کد خبر: ۶۶۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۹ - ۰۱ تير ۱۳۹۴ - 2015June 22
متخصص تغذیه بیان کرد:
شفاآنلاین:سلامت>تغذیه>یک متخصص تغذیه به روزه‌داران توصیه کرد تا با خوردن میوه و سبزی مشکل یبوست را درمان و از خوردن غذاهای چرب و سرخ‌کردنی که موجب سوءهاضمه و نفخ می‌شود، خودداری کنند.

به گزارش شفاآنلاین : مرتضی صفوی به کسانی‌که در ایام ماه مبارک رمضان به علت روزه‌داری با مشکل یبوست روبهرو می‌شوند توصیه کرد تا از نان‌های سبوس‌دار استفاده کنند و مصرف میوه و سبزیجات را افزایش دهند.

وی در مورد افرادی که دچار افت فشار خون در ماه رمضان می‌شوند نیز گفت: این افراد به همراه کسانی که تعریق زیاد و ضعف دارند و انرژی‌شان تحلیل رفته و رنگ پریده هستند، مایعات زیاد مصرف کنند.

این متخصص تغذیه همچنین در مورد سوءهاضمه در ماه مبارک رمضان گفت: مصرف زیاد غذاهای چرب، سرخ کردنی با ادویه زیاد، تخم مرغ، کلم و نوشابه‌های گاز موجب بروز سوءهاضمه و نفخ می‌شود، به این افراد توصیه می‌شود از غذاهای آب‌پز، بخار پز و نوشیدنی‌های سالم مانند عرق‌های نعنا، بیدمشک و غیره در کنار آب مصرف کنند.

صفوی در مورد زمان افطار و نحوه صحیح افطار کردن گفت: روزه‌داران افطار سبک داشته باشند و با فاصله نیم تا یک ساعت بعد از افطار سبک، شام بخورند تا غذا یک مرتبه وارد سیستم گوارشی نشود.

فارس

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: