کد خبر: ۶۳۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - 2015May 23
شفا آنلاين:سلامت>سلامت زنان-یک متخصص زنان و زایمان با بیان اینکه در بیان مسائل علمی بهتر است صداقت داشته باشیم گفت: برگشت از توبکتومی در خانم‌ها با هزینه بسیار بالاتر از انجام این عمل و با درصد ناچیز برگشت‌پذیری انجام می‌شود.

به گزارش شفا آنلاين،طاهره لباف با بیان اینکه توبکتومی در خانم‌ها یک روش عقیمی است و روش صرف جلوگیری از بارداری محسوب نمی‌شود، اظهار داشت: به عبارت دیگر این عمل جراحی با یک هزینه بسیار کم با امکانات کم انجام می‌شود ولی برای بازگشت از آن حداقل 10 برابر انجام این عمل هزینه لازم دارد.

وی اضافه کرد: این در حالی است که این کار اثرات مخرب هم دارد چرا که وقتی لوله بسته‌شده را به روش میکروسکوپی باز می‌کنید این لوله آسیب دیده است و مژک‌هایی که به باروری کمک می‌کند در حین توبکتومی از بین رفته است، لذا خیلی اوقات متوجه می‌شویم که فرد پس از عمل جراحی بارور نمی‌شود.

بانوی نخبه کشور در سال 87 تصریح کرد: برخی برای توجیه این روش اینگونه دلیل آوردند که توبکتومی روش عقیمی نیست چرا که با پیشرفت علم پزشکی و با کمک IVF می‌توانیم فرد را بارور کنیم در حالی که در پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا با این روش فقط 35 تا 40 درصد موفقیت وجود دارد.

لباف یادآور شد: این نکته را هم باید در نظر داشت که استفاه از روش IVF تا 20 برابر توبکتومی هزینه دارد، شما اگر در یک مرکز بخواهید از این روش استفاده کنید با داروهایی که دارد بین 5 تا 6 میلیون تومان هزینه دارد و برای اینکه درصد موفقیت بالا برود حداقل 3 دوره باید IVF انجام شود.

این متخصص زنان و زایمان کشور خاطرنشان کرد: بارورشدن حدود 20 میلیون تومان برای خانمی که با یک میلیون یا 500 هزار تومان ممکن است به کمک توبکتومی عقیم شود هزینه دارد البته تازه معلوم هم نیست روش بارورشدن به کمک IVF موفقیت‌آمیز باشد چرا که در بهترین مراکز دنیا این روش تا 40 درصد موفقیت دارد.لذا در بیان مسائل علمی خیلی مهم است که باورهای خودمان را به بیمار تحمیل نکنیم.



تسنیم




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: