کد خبر: ۶۲۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - 2015May 22
شفا آنلاين:سلامت>زایمان-یک متخصص زنان و زایمان خطرات مرگبار در کمین زنانی که قصد بازگشت از توبکتومی دارند را تشریح کرد.

به گزارش شفا آنلاين،فاطمه محمدنجار با بیان اینکه توبکتومی یا بستن لوله در زنان بیش از 90 درصد غیرقابل برگشت است اظهار داشت: این باور از آنجایی شروع شد که سیاست کشور به سمت کنترل جمعیت رفت و برخی مطرح کردند که این عقیم سازی نیست و با جراحی و اقدامات دیگر امکان برگشت دارد.

وی اضافه کرد: این حرف درست بود اما اینکه این کار چقدر امکان برگشت، چه خطرات و چه هزینه ای به دنبال دارد هم مهم است و الان دیگر نمی توان با این سیاست پیش رفت.

این متخصص زنان تصریح کرد: متاسفانه هنوز هم عده ای فکر می کنند که تک فرزندی خوب است در حالی که دوران این سیاست به سر آمده است البته این را هم باید در نظرداشت که در تبلیغات فرزند کمتر زیاده روی شد ولی باید پذیرفت که الان دیگر این شرایط وجود ندارد.

محمدنجار ادامه داد: نمی توان به فردی قول داد که اگر لوله اش بسته شود صددرصد امکان بازگشت برایش وجود دارد لذا اگر کسی خیلی اصرار دارد از بارداری پیشگیری کند  بهتر است از روش های قابل برگشت تر استفاده کند.

وی اضافه کرد: خود لوله بستن جراحی، عفونت، خونریزی به همراه دارد خاطرنشان کرد: برگشت آن بسیار خطرناکتر از بستن آن است، یکی از عوارض آن خونریزی خارج رحمی است که مرگبار است.



تسنیم




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: