کد خبر: ۶۴۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۷ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 07
شفاآنلاین:سلامت>تغذیه>مطالعات محققان دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد نشان می دهد که سیر، انگور قرمز، اسفناج، گیلاس، زغال اخته، سیب زمینی و کلم بروکلی میوه و سبزیجاتی هستند که سبب سلامت بافت پانکراس (لوزالمعده) می شوند.
به گزارش شفا آنلاین : پانکراس غده ای است در بخش فوقانی شکم که هم برون ریز و هم درون ریز است؛ یعنی ترشحات آن هم مستقیما وارد جریان خون می شوند و هم برای هضم پروتئین، چربی و کربوهیدرات، وارد روده می شوند.

غذا به محض ورود به روده کوچک، توسط آنزیم های ترشح شده از پانکراس و اسید معده، هضم می شوند. آنزیم های پانکراس با وجود هضم چربی و کربوهیدرات، هیچ آسیبی به پرز و دیواره روده وارد نمی کنند. بخش اعظم هضم چربی، پروتئین و نشاسته، به عهده آنزیم های ترشح شده از پانکراس است.

یکی دیگر از مهمترین وظایف پانکراس، تولید انسولین است که سبب کاهش قند خون و تولید انرژی از آن می شود.

مطالعات محققان دانشکده پزشکی هاروارد نشان می دهد که برخی از مواد غذایی سبب سلامت پانکراس می شوند. این مواد غذایی عبارتند از :

- سیر

سیر حاوی سولفور، فلاونوییدها و سلنیوم است که تاثیر مثبتی روی بافت پانکراس دارند. مطالعات موسسه ملی سرطان آمریکا نشان می دهد که استفاده منظم از سیر، خطر بروز سرطان پانکراس را 54 درصد کاهش می دهد.

- انگور قرمز

گاهی اوقات پانکراس دچار التهاب می شود که به آن پانکراتیت می گویند. آنتی اکسیدان موجود در انگور قرمز از بروز التهاب بافت لوزالمعده جلوگیری می کند.

- اسفناج

آهن و آنتی اکسیدان موجود در اسفناج، از التهاب بافت پانکراس جلوگیری می کند.

- سیب زمینی

سیب زمینی حاوی ویتامین های C، B و A است و سبب سلامت پانکراس می شود.

- زغال اخته و گیلاس

این دو میوه از تخریب سلول های پانکراس جلوگیری می کنند و خاصیت آنتی اکسیدانی دارند.

- کلم بروکلی

خطر ابتلا به پانکراتیت را کاهش می دهد.

نتایج این تحقیقات در نشریه International Journal of Oncology منتشر شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: