کد خبر: ۶۷۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۰۸ تير ۱۳۹۴ - 2015June 29
شفاآنلاین:سلامت>تغذیه>اگر روزه‌دار هستيد و دنبال راهي براي رفع عطش و در عين حال مي‌خواهيد آب مصرفي‌تان كمي طعم‌دار باشد چند نوع آب ويتامينه و طعم‌دار براي‌تان پیشنهاد می‌کنیم كه علاوه بر رفع عطش به جذب ويتامين کمک می‌کند.
به گزارش شفا آنلاین : همزماني ماه مبارك رمضان با گرم‌ترين روزهاي سال مشكل تشنگي و عطش را برجسته‌تر مي‌كند. البته كه بهترين نوشيدني براي رفع تشنگي و تامين آب بدن همان آب است. اما خيلي‌ها طعم آب خالي را نمي‌پسندند. واقعيت اين است كه مصرف روزانه و منظم آب براي هيدراته شدن بدن و حفظ سلامتي لازم است.
 
آب با طعم طالبي و هندوانه
طالبي و هندوانه شهرت زيادي در رفع عطش دارند به خاطر اينكه سرشار از آب و البته ويتامين و مواد معدني هستند. اين دو ميوه طعم فوق‌العاده‌اي به آب مي‌دهند. آب هندوانه و طالبي با احتباس آب مقابله كرده و براي تحريك دفع چربي‌ها، پاكسازي بدن و مرطوب نگه داشتن پوست فوق‌العاده است. اين نوشيدني علاوه بر رفع عطش روزه‌داري براي افرادي كه به دنبال كاهش وزن هستند يا در اثر گرماي هوا و روزه‌داري پوست‌شان خشك مي‌شود بسيار مفيد است. 
 
 
 آب با طعم آناناس و مريم‌گلي
اين آب فوق‌العاده به تصفيه بدن و تسريع دفع سموم از بدن كمك زيادي مي‌كند. يك نوشيدني خنك و گوارا براي يك روز گرم تابستاني و همچنين موثر براي رفع عطش روزه‌داري كه ويتامين زيادي نيز به بدنتان مي‌رساند. 
 
 
آب با طعم چاي سبز، نعنا و ليموترش
اين آب ويتامينه علاوه بر تامين آب بدن باعث تحريك دفع چربي‌ها نيز مي‌شود. اگر از سردرد روزه‌داري يا بوي بد دهان در اين روزها رنج مي‌بريد مي‌توانيد به اين آب طعم‌دار اعتماد كنيد. چاي سبز را بعد از آماده شدن با نعنا در يخچال قرار دهيد تا كاملاً خنك شود. كمي ليموترش در آن بچكانيد و ميل كنيد. مي‌توانيد اين آب طعم‌دار را به صورت ناشتا ميل كنيد. در روزهاي عادي نيز مي‌توانيد در طول روز از اين آب طعم‌دار مفيد بهره ببريد. 
 
 
آب با طعم توت‌فرنگي و كيوي
اين آب طعم‌دار سرشار از ويتامين است كه شما را خنك كرده و عطش‌تان را از بين مي‌برد. آب با طعم توت‌فرنگي و كيوي ميزان زيادي ويتامين به بدن‌تان مي‌رساند كه باعث تقويت بدن‌تان شده و احتمال بروز كمبود ويتامين ناشي از روزه‌داري را كاهش مي‌دهد. اين آب ويتامينه باعث بهبود گوارش، ارتقاي سلامت قلب و عروق و كاهش ميزان قند خون مي‌شود. شما مي‌توانيد اين آب ويتامينه را تهيه كرده و در فاصله افطار تا زمان خواب جرعه‌جرعه بنوشيد. 
 
 
  آب‌هاي ويتامينه در حقيقت طعم‌دار كردن آب به وسيله ميوه‌هاي مختلف در منزل است. اين آب‌ها علاوه بر رفع     عطش‌تان خوش‌طعم و حاوي ويتامين هستند. تهيه اين آب كار بسيار ساده‌اي است و شما مي‌توانيد بدون جذب   رنگ‌هاي خوراكي، مواد نگه‌دارنده و ديگر تركيبات شيميايي از فوايد آب و ميوه‌هاي موجود در آن بهره ببريد. 
 
آب با طعم خيار و ليموترش
اين آب براي خنك شدن در دل گرما فوق‌العاده است و به رفع تشنگي كمك زيادي مي‌كند. با مصرف اين آب شما مي‌توانيد از فوايد مركبات و خيار بهره ببريد. اين آب ويتامينه نيز باعث تقويت سيستم ايمني بدن شده و اشتها را كنترل مي‌كند. آب خيار و ليموترش براي افرادي كه در عين حال به دنبال كاهش وزن هستند فوق‌العاده است. 
 
 
آب با طعم پرتقال و ليموترش
اين آب ويتامينه سرشار از ويتامين است كه علاوه بر رفع عطش سيستم ايمني بدن را در برابر ويروس‌ها، باكتري‌ها و قارچ‌ها مقاوم‌تر مي‌كند. آب با طعم مركبات براي پيشگيري از سرماخوردگي و همچنين كمك به هضم غذا و مقابله با حالت اسيديته معده فوق‌العاده است. 
 
آب با طعم گريپ‌فروت، ليموترش و نعنا
اين آب ويتامينه طعم فوق‌العاده‌اي دارد و سرشار از ويتامين است. بهتر است از آن در روزهاي عادي كه روزه‌دار نيستيد استفاده كنيد. مي‌توانيد در طول روز تا حدود يك ليتر نيز از اين گوارا ميل كنيد. آب مركبات و نعنا باعث تقويت سيستم ايمني شده و بدن را از شر توكسين‌ها خلاص مي‌كند. حواس‌تان باشد اگر داروي خاصي مصرف مي‌كنيد قبل از استفاده از گريپ‌فروت با پزشك خود مشورت كنيد. 
 
 
آب با طعم شاه‌توت، ليموترش و نعنا
اين آب ويتامينه سرشار از آنتي‌اكسيدان‌ها است كه با بيماري‌هاي مزمن مقابله كرده و باعث احياي سلولي مي‌شوند. مصرف منظم اين آب طعم‌دار شما را از عطش زياد نجات داده و سموم را از بدن‌تان دفع مي‌كند. اگر نمي‌خواهيد به اين زودي‌ها پوست‌تان چروك شود نيز مي‌توانيد به اين آب ويتامينه اعتماد كنيد.
 
 
تهيه آب‌هاي ويتامينه ساده است. فراموش نكنيد كه مصرف اين آب‌هاي طعم‌دار آب بدن‌تان را تامين و تشنگي اين روزهاي گرم را برطرف مي‌كند. قبل از هر چيزي لازم است كه ميوه‌ها و سبزيجات معطري كه اشاره شد را شسته و آماده داشته باشيد. ميوه‌ها را خرد كنيد و داخل پارچي حاوي يك ليتر آب و سبزيجات معطر بريزيد. پارچ حاوي آب و ميوه‌ها را به مدت 5 الي 6 ساعت در يخچال قرار دهيد تا آب كاملاً طعم‌دار شده و رنگ و ويتامين‌هاي ميوه‌ها را جذب كند. اندازه ميوه‌ها و سبزيجات معطري كه استفاده مي‌كنيد را بر حسب ذائقه و سليقه خود كم و زياد كنيد. در گام اول مي‌توانيد از مقدار كمي عسل نيز براي شيرين‌تر كردن آب استفاده كنيد. در روزهاي عادي در فواصل روز از اين آب‌هاي ويتامينه ميل كنيد. در ماه رمضان مي‌توانيد در فواصل بين افطار و سحر اين آب‌ها را تهيه كرده و جرعه‌جرعه بنوشيد.

آرمان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: