گذاران پس داده شود و یا اگر مایل به سپرده گذاری در بانک صادرات هستند به حساب‌های آنها رسیدگی و جزء سپرده‌گذاران بانک صادرات قرار گیرند.
رییس کمیسیون اجتماعی مجلس:
سیف درباره رفع مشکلات موسسه میزان به مردم اطمینان خاطر داد .
رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به دیدار اخیر خود با رییس کل بانک مرکزی درباره مشکلات موسسه مالی و اعتباری میزان، گفت: بنده پس از رایزنی هایی که با رییس کل بانک مرکزی داشتم، آقای سیف این اطمینان خاطر را دادند که موضوعات یاد شده مشکلی را ایجاد نخواهد کرد و این موسسه منابع مالی و مطالبات کافی برای رفع مشکلات احتمالی را در اختیار دارد.
موسسه میزان ادغام می‌شود / بانك مركزي به موسسات كمك مي كند
مشكلي براي سپرده‌گذاران نيست
سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۶
کد مطلب: ۳۲۲۷۵
اخبار بانك:با موضع گيري رسمي تهرانفر معاون نظارتي بانك مركزي،موسسه ميزان در يك بانك ادغام خواهد شد.همچنين وي اعلام كرد كه بانك مركزي در كنار موسسات است و مردم نگران نباشند.


به گزارش «اخبار بانك»، حميد تهران فر در حاشيه جلسه رسيدگي به مشکلات موسسات مالي اعتباري استان هاي خراسان که با حضور استانداران خراسان شمالي، جنوبي و رضوي در مشهد برگزار شد، افزود: موسسه ميزان با يکي از بانک هاي بزرگ و معتبر کشور ادغام مي شود و سپرده گذاران اطمينان داشته باشند که منابع آن ها در اختيار اين بانک معتبر قرار مي گيرد و مي توانند منابع خود را از بانک دريافت کنند
معاون نظارتي بانک مرکزي افزود: با توجه به تصميمات اتخاذ شده در ستاد ويژه رسيدگي به امور موسسات تحت ساماندهي، مشکلي براي سپرده گذاران نيست و نگراني براي سپرده گذاران وجود نخواهد داشت.
این جلسه توسط ستاد رسیدگی به مشکلات این موسسات و با پیگیری استاندار خراسان رضوی برگزار شد.

رئیس کل بانک مرکزی درباره رفع مشکلات موسسه میزان به مردم اطمینان خاطر داد
تاریخ:1393/12/18 ساعت:13:13 بانک و بیمه > بانک
رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به دیدار اخیر خود با رییس کل بانک مرکزی درباره مشکلات موسسه مالی و اعتباری میزان، گفت: بنده پس از رایزنی هایی که با رییس کل بانک مرکزی داشتم، آقای سیف این اطمینان خاطر را دادند که موضوعات یاد شده مشکلی را ایجاد نخواهد کرد و این موسسه منابع مالی و مطالبات کافی برای رفع مشکلات احتمالی را در اختیار دارد.
معاون نظارتی بانک مرکزی اعلام کرد که موسسه اعتباری میزان منحل و در بانک صادرات ایران ادغام شده‌ است.
حمید تهرانفر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با تایید ادغام این موسسه در بانک صادرات ایران گفت: سپرده‌گذاران این موسسه از بابت تسویه مطالبات خود هیچ نگرانی داشته باشند.
موسسه اعتباری میزان بانک می‌شود
ساعت ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۰کد خبر: ۴۷۱۷۴
استاندار خراسان رضوی گفت: موسسه میزان بدون مشکل به فعالیت خود ادامه می‌دهد و در حال تبدیل شدن به بانک است.
به گزارش ریسک نیوز علیرضا رشیدیان در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست خبری خود اظهار داشت:
استاندار خراسان رضوی به فعالیت موسسه میزان اشاره کرد و گفت: اتفاقی که برای موسسه میزان افتاد مسئله عجیبی بود و نخستین مطلب در رابطه با اتفاق موسسه میزان در یکی از شهرستان‌ها شکل گرفت.
وی با بیان اینکه این موسسه به دنبال تبدیل شدن به بانک‌ است، گفت: بخشی از مشکلات مالی بوجود آمده در رابطه با موسسه میزان به دلیل سپرده سرمایه این موسسه در نزد بانک مرکزی برای تبدیل به بانک بوده است.
رشیدیان گفت: با موافقت بانک مرکزی بخشی از سپرده این موسسه برای بازپرداخت مطالبات نقدی مردم که از سوی این موسسه به آن‌ها چک داده شده است، ارائه می‌شود.
استاندار خراسان رضوی گفت: در حال حاضر موسسه میزان مشکلی در رابطه با پاسخگویی به سرمایه گذاران خود ندارد.
مدیر کل اقتصادی استانداری خراسان جنوبی به شبکه استانی سیمای خراسان جنوبی گفت: خطاب به مشتریان و شهروندانی که در این موسسه سرمایه گذاری کرده اند عرض می کنم در بررسی ها که از این موسسه انجام دادیم با مشکل و مساله خاصی مواجه نشدیم.
وی ازدحام در شعب میزان را ناشی از شایعات و جو روانی اعلام کرد و افزود: ما از این بابت به مردم اطمینان می دهیم که با توجه به بررسی اسناد و سرمایه موسسه هیچگونه مشکلی وجود ندارد ومشکلات ایجاد شده تنها در اثر ازدحام مردم بوده است.
مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی نیز امروز صبح در رادیو مشهد گفت: مسوولان ارشد بانک مرکزی اعلام کرده اند که موسسه میزان جز ۵ موسسه ای است که در حال ساماندهی و صدور مجوز نهایی است.
وی گفت: ما امیدواریم با صدورمجوز برای این موسسه هرچه زودتر بتوانیم از ظرفیتهای این موسسه برای توسعه استان خراسان رضوی استفاده کنیم.
همچنين مدیرکل مقررات مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی بانک مرکزی در گفتگو با خبرنگاران گفت: اعطای مجوز فعالیت نیازمند طی کردن فرایندهای متعددی است. عبدالله ارجمندنژاد در پاسخ به این سوال خبرگزاری فارس که آیا میزان جزو 5 موسسه اشاره شده است توسط معاونت نظارتی بانک مرکزی است گفت: بله.این موسسه در مراحل دریافت مجوز است.))

موارد فوق بخش کوچکی از تاییدهای شخص اول مملکت در امور بانکی (رییس کل بانک مرکزی) ونمایندگان عالی دولت در استانهای خراسان رضوی، شمالی،جنوبی(استانداران خراسان رضوی،شمالی و جنوبی) و معاونین و مدیران کل آنها و ...می باشد
حال چگونه است که اعلام می شود موسسه میزان منحل و بانک مرکزی که 2650 میلیارد ریال از موسسه میزان بابت تبدیل شدن به بانک پول دریافت کرده!!! و گوشه ای از اظهارات مسولین آن در بالا آمد در کمال ناباوری اعلام میکند هیچ مسولیتی ندارد و حتی حرفهای خودشان را نیز در خصوص ادغام با بانک صادرات فراموش می کنند و می گویند بانک صادرات اگر پولی از میزان گرفت به سپرده گزاران میدهد!!!!....به یکباره یادش میاد که آرم میزان نباید آرم ......باشه و دستور میدهد آن را عوض کنند و یا یادشان رفته وقتی مسولین میزان را بازداشت کردند اعلام کردند بانک صادرات تا دو هفته دیگر مطالبات سپرده گزاران را میدهد ، باورکنید مردم ما میفهمند وحداقل دیده اند که در بحث موسسات مشابه بانک مرکزی چه راحت با ادغام موسسه مولی الموحدین مشکل را حل کردولی آیا خدا ناظر نیست جواب این ظلمی که مردم بدبختی که تمام هستی و نیستی خود را ماههاست بلاتکلیف می دانند و افرادی نیز دچار سکته شده اند کی میده بنده خودم فردی را میشناسم که بابت خرید خونه پولش را در میزان گذاشته بود و دراوایل شروع بحران چک خود را از موسسه دریافت نمود اما با مشاهده صحبتهای مسولین رفت و چک خود را برگشت داد چون فکر نمی کرد به این راحتی بالاترین مسولین حرفهای خودشان را فراموش کنند و الان دچار مشکلات عدیده شده.ولی فکر میکنم مسولینی هستند که فکردنیای باقی به آنها اجازه نمی دهد که این همه ظلم را ببینند و به خاطر دنیای فانی سکوت کنند پس عاجزانه درخواست میکنم داد حدود یک میلیون سپرده گزار را به مقام محترم ولایت فقیه،ریاست محترم جمهور،وزیر محترم اقتصاد و دارایی،وزیر محترم دادگستری،ریاست محترم سازمان بازرسی ،نمایندگان محترم و ریاست مجلس و...برسانید که در غیر اینصورت یک میلیون سپرده گزار در دنیای باقی نخواهند گذشت.

از طرف جمع زیادی از زجر کشیدگان سپرده گزار میزان
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
0
1
میزان مجوز داشته ولی نباید گسترش پیدا می کرده که البته در این میان نهادهای نظارتی و... (مالک میزان) مقصرند. مردم نباید تاوان اشتباهات مسولین را بدهند. بانک مرکزی پول مردم را بدهد و بعد با تبدیل و فروش اموال با میزان تسویه کند.مردم چه گناهی دارند که ماه ها و بلکه سال ها منتظر شوند. چطور به سهامداران میزان (کارکنان دادگستری خراسان و قضات ) بابت سودشان زمین داده اند؟
اکبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
0
0
بنده ضررهای مادی و غیر مادی زیادی کشیدم اما تاوان .... (صاحب میزان) خیلی سنگین تر است. مردم معنای واقعی بیت المال و حق الناس را فهمیدند و تا دنیا دنیاست فراموش نمی کنند.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
0
0
باسلام متاسفانه حمایت از بخش خصوصی همیشه در حد شعار است برخی مسئولین دیدند که موسسه میزان در حال رشد است و با این استقبال مردم ار دولتیها پیشرو میشود جلوی آن را اینگونه گرفتند این مساله در خراسان مورد مشابه در چند سال قبل نیز داشت موسسه قائم و بی درایتی مدیران اجرایی استان از جمله عوامل مهم در منحل شدن این موسسه بود
حالا هم هر روز خودشان را حامی سپرده گذاران در این موسسه می دانند
در حد شعار و فقط برای ارام جلوه دادن جو عمومی استان که مبادا پایه های ریاستشان سست شود
عدل علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
0
1
امام علی علیه‏السلام، ربوده شدن زیور از پای یک زن یهودی یا مسیحی را آن‏چنان دردآور می‏داند که مرگ انسان مسلمان را برای آن شایسته می‏شمارد.قابل توجه دستگاه قضا بنده و ديگران مسلمانيم كه در روز روشن حق ما را مي برند
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: