کد خبر: ۶۳۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - 2015May 23
شفا آنلاين:طب سنتی>درمان-یک متخصص طب سنتی گفت: تدابیر غذایی در طب سنتی ایران, براساس مزاج‌های مختلف تا حدی متفاوت است و هرگز نمی‌توان یک دستور را به همه جامعه پیشنهاد کرد مثلاً مصرف زیاد چای سبز برای همه مفید نیست.

به گزارش شفا آنلاين،افراط در مصرف برخی از خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های روزمره, اعتدال مزاج را به هم می‌زند. هر فرد باید با شناخت از طبیعت بدنش در دوران‌های مختلف زندگی, خوردنی‌ها و نوشیدنی‌هایی را انتخاب کند که بیشترین سازگاری را با مزاج وی داشته باشد.

نکات سلامتی بخش از نگاه طب سنتی ایران

-تدابیر غذایی در طب سنتی ایران, براساس مزاج‌های مختلف تا حدی متفاوت است و هرگز نمی‌توان یک دستور را به همه جامعه پیشنهاد کرد مثلاً مصرف زیاد چای سبز برای همه مفید نیست.

-انجام زیاد حجامت, خوردن مواد بادشکن مانند زیره و رازیانه در آقایان و مصرف زیاد ترشی‌ها, خوراکی‌های سرد و تر, باعث کاهش قوای جنسی می‌شود.

-مصرف زیاد غذاهایی مانند بادمجان, کلم, عدس, گوشت گاو, سوسیس و کالباس موجب ایجاد رویاهای سیاه و ترسناک و خواب‌های پریشان می‌شود.

-بهترین ظروف برای پخت, ظروف شیشه‌ای, چینی و لعابی هستند و استفاده از ظروف مسی در دراز مدت باعث مسمومیت با مس خواهد شد.

-ناصر رضایی پور متخصص طب سنتی می‌گوید: بهترین گوشت برای افراد سالم گوشت گوسفند است. گوشت سردست و گردن از گوشت ران لطیف‌تر شمرده می‌شود یعنی هضم آن آسان‌تر است و فضولات و مواد زائد کمتری به جا می‌گذارد.

-مصرف زیاد غذاهای ترش باعث آسیب به معده, ضعف اعصاب و ایجاد بیماری‌های عصبی در دراز مدت و پیری زودرس می‌شود.

-افرادی که دارای مشکلات گوارشی هستند, نباید هیچ گونه دسر یا پیش غذا از جمله ماست, سبزی, سالاد, همراه با غذای اصلی میل کنند زیرا این کار باعث تشدید سوءهاضمه, نفخ و درد شکم می‌شود.



تسنیم




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: