کد خبر: ۶۶۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 19
شفا آنلاین>سلامت>غده تیروئید به شکل پروانه در جلوی گلو قرار دارد و فعالیت آن برای ادامه حیات انسان ضروری است، این غده هورمون های بسیار مهمی مانند تیروکسن، T4 , T3 و... را تولید می‌کند.
به گزارش شفا آنلاین،کم کاری و پرکاری تیروئید و گواتر بیماریهای ناشی از غده تیروئید است که عملکرد طبیعی مغز، سیستم عصبی بدن را کنترل می‌کند و تامین سوخت و ساز بدن و حفظ دمای بدن را بر عهده دارد.

نشانه‌های کم کاری تیروئید در افراد:
کم کاری تیروئید به اصطلاح هورمون‌هایی هستند که باید در بدن ترشح کنند ولی این عمل اتفاق نمی‌افتد و باعث کاهش سوخت و ساز بدن می‌شود و علائم کی ایجاد می‌شود

علائمی همچون؛ ریزش مو، پف آلودگی صورت، ریزش ابرو، تغییرات شکل ناخن، آب گرفتگی دور قلب، کاهش ضربان قلب، افزایش فشار خون، کاهش اشتها، افزایش وزن و افسردگی.

وی افزود:‌ اگر این بیماری درمان نشود فرد رفته رفته به حالت کما می‌رود و درمان بسیار می‌تواند برای پزشکان مشکل باشد.

کم کاری تیروئید در دوران بارداری می‌تواند با مشکلاتی روبررو شود مشکلاتی مانند: کاهش حافظه‌ی کودک و اگر این نوع بیماری به طور خیلی سریع درمان نشود غیر قابل جبران خواهد بود.

این فوق تخصص غدد تعریق زیاد، کاهش وزن و افزایش تپش قلب را از علائم پرکاری تیروئید دانست و گفت: روش‌های درمان بستگی به علت بیماری دارد و ممکن است برخی روش‌های درمان تا آخر عمر طول بکشد.

وی به  نقش اختلالات آناتومیک در بیماری تیروئید اشاره کرد و افزود: کم کاری و پر کاری تیروئید درصورتیکه رشد یابد به گواتر تبدیل می‌شود که ممکن است گره‌ای سرد و گرم باشد که نیاز به نمونه برداری برای جلوگیری از بدخیم شدن دارد.

محمد پژوهی بیان کرد: بیماری کم کاری در زنان سه برابر شایع‌تر از مردان است.

علائم و نشانه‌های پر کاری تیروئید چیست؟
افزایش تعداد ضربان قلب، افزایش خفیف فشار خون، تحریک پذیر بودن، افزایش تعریق، ضعف عضلات بخصوص در ناحیه‌ی شانه لگن و ران‌ها، لرزش دستها، کاهش وزن علی رغم اشتهای خوب، ریزش مو، افزایش حرکات دستگاه گوارش.

چرا امروزه مشکلات تیروئید گسترش یافته ؟
1-       استرس
2- وجود مواد و عناصر تداخل کننده با عملکرد عنصر ید
3- ازدیاد مس و جیوه در بدن
4- کمبود مواد معدنی و ویتامین‌ها به دلیل تغذیه نادرست و کاهش کیفیت مواد غذایی
5- عفونت و سرطان‌ها


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار