کد خبر: ۶۵۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 08
شفا آنلاين:سلامت>تندرستی- ورزش‌هایی که برای افزایش تعادل، پایداری و افزایش نیروی تنه انجام می‌شود باعث تقویت عضلات مرکزی بدن در شکم، کمر و لگن نیز می‌شود و تقویت این گروه از عضلات مرکزی نیز باعث پایداری ستون مهره‌ها می‌شود که با تکیه بر همین عضلات اندام‌ها می‌توانند حرکت کنند.

به گزارش شفا آنلاين،یک متخصص پزشکی ورزشی با اشاره به اینکه انجام مداوم برخی تمرین‌های ورزشی و رعایت اصول تغذیه صحیح می‌تواند باعث عضلانی شدن شکم شود، گفت: «عضلات شکمی شامل عضلات فوقانی و تحتانی است. بهترین ورزش برای تقویت عضلات شکم، انجام دراز و نشست است. البته با استفاده از دستگاه‌های ورزشی مختلف موجود در باشگاه‌ها هم که این ناحیه از بدن حین فعالیت درگیر می‌شود، می‌توان این کار را انجام داد.»

دکتر احمد باقری‌مقدم با اشاره به اینکه افرادی که دچار مشکلات گردن هستند باید مراقب انجام حرکت ورزشی دراز و نشست باشند، گفت: «افرادی که دچار مشکلات گردنی هستند و انجام دراز نشست برایشان مشکل است می‌توانند با بلندکردن پا، به تقویت و انقباض عضلات شکم بپردازند. در این حالت کافی است با یک پای خم شده که روی زمین نگه داشته‌اید تمرین را شروع و با بالاآوردن پای دیگر از روی زمین به حالت خم، برای فعال کردن عضلات شکم اقدام کنید. زمانی که این حرکت را کامل انجام دادید می‌توانید حرکت را با پای کشیده و راست انجام دهید. این تمرین باید با پای دیگر نیز تکرار شود.»

وی با تاکید بر اینکه نکته حائز اهمیت حین انجام این تمرین‌ها، انجام صحیح حرکات به نرمی و آهستگی است، گفت: «حین انجام دراز و نشست، نیازی به نشستن کامل نیست و مقداری که شانه از زمین بلند شود کفایت می‌کند. البته توجه داشته باشید که حین تقویت عضلات شکم، تقویت عضلات جانبی شکم نیز لازم است که انجام حرکت‌های پیاپی، مستقیم (چه با حرکت شانه و چه با حرکت پاها) می‌تواند باعث تقویت عضلات شکم شود.»

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه برای تقویت عضلات شکم انجام حرکات ایزومتریک (انقباضات درجا) نیز توصیه می‌شود، گفت: «تمرین‌های انقباضی ایستا یا ایزومتریک تمرینانی هستند که حین انجام آن، طول عضله تغییر نمی‌کند و به تقویت عضلات کمک می‌کند. توصیه می‌شود کلیه تمرین‌ها در هفته 3 بار در هفته آن هم به صورت یک روز در میان انجام شود تا فشاری که به بافت عضلانی وارد شده، فرصت ترمیم پیدا کند. این تمرین‌های ورزشی را هر بار باید در  2 تا 3 ست انجام دهید و هر مرتبه 10 بار تکرار شود.»



سلامانه




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: