کد خبر: ۶۳۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - 2015May 23
شفا آنلاين:اجتماعي>فرهنگي-آزمون استخدامی آموزش و پرورش قرار بود در مرداد ماه سال جاری برگزار شود که چندی پیش برگزاری این آزمون تلویحاً به آبان ماه موکول شد و این ابهامات وجود اختلاف‌نظرات را افزایش داده است.

به گزارش شفا آنلاين،وزارت آموزش و پرورش اواخر سال 1393 اعلام کرد که در سال جاری آزمون استخدامی برای داوطلبان ورود به آموزش و پرورش برگزار می‌کند و در این راستا 5 هزار نفر جذب این دستگاه بزرگ خواهند شد.


اما از زمان اعلام این خبر تاکنون اظهارات متفاوتی از برگزاری یا عدم برگزاری آزمون، دریافت مجوز کتبی یا شفاهی و زمان برگزاری آزمون به وجود آمده است و هم‌چنان خبری از جزئیات آن نیز در دسترس نیست.

شاید در ماه گذشته مهمترین ابهام در خصوص دریافت مجوز برگزاری این آزمون بود که علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در 13 اردیبهشت 94 و در حاشیه مراسم سپاس معلم مطرح کرد و گفت: «با پیگیرِ‌ی‌های وزارت آموزش و پرورش، مجوز استخدام 5 هزار نفر به استناد ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی صادر شده است و امیدواریم حداکثر اواسط خرداد ماه دستورالعمل آن را صادر کنیم و امیدواریم آزمون در مرداد ماه برگزار شود».

این موضوع باعث شد تا داوطلبان ورود به آموزش و پرورش از برگزاری این آزمون اطمینان داشته باشند، اما نکته باقیمانده در خصوص زمان و جزئیات این آزمون است که هم‌چنان باقی مانده است.

از زمان اعلام برگزاری آزمون استخدامی در آموزش و پرورش تاکنون قریب به 3 ماه گذشته است و هنوز خبری از زمان دقیق، اطلاعات و جزئیات آن نیست و از سوی آموزش و پرورش نیز واکنشی به آن داده نمی‌شود و دلایل این موضوع هم هنوز مشخص نیست.

به نظر می‌رسد اختلافاتی بین آموزش و پرورش و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بر سر زمان برگزاری این آزمون وجود دارد و از طرفی هم جزئیات و اطلاعاتی در این خصوص منتشر نمی‎شود.

این در حالی است که سیدمحمد بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در اسفندماه سال گذشته در خصوص برگزاری آزمون استخدامی گفت: «درخواستی را از سازمان مدیریت داشتیم و مقدمات آن نیز آماده شده است تا سهمیه استخدام 5 هزار نفر را از سازمان مدیریت بگیریم؛ بر این اساس، تا یک ماه دیگر اطلاعیه برگزاری این آزمون اعلام می‌شود و داوطلبان با اولویت مربیان پیش‌دبستانی و نیروهای شرکتی به استخدام آموزش و پرورش در خواهند آمد؛ دوره یکساله‌ای نیز در دانشگاه فرهنگیان برای پذیرفته‌شدگان برگزار خواهد شد».

از آن زمان تاکنون داوطلبان شرکت در این آزمون در انتظار هستند تا حداقل اطلاعیه‌ای از سوی آموزش و پرورش منتشر شود و توضیحاتی در این باره ارائه شود زیرا مسئولان آموزش و پرورش فعلاً صحبتی در این خصوص نمی‌کنند و ابهامات هم‌چنان باقی مانده است.

اما اصلی‌ترین ابهام در این خصوص مربوط به صحبت‌های معاون وزیر آموزش و پرورش است که زمان برگزاری این آزمون را در آبان ماه سال جاری اعلام می‌کند.

محمد بطحایی، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه گردهمایی آموزشی توجیهی روسای گروه انجمن اولیاء و مربیان ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های سراسر کشور درباره آزمون استخدامی آموزش و پرورش گفت: «در حال حاضر مشغول بررسی منابع آزمون هستیم و تلاش می‌کنیم اواخر هفته آینده جدول سهمیه، رشته و منابع را آماده و به سازمان مدیریت ارسال کنیم؛ اصرار داریم آزمون قبل از مهر ماه برگزار شود تا دانشجویان بتوانند از مهر ماه تحصیل خود را در دانشگاه آغاز کنند، اما سازمان مدیریت به آیین‌نامه‌ای استناد دارد و می‌گوید آزمون‌های استخدامی به طور سراسری و هر شش ماه یک بار و بنابراین، آبان‌ماه برگزار شود اما اصرار ما برگزاری آزمون قبل از شهریور است»و

این اخبار و اظهار نظرات، موضوع ابهام، اختلاف نظر و یا جدال بر سر برگزاری یا عدم برگزاری و همچنین در خصوص زمان این آزمون استخدامی را هر روز پیچیده‌تر می‌کند.

در شرایطی که حتی سودجویان نیز از این غفلت در حال بهره‌برداری هستند و با انتشار اخبار نادرست یا اخذ هزینه از داوطلبان برای ارائه جزوه و سوالات آزمون آموزش و پرورش، جیب مردم را خالی می‌کنند، نیاز است آموزش و پرورش هرچه سریع‌تر زمان برگزاری و اطلاعات و جزئیات آزمون استخدامی را در اختیار داوطلبان و مردم قرار دهد.




فارس



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: