کد خبر: ۶۴۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۵ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 07
شفا آنلاين:پزشکی>حوادث پزشکی-مسوولان بهداشت کشورهای مختلف از سران کشورهای عضو گروه هفت خواستند که از ایجاد یک واحد واکنش سریع برای مقابله با شیوع بیماری های کشنده عفونی حمایت کنند.
ازخبرگزاری رویترز، این درخواست بازتاب آماده نبودن سال گذشته سازمان جهانی بهداشت در برابر ابولا که سبب گسترش این بیماری در سه کشور غرب آفریقایی و به کام مرگ کشاندن 11 هزار نفر شد، است.

'جرمی فارار' مدیر موسسه خیریه بهداشت جهانی ولکام تراست،گفت: این واحد باید بر اساس چارچوب سازمان بهداشت جهانی اما فاقد بوروکراسی بوده تا بتواند در روزهایی که یک اپیدمی بالقوه کشنده شروع می شود، بطور مستقل عمل کند.

فارار گفت:آنجلا مرکل صدراعظم آلمان در دیدار ماه گذشته با وی و سایر متخصصان بهداشت جهانی از ایجاد این واحد حمایت کرده است.

دیدار فارار و متخصصان بهداشت جهانی با صدراعظم آلمان در آستانه نشست سران گروه هفت که مرکل از امروز 17 خرداد ماه به مدت دو روز در شهر باواریا میزبانی آن را بر عهده دارد، انجام شد.

در میان این متخصصان که پیتر پیوت، مدیر دانشکده بهداشت و پزشکی گرمسیری لندن نیز حضور داشت،ایجاد یک واحد واکنش سریع را پیش بینی کردند که حدود 100 نفر در این واحد در چارچوب سازمان جهانی بهداشت مشغول به کار خواهند شد.

این واحد می تواند در صورت لزوم با قوای ذخیره ای خود در سراسر جهان تماس بگیرد.این قوای ذخیره شامل کارشناسانی در زمینه بیماری های عفونی، ویروس شناسان و متخصصان همه گیر شناسی می شود که ماموریت دارند به سرعت به منطقه شیوع بیماری عزیمت کنند.

واحد واکنش سریع می تواند 100 تا 200 میلیون دلار در سال هزینه داشته باشد اما فارار می گوید، این مبلغ در مقایسه با میلیون ها دلار که صرف مبارزه با ابولا می شود و زیان های اقتصادی منطقه ای که بانک جهانی حدود 500 میلیون دلار تخمین می زند، ناچیز است.

به گزارش سازمان جهانی بهداشت، تاکنون بیش از 22 هزار مورد تایید شده و مشکوک به این ویروس گزارش شده است و بیش از هشت هزار نفر جان خود را بر اثر ابتلا به ابولا در گینه، سیرالئون و لیبریا از دست داده اند.

کشورهای عضو گروه هفت شامل انگلیس، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و آمریکا است.

روسیه در سال 1998 به گروه هفت کشور صنعتی پیوست و تا سال گذشته عضو این گروه بود که 'گروه هشت' خوانده می شد اما گروه 'جی هفت' عضویت این کشور را در سال گذشته به سبب الحاق کریمه اوکراین به روسیه به حال تعلیق درآورد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: