کد خبر: ۶۳۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۵ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - 2015May 22
شفا آنلاین>سلامت>با پیشرفت علم، امکان درمان بیماری عروق کرونر نیز افزایش پیدا کرد که این روش درمانی را آنژیوگرافی می‌ نامند.
به گزارش شفا آنلاین،برخی افراد جامعه به گرفتگی عروق کرونر مبتلا می شوند که برای بهبود بیماری خود از یک روش درمانی به نام آنژیوگرافی استفاده می‌کنند اما این روش درمانی چگونه انجام می‌شود و چه عوارضی برای بیمار به همراه دارد. 

بابک کاشانی متخصص قلب و عروق می‌گوید: اگر درمان بیماری کرونر قلب را با 30 سال پیش مقایسه کنیم به طور مسلم پیشرفت علمی و دستگاه‌های کشور در این زمینه بهبود یافته است در این هنگام امکان درمان بیماری عروق کرونر نیز افزایش پیدا کرده است. 

مسئله مهم در افزایش پیدا کردن آنژیوگرافی این است که در دو دهه گذشته امکان استفاده از این روش درمانی برای درمان گرفتگی عروق کرونر وجود نداشته و هم اکنون امکان آن به کشور وجود دارد. 

وی ادامه داد: به طور کلی هم‌اکنون بیشتر علت دقت فراوان که در آنژیوگرافی برای درمان گرفتگی قلب وجود دارد، این روش به جای دارو درمانی تجویز می‌شود. 

این متخصص قلب در خصوص عوارض آنژیوگرافی گفت: هر عمل پزشکی عوارض خاص خود را دارد اما درصد عوارض آنژیوگرافی کمتر است. 

کاشانی در رابطه با نحوه عملکرد آنژیوگرافی می‌گوید: بی‌حسی موضعی به یکی از شریان‌هایی که با نظر پزشک انتخاب می‌شود، می‌زدیم و یک عکس 31 ورودی بر روی شریان پیدا می‌کنیم این شریان از رگ پا یا دست گرفته می‌شود. 

اما بیمار برای انجام آنژیوگرافی باید به نکاتی توجه کند

وی در این خصوص می‌گوید: در هنگام انجام آنژیوگرافی نباید از برخی داروها مانند وارفارین استفاده کرد. 

گاهی فرد در هنگام انجام آنژیوگرافی مضطرب می‌شود، گاهی نیز انجام این عمل با احساس گرما یا تپش قلب در فرد همراه است. 

به طور کلی می‌توان گفت: به دلیل آنکه آنژیوگرافی عکسبرداری از تنگی عروق است. دقیق‌ترین روش محسوب می‌شود، بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: