کد خبر: ۶۳۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - 2015May 22
شفا آنلاین>سلامت>تغذیه>در زمان بندی تغذیه توجه به دو وعده غذایی قبل و پس از تمرین و نوع و میزان مواد مصرفی در این وعده، سلامت تغذیه و همچنین پیشرفت های ورزشی شما را تضمین خواهد کرد.
به گزارش شفا آنلاین،از دست دادن وعده غذایی صبحانه و وعده غذایی پس از تمرین و مصرف قندهای ساده و شاخص بالا در وعده غذایی قبل از تمرین از شایع ترین و رایج ترین اشتباهات و ندانم کاری هایی است که اغلب ورزشکاران رشته های قدرتی در ایران و در دنیا آن را مرتکب می شوند.
 
راز اصلی در امان ماندن از شر چربی های مزاحم و زاید در بدن در زمان بندی و در تعیین دقیق میزان غذای میل شده در هر وعده نهفته است.

از مهم ترین وعده های غذایی که تاثیر انکار ناپذیری در پیشرفت های ورزشی شما نیز می تواند داشته باشد می توان به وعده غذایی بعد از تمرین اشاره نمود. البته این نکته را نیز از یاد نبرید که اهمیت وعده غذایی صبحانه در پیشرفت های ورزشی ورزشکاران و مخصوصا ورزشکاران رشته های قدرتی کم اهمیت از وعده غذایی پس از تمرین نیست.

به دلیل اینکه متابولیسم بدن در اوایل صبح اصولا بالاست بنابراین می توان نتیجه گرفت که بدن قند و انرژی دریافتی از طریق تغذیه و رژیم روزانه غذایی در این ساعت از روز را به چربی تبدیل نکرده و به مصرف سازندگی می رساند. به همین علت نیز گفته می شود که ‫‏بدنسازی‬ بدون صرف صبحانه اصولا معنا و مفهومی ندارد.
 
زمانی که شما یک جلسه تمرین سنگین را پشت سر می گذارید، متابولیسم بدن شما نیز همانند ساعات اولیه روز اوج گرفته و شدت می یابد. در صورتی که در این وعده از روز بدن را با غذاهای سرشار از قند و حتی سرشار از پروتئین بمباران نکنید، تجزیه شدن و از بین رفتن بافت عضلانی نیز دور از انتظار نخواهد بود.
برچسب ها: ورزشکاران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: