کد خبر: ۶۳۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۵ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - 2015May 23
شفا آنلاین>سلامت>در مورد داروهايي كه از طريق فرآورده‌هاي پوستي به مصرف مي‌رسند بايد كاملاً آگاهانه عمل كرد

به گزارش شفا آنلاین،لذا توجه به نكات زير توصيه مي‌شود:

       1- ابتدا با مطالعه برچسب دارو از مقدار توصيه شده مصرف آگاهي حاصل كنيد. سپس دستهاي خود را بشوييد و در مورد بثورات و زخم‌هاي پوستي باز، جهت پيشگيري از بروز عفونت از دستكش پاكيزه استفاده نماييد.

            2- در صورتي كه مقداري دارو از نوبت استعمال قبلي باقي مانده موضع را با صابون ملايم و آب ولرم شستشو دهيد، مگر آن كه پزشك دستور ديگر داده باشد.

            3- به وضعيت پوست توجه كنيد بر روي بثورات يا زخم‌هاي پوستي باز نبايد دارو استعمال شود مگر مواردي كه دارو به همين خاطر تجويز شده باشد.

            4- براساس وسعت ناحيه مورد نظر، مقدار كافي از كرم يا پماد را در كف دست خود قرار داده، آن را نرم كنيد. سپس دارو را به صورت يكنواخت و در يك لايه نازك در جهت مسير رشد موها بر روي پوست پخش نماييد.

            5- سطح پوست را باز گذاشته يا از يك پانسمان شل براي محافظت از آلودگي لباس‌هايتان استفاده كنيد. از پانسمان‌هاي محكم كه مانع عبور هوا مي‌شوند نبايد استفاده كرد، مگر آن كه پزشك چنين دستوري داده باشد.

روش استفاده از برچسب‌هاي پوستي

در مصرف داروهايي كه به صورت برچسب‌هاي پوستي مي‌باشند بايد آگاهانه عمل كرد. لذا توجه به نكات زير توصيه مي‌شود:

            1- ابتدا دستورالعمل مصرف دارو را مطالعه نموده، سپس دست‌هايتان را بشوييد. برچسب را از پوشش محافظ آن خارج سازيد و آن را از لبه بگيريد. به سطح چسبناك آن دست نزنيد.

            2- فوراً برچسب را در محل مورد نظر قرار داده، با كف دست به مدت 10 ثانيه فشار دهيد تا به طور كامل (مخصوصاً اطراف لبه‌هاي آن) بچسبد.

3- پس از 24 ساعت يا مدت مقرر شده توسط پزشك برچسب را برداشته، محل ديگري را براي برچسب بعدي انتخاب كنيد. حداقل به مدت يك هفته نبايد از محل قبلي استفاده كرد. زيرا موجب تحريك موضعي پوست خواهد شد.

            4- برچسب استفاده شده را از وسط تاكرده روي هم بچسبانيد و به دور از دسترس كودكان يا حيوانات دور بيندازيد.

برچسب ها: عفونت ، دارو ، دستكش
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: