کد خبر: ۶۲۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - 2015May 22
شفا آنلاين:سلامت>بیماری ها-فوق‌تخصص خون و سرطان گفت: سارکوم سرطانی جدید و ناشناخته است که تخمین زده می‌شود در کشور ۲ هزار نفر به این سرطان مبتلا باشند.

به گزارش شفا آنلاين،رضا ملایری گفت: سارکوم 2 درصد از سرطان‌ها را تشکیل می‌دهد به همین دلیل بسیار نادر است یا استخوان را درگیر می‌کند، یا بافت‌های نرم مثل عضله و مفصل را گرفتار می‌کند.

وی ادامه داد: این سرطان در اندام‌ها، دستها و شکم دیده شده و چون 60 درصد بروز آن در اندام‌ها بوده متخصصین ارتوپد در درمان آن نقش بسزایی دارند.

عضو مرکز خدمات تخصصی سارکوم پژوهشکده سرطان جهاد دانشگاهی گفت: دلیل ابتلا به این سرطان نامشخص است، تغییرات ژنی در آن دخیل است چرا که این تغییرات با آنکه زیاد نیست اما دیده شده است. مراکزی برای تشخیص این بیماری در کشورهای توسعه یافته ایجاد شده اما در کشور ما تاکنون به آن پرداخته نشده است.

ملایری افزود: اما به دلیل اینکه تخمین زده می‌شود 2 هزار نفر در کشور به این بیماری مبتلا شده باشند پژوهشکده جهاد دانشگاهی مرکز خدمات چند تخصصی سارکوم را ایجاد کرد و به مدت 6 ماه با حضور متخصصان ارتوپد، پاتولوژیست، جراح عمومی، رادیولوژیست، رادیوتراپی، فوق تخصص خون سرطان و روانشناس به ارائه خدمات به بیماران می‌پردازد.

وی افزود: تشخیص و درمان همه سرطان‌ها نیاز به کار تیمی دارد به همین دلیل در رابطه با این نوع سرطان نیز نیاز آن احساس می‌شود چرا که تشخیص به موقع آن در مراحل ابتدایی به درمان سارکوم منتهی می‌شود و شاید نیاز به قطع عضو نباشد.

وی ادامه داد: سارکوم در تمام گروه‌های سنی دیده شده و دارای علایمی مثل درد، التهاب و شکستگی‌های ناگهانی است معمولاً این نوع سرطان خیلی سریع به سایر اعضای بدن به ویژه ریه سرایت می‌کند.

فوق تخصص خون و سرطان گفت: برای تشخیص دقیق‌تر این سرطان اولین سمپوزیوم سالانه سارکوم در تهران 29 و 30 بهمن ماه از سوی پژوهشکده سرطان دانشگاهی برگزار می‌شود.



فارس




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: