کد خبر: ۶۲۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲:۱۵ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 21
شفاآنلاین _طب سنتی>درمان>در ابتدا درمانهای طب فیزیکی از جمله کفش طبی یا کفی؛ طب سوزنی ماساژ، فیزیوتراپی و تزریق کمک گرفته می شود.اگر درد نوروما به کفش طبی ( shoe pads ) توصیه شده توسط متخصص طب فیزیکی جواب نداد، عمل جراحی لازم است .

به گزارش شفاآنلاین ، نورومای مورتون یا نورومای پلانتار، یک نوروما از تورم از عصب در پا است. علائم درد نوروما سوزش، درد اغلب به هر یک از انگشتان پا. بی حسی دردناک (متناقض) و سوزن و سوزن. تسکین موقت با از بین بردن کفش و ماساژ پا به دست می آید. کفش های پاشنه بلند علائم خود را با فشار به عصب ضخیم را افزایش می دهد.

 درمان بیماری

در ابتدا درمانهای طب فیزیکی  از جمله کفش طبی یا کفی؛ طب سوزنی ماساژ، فیزیوتراپی و تزریق کمک  گرفته می شود.اگر درد نوروما به کفش طبی( shoe pads ) توصیه شده توسط متخصص طب فیزیکی جواب نداد، عمل جراحی لازم است . در این عمل پس از برش طولی در فضای دورسال بین انگشتان ، عصب خارج می شود. فشار انگشت از طرف کف پا سبب رانده شدن نوروما به طرف دورسال می شود. نوروما معمولا در محل دو شاخه شدن عصب و تبدیل به اعصاب انگشتی وجود دارد . برش عصب باید کمی پروگزیمال تر نسبت به رباط اینترمتاتارسال باشد تا از چسبندگی بعدی انتهای قطع شده ی عصب و رباط و عود درد پیشگیری کند.  ازبین رفتن عصب انگشتان ( از بین رفتن حس انگشتان ) برای بیمار مشکلی ایجاد نکرده و بالافاصله پس از عمل، درد به میزان زیادی کاهش می یابد.
 
الودکتر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵۱
فرجود شکوهی
|
United States
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
1
7
با سلام حضور مدیران معزز سایت وزین شفا آنلاین و با تشکر از اطلاعات ذیقیمتی که به رایگان در اختیار عموم مردم میگذارید خواهشمندم در این سایت وزین که مورد وثوق بسیار از مردم ایران و فارسی زبانان دنیاست قبل از انتشار مقاله مورد بازخوانی و بازبینی قرار بگیرد .

رشته فیزیوتراپی کاملا رشته ای مستقل میباشد و انجمنی به نام انجمن فیزیوتراپی ایران دارد .فارغ التحصیلان رشته آکادمیک فیزیوتراپی کلینیک های مستقل و شخصی خود را دارند که به امر درمان بیماران طبق دستورات متخصصین گرانقدر می پردازند .
رشته طب فیزیکی هم ساز و کار های خود را دارد و این دو رشته کاملا جدا و مستقل از همدیگر هستند .
متخصصین محترم طب فیزیکی قانونا حق استفاده از دستگاههای فیزیوتراپی و اجازه انجام فیزیوتراپی را ندارند و در حال حاضر در کلینیک های فیزیوتراپی آنها فیزیوتراپیست ها مشغول کار فیزیوتراپی هستند .
متاسفانه در گذشته و قبل از استقلال رشته فیزیوتراپی در ایران امتیازاتی به برخی گروه های پزشکی داده شده بود که بعد از استقلال کلیه گروهها از رشته فیزیوتراپی خارج شدند بغیر از متخصصین محترم طب فیزیکی .
مسیله خیلی ساده هستش .فیزیوترایست ها در دانشگاه رشته فیزیوتراپی خوانده اند و به امر فیزیوتراپی اشتغال دارند .
سوال ما این است که متخصصین محترم طب فیزیکی در دانشگاه طب فیزیکی خوانده اند اما هم میخواهند کلینیک های طب فیزیکی خودشان را داشته باشند و هم مطب فیزیوتراپی !!!
بیشتر رشته های تخصصی حتی متخصصین محترم طب فیزیکی می توانند در نسخه جهت درمان بیماران فیزیوتراپی را تجویز اما انجام کار فیزیوتراپی صرفا با فیزیوتراپیست هاست .
در خاتمه باز هم تاکید میکنم که رشته فیزیوتراپی رشته ایست کاملا مستقل و فقط و فقط اختصاص به فیزیوتراپیست ها دارد که درس فیزیوتراپی را در دانشگاه خوانده اند .
با احترام
فیزیوتراپیست دکتر فرجود شکوهی
عضو شورایعالی نظام پزشکی
رییس کمیسیون نظارت و ارزشیابی سازمان نظام پزشکی
نماینده جامعه بزرگ فیزیوتراپی کشور
فیزیوتراپیست مجید داستانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
0
6
با تشکر از سایت بسیار پر بار شفا آنلاین خواهشا تقاضای اصلاح متن بالا و جداکردن فیزیوترامی از درمانهای طب فیزیکی هستم چون این مورد باعث به خطر افتادن سلامت بیماران در صورت مراجعه به اساتید طب فیزیکی جهت درمانهای فیزوتراپی خواهد شد
فیزیوتراپی رشته ای کاملا مستقل و به هیچ وجه ارتباطی با پزشکان طب فیزیکی ندارد
با تشکر
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
1
5
با سلام
با خوندن این مطلب کاملا مطمئن شدم که نویسنده این مطالب اطلاعات بسیار سطحی از رشته فیزیوتراپی دارد که ان را زیر مجموعه طب فیزیکی دانسته
خواهشمندم از افراد متخصص جهت اطلاع رسانی استفاده کنید
سید محمدرضا دست غیبی
|
United Kingdom
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
0
4
با سلام
در تایید سخنان فیزیوتراپیست محترم، جناب آقای شکوهی باید گفت فیزیوتراپیست ها دارای حق مسولیت فنی مستقل در زمینه تاسیس و اداره کلینیک های فیزیوتراپی هستند. رویه کنونی در کشور ما که فارغ التحصیلان طب فیزیکی نیز مجوز تاسیس کلینیک فیزیوتراپی داشته باشند یک روش غلط است. چرا که این افراد هیچ دخالت بالینی در فرایند درمان های فیزیوتراپی ندارند. حالا حق کدام مسولیتی به آنها داده شده معلوم نیست.
البته در فضای پزشک سالاری که یک طنز تلویزیونی را بر نمی تابد دیدن این قوانین منفعت طلبانه چیز عجیبی نیست
نباتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
0
2
ضمن عرض خسته نباشید
میخواستم بدونم یک سایت یا رفرنس معتبر برای این صحبتشون که فزیوتراپی زیر مجموعه طب فیزیکی است دارند؟؟؟!!یا این نوشته حاصل تخیل ایشون هست
خالد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
0
1
با سلام حضور مدیران معزز سایت وزین شفا آنلاین و با تشکر از اطلاعات ذیقیمتی که به رایگان در اختیار عموم مردم میگذارید خواهشمندم در این سایت وزین که مورد وثوق بسیار از مردم ایران و فارسی زبانان دنیاست قبل از انتشار مقاله مورد بازخوانی و بازبینی قرار بگیرد .بررسی و درمان غیر جراحی نرومای پلانتار زمانی میسر است که علت اصلی و منشا آن مشخص بشه که اونم با معاینات دقیق توسط فیزیوتراپیست تشخیص داده میشه میسر است و دوستان طب فیزیکی ما چطوری فیزیوتراپی رو عنوان میکنن در حالی که اصلا درمان غیر جراحی(فیزیوتراپی) رو و دیگاه درمانیشو بلد نیستن.
پریناز شمس زهرائی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
0
1
با سلام و احترام خدمت مسئولین محترم سایت
به نظر می اید به جای به کار بردن درمانهای طب فیزیکی ، باید درمانهای محافظه کارانه یا غیر جراحی ذکر می شد.خدمت سروران گرامی، عرض می نمایم که درمان غیر جراحی این بیماری، شامل فیزیوتراپی بوده و به کار بردن کلمه ی طب فیزیکی ، نا مرتبط با متن می باشد.مجددا لازم به ذکر میدانم خدمت عزیزان عرض نمایم که فیزیوتراپی رشته ای کاملا مستقل میباشد .
با تشکر
پریناز شمس زهرائی
عضو کوچک جامعه ی بزرگ فیزیوتراپی کشور
حمید روحانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
0
1
فیزیوتراپی رشته ای،مستقل است و به هیچ رشته ی دیگری اجازه دست درازی،به رشته فیزیوتراپی و علم آن را نخواهیم داد
متخصصين طب فیزیکی باید از این رفتار .... خود دست بردارند
کاظمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
0
3
نورومای پلانتار نتیجه یک group dysfunction و overuseسندرم در عضلات ناحیه ساق وارد شده به آشیل هست که فیزیوتراپیست با تجربه با یافتن عضلات مورد نظر و آزاد سازی آنها فشار را از روی تاندون آشیل و ناحیه کالکانیال بر میدارد و در نتیجه فشار از روی فاسیا و اعصاب برداشته میشود در این زمینه باید حرکت استخوان تالوس نسبت به کالکانیوس نیز تصحیح گردد.
عدم مراجعه به فیزیوتراپیست و صرفا استفاده از تزریق کورتونی و کفی طبی هیچ اثری در اصلاح وضعیت بیمار ندارد
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
0
1
با تشکر از دکتر شکوهی عزیز
این کاملا امری مشخص است که فیزیوتراپی از طب فیزیکی جدا و مستقل است
مرضیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
0
1
با سلام با اینکه این یک سایت پزشکی وقتی خودتون از رشته ها و حیطه های مختلف خبر ندارید وای به حال مردم عادی. به جز یک فیزیوتراپیست تحصیل کرده هیچ کس دیگه ای نباید به خود اجازه دخالت به درمان فیزیوتراپی بیمارا ن بده حتی متخصصین طب فیزیکی....
شربتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
0
0
من 2 ساله که کمردرد دارم تا الان به همه جور تخصص مراجعه کردم ولی نتیجه نگرفتم من دوبار. مراجعه به متخصصین طب فیزیکی داشتم و حدود 800 تومن هم هزینه کرده ام ولی نتیجه نگرفته ام
اگه راه حلی میشناسید معرفی کنید ممنون میشم
فیزیوتراپیست علی تاجیک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
0
1
با سلام و احترام
فیزیوتراپی رشته ای مستقل می باشد و زیر مجموعه طب فیزیکی نمی باشد'روش های فیزیوتراپی با طب فیزیکی مشابهت ندارد'در فیزیوتراپی با دیدگاه کینزیوپاتولوژی سعی در درمان مشکلات نوروماسکولار میشود ولی در طب فیزیکی با دیدگاه پاتوکینزیولوژی به درمان پرداخته میشود'خواهشا دقت شود فیزیوتراپی جز مشاغل برتر دنیا میباشد و زیر مجموعه هیچ رشته خاصی نیست'با وارد کردن کلمه فیزیوتراپی و جستجوی ساده شواهد جالبی نمایان خواهد شد'خواهشا در گذاشتن مطالب دقت بیشتری شود ' می توانید در مورد موضوعات مختلف با همکارانمان مصاحبه های جالب و قوی داشته باشید'موفق باشید
هدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
0
1
درمانهای طب فیزیکی از جمله فیزیوتراپی؟! از کی تا حالا فیزیوتراپی که یکی از برترین مشاغل دنیاست زیر مجموعه رشته ای قرار گرفته که تو کشورهای معتبر دنیا وجود نداره؟!
بهتره قبل از نوشتن مقاله کمی اطلاعاتتون رو بالا ببرید
با تشکر
پارسانژاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
0
3
مصادره زحمات فيزيوتراپيستها و مهندسان ارتوپدي فني به نام گروه طب فيزيكي اخلاقي نيست . اين بيماران در بخشها و مطبهاي ارتوپدي ويزيت مي شوند و به كلينيكهاي فيزيوتراپي ارجاع داده مي شوند و موضوع ويزيت دوبل و استثمار زحمات متخصصين فيزيوتراپي و ارتوپدي فني توسط طب فيزيكيها اينجا بروز مي يابد .
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
0
1
سلام'فیزیوتراپی رشته ای کاملا مستقل می باشد'جالب است بدانید در بسیاری از کشورهای اروپایی رشته طب فیزیکی وجود ندارد'در استرالیا نیز رشته طب فیزیکی وجود ندارد
فیزیوتراپیست هادی کریمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
0
1
با عرض سلام خدمت مدیران محترم سایت.متاسفانه در مقاله انتشار یافته در بالا ٬رشته فیزیوتراپی به عنوان زیرمجموعه ای از طب فیزیکی آورده شده است در حالیکه فیزیوتراپی یک رشته مستقل دانشگاهی است و در حال حاضر دانشجویان در مقاطع لیسانس٬فوق لیسانس و دکترای تخصصی مشغول به تحصیل میشوند و ان شاءالله به زودی شاهد دکترای حرفه ای این رشته در ایران عزیزمان خواهیم بود.این رشته در بحث پیشگیری و درمان در فیلدهای ماسکولواسکلتال٬مغزو اعصاب و قلبی-ریوی خدمات خاص خود را ارایه میدهد که شامل استفاده از مدالیتی های درمانی و تمرین درمانی و منوال تراپی میباشد امید است که با شناخت دقیقتر این رشته بسیار مهم و حیاتی توسط عزیزان دیگر شاهد چنین مواردی نباشیم با تشکر
کامبیز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
0
1
سوال اینجاست که چرا در روش درمان ،فیزیوتراپی رو زیر مجموعه درمان طب فیزیکی قرار دادند.علم فیزیوتراپی کاملا مستقل و مجزا بوده و زیر مجموعه رشته دیگری نبوده و نخواهد بود. لطفا در انتشار مطالب بیشتر دقت کنید.
فیزیوتراپیست محمد غفرانی شادمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
0
0
با سلام و عرض ادب خدمت همه ی زحمتکشان سایت شفا آنلاین
قبل از هر چیز بسیار سپاسگزارم که مطالب علمی فوق العاده ای میگذارید
و مورد توجه و استفاده ی بسیاری از متخصصین قرار میگرد.دستتان را به گرمی میفشارم...ذکر یک نکته در این مقاله مهم میباشد...دوستان عزیز رشته ی فیزیوتراپی کاملا مستقل بوده و زیرمجموعه ی رشته ی دیگر نمی باشد
با تشکر
فیزیوتراپیست عادل سلیمانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
0
1
با سلام
سایتی که آدرسش با شفا شروع میشه قطعا مسئولیتش بالاتر از کپی پیست مطالب از یک شخص و یا گروه و یا سایت و وبلاگیست که در آن اسم رشته ای زیر مجنوعه ی طب فیزیکی قرار گرفته بدون اندکی تحقیق و پرس و جو
فیزیوتراپیست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
0
0
تنها جایی در دنیا که با رانت و به نا حق ....حق مسولیت فنی و تاسیس مراکز فیزیوتراپی به طب فیزیکی ها داده شده ...ایران است !!!
نرگس آقازاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
0
1
فیزیوتراپی رشته کاملا مستقل است و هیچکس حق دخالت در این رشته را ندارد
فیزیوتراپیست غزال غریبیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
0
0
با عرض سلام و خسته نباشید

معاینه و درمان مددجویان این مشکل بر عهده ی تیم پزشکی ک شامل فیزیوتراپیست و متخصص ارتوپدی و اعضای مصنوعی میباشد و متخصص طب فیزیکی نقشی درمان ایفا نمیکند
امید است در انتخاب واژگان بیشتر دقت شود
سپاس
محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
0
0
باسلام
فیزیوتراپی جز درمانهای طب فیزیکی نیست! فیزیوتراپی رشته ای کاملا مستقل و خود شامل روش های درمانی بسیار زیادی هست!
در جریان این مورد از بیماران ،به نظر میرسد طب فیزیکی فقط نقش ارجاع دهنده را دارد و ازخود توانایی و مهارتی جهت درمان نمیتواند داشته باشد.
مگراینکه دلال خود را به جای فروشنده معرفی کند!!!
باتشکر
حمید روحانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
0
1
متاسفانه متخصصين طب فیزیکی با انتشار اطلاعات نادرست و منفعت طلبانه خود سعی در مهم جلودادن تخصص خود نسبت به تخصص فیزیوتراپی دارند که تماما کذب بوده و با توجه به پیشرفت دانش سلامت بشریت و دوری از درمان های دارویی اهمیت رشته و تخصص فیزیوتراپی به عنوان بهترین و ایمن تر درمان غیر دارویی دوچندان شده و متخصصین طب فیزیکی به در نظر گرفتن این شرایط سعی در دست درازی به رشته فیزیوتراپی دارند
هموطنان عزیز در نظر داشته باشد که برای دریافت خدمات فيزيوتراپي فقط و فقط به مراکز فیزیوتراپی مراجعه بفرمایید که مسولیت فنی ان فیزیوتراپیست است
و سایر مراکز .... و خلاف قانون است
بابک اریس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
0
1
با سلام و عرض خسته نباشید ، مطلبتون یه ایراد بزرگ داره. متخصص طب فیزیکی حق توصیه های مربوط به خودش و فیزیوتراپیست هم حق توصیه های مربوط به حرفه ی خودش رو داره. طب فیزیکی حق دخالت و یا اظهار نظر در زمینه ی فیزیوتراپی رو نداره که حالا بخواد جواب بگیره یا نگیره . با تشکر.
حمید روحانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
0
0
هشدااار هشداااااار

اخیرا مشاهده شده است عده ای افراد غیر متخصص با استفاده غیر قانونی از عنوان دکتر فیزیوتراپیست اقدام به ارایه خدمات درمانی از قبیل درمان بیماران با مشکلات ارتوپدی،بیماریهای مغز و اعصاب( سکته مغزی ، ضایعات نخاعی و ... )کرده و مشکلات فراوان غیر قابل جبرانی را برای سلامت هموطنان در سراسر کشور پدید آورده اند ؛ از جمله سوختگی عمقی ، شکستگی استخوان تا آسیبهایی که متاسفانه منجر به فوت برخی از بیماران شده است.لطفا هنگام درخواست درمان فیزیوتراپی در منزل موارد زیر را در نظر داشته باشید؛

1-استفاده از دستگاههای درمان الکتریکی تنها توسط متخصص فیزیوتراپی مجاز می باشد ؛ به این منظور هنگام مراجعه درمانگر حتما در بدو ورود تقاضای کارت عضویت فیزیوتراپی نظام پزشکی و یا انجمن فیزیوتراپی ایران دارای عکس منطبق با فیزیوتراپیست را داشته باشید.
2 حضور فارغ التحصیلان و یا دانشجویان تربیت بدنی،کایروپرکتر، استیوپات، کاردرمانی ، ارتوپدی فنی، کمک بهیار ، پرستار ، طب فیزیکی و... جهت استفاده از وسایل و تکنیکهای فیزیوتراپی در منزل ممنوع می باشد و در صورت حضور این افراد کلیه عواقب از طریق مراجع انتظامی درمانی غیر قابل پیگیری خواهد بود.

لطفا جهت آگاهی انتشار دهید
با آرزوی سلامتی همه هموطنان عزیز
جامعه بزرگ فیزیوتراپی ایران
نسرین جاوری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
0
1
درمان فیزیوتراپی فقط وفقط توسط فیزیوتراپیست بصورت علمی انجام میگیرد
اکرم فهیمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
0
1
رشته فیزیوتراپی رشته ای کاملا مستقل و دارای انجمن می باشد. فارغ التحصیلان این رشته در کلینیکهای مستقل خود در حال ارائه خدمت به مراجعان میباشند.فیزیوتراپی کاملا مستقل است وزیر مجموعه هیچ گروهی نیست.
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
0
1
سلام...
اصلا طب فیزیکیها با فیزیوتراپی آشنا نیستند.آنها فقط میتوانند برای بیمارشان فیزیوتراپی تجویز کنند و خودشان علم انجام آن را ندارند....
فیزیوتراپی رشته ای کاملا مستقل میباشد....
فيزيوتراپيست هستي مهدوي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
0
0
سلام
با توجه به اينكه سايت شفا آنلاين از اعتبار بالايي در جامعه پزشكي برخوردار است لطفا در نوع مطالبي كه در سايت ميگذاريد دقت بيشتري داشته باشيد و انتشار دهنده ي مطالب غلط و گمراه كننده نباشيد
كجاي دنيا فيزيوتراپي جزء درمان هاي طب فيزيكي محسوب ميشود؟؟
آيا نويسنده ي اين مطلب اطلاعي از حيطه ي درماني فيزيوتراپي و طب فيزيكي دارد؟؟؟مطمئنا خير زيرا اگر اطلاع داشتند ميدانستند كه حيطه ي اين دو رشته كاملا از هم جداست
جهان به سوي پيشرفت علم در پيش است و جامعه ي ما هنوز در تقسيم بندي حيطه ي علوم وامانده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
0
0
احسنت بر جناب آقای دکتر شکوهی. متاسفانه عدم آگاهی وشناخت رشته فیزیو تراپی در ایران موجب گشته عده ای از این امر سو استفاده کنند وبا تکرار مطالب غلط مسیله زیر گروه بودن یک رشته مستقل را ملکه ذهن افراد ودر نتیجه مسئولین محترم کنند لابد از این پس هر رشته ای که به نوعی نام فیزکی را یدک میکشد زیرمجموعه طب فیزیک به شمار میاورند مثل بیو فیزیک. یافیزیک هسته ای و.....
فيزيوتراپيست محمدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
0
0
باسپاس از سخنان ارزنده فيزيوتراپيست آقاي دكتر فرجود شكوهي
فیزیوتراپیست غزال غریبیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
0
0
با عرض سلام و خسته نباشید

معاینه و درمان مددجویان این مشکل بر عهده ی تیم پزشکی ک شامل فیزیوتراپیست و متخصص ارتوپدی و اعضای مصنوعی میباشد و متخصص طب فیزیکی نقشی درمان ایفا نمیکند
امید است در انتخاب واژگان بیشتر دقت شود
سپاس
شاهین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
0
0
با سلام
یکی از معضلات جامعه ما دخالت برخی از رشته ها در امور غیر تخصصی میباشد.
امروزه آرایشگران ماساژور
باشگاه داران متخصص تغذیه
عطاران متخصص لاغری و ...
در این بین جای تعجب است که متخصصین محترم طب فیزیکی چرا بیشتر فیزیوتراپیست شده اند تا ....
ای کاش هر کس جای خود باشد.
دانشجوی ارشد فیزیوتراپی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
0
1
سلام....
همینطور که اشاره شد فیزیوتراپی کاملا مستقل از طب فیزیکی ست.
لطفا دقت بیشتری بفرمایید.
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
0
0
با. سلام و عرض خسته نباشی خدمت همه دست اندر کاران سایت شفا آنلاین بنده هم نظرم این است که که فیزیوتراپی یک. رشته مستقل هست و پروتکل درمانی مناسبی برای این مشکل دارد و نیازی نیست که زیر گروه یک. گروههای خاص باشد رشته فیزیوتراپی برای همه افرادی که به آنها مراجعه میکنند روند و پروتکل درمان و ارزیابی دقیق دارد و نیاز ندارد که وابسته به رشته ای دیگر باشد با اینکه در مشکلاتی که ایجاد میشود شاید نیاز بع تیم درمانی باشد از پزشک فیزیوتراپ ارتوپد فنی و.....
ولی حیطه کار فیزیوتراپی در درمان کاملا مستقل است و با روشهای درمانی مناسب به حل مشکل مریض میپردازد
با تشکر
عماد یزدانی
|
United States
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
0
0
فیزیوتراپی یک رشته کاملا مستقل و جدای از طب فیزیکی و توانبخشی است
در این مورد بیماران اسکلتی و عضلانی توسط متخصصین محترم مربوطه به کلینیک های فیزیوتراپی ارجاع داده می شوند و فیزیوتراپیست ها با ارزیابی بیمار و طرح یک درمان که ممکن است شامل استفاده از مدالیته های مختلف درمانی ، تمرینات درمانی، درمان های دستی ، اقدام به درمان بیماران می کند
فاطمه رمضانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
0
0
باسلام به همه مدیران سایت
ضمن عرض تشکر از اطلاعات و مطالب جالبی که در سایت قرار میدهید,باید یادآوری کنم که شیوه درمانی که شما پیشنهاد دادید بطور کاملا هوشمندانه ای تنها با نام درمان طب فیزیکی تلاش در الغای این نام برای درمان بیماری را نشان میدهد
درحالی که تجویزکفش طبی میتواند توسط متخصص انجام شود که مسولیت ساختن آن برعهده یک کارشناس ارتوپدی فنی یا اعضای مصنوعی است و نیز استفاده از ماساژ یکی ازانواع کارهایی است که ما به عنوان یک فیزیوتراپیست از آن برای درمان این بیماران استفاده میکنیم.
تمام این اقدامات جز اقدامات توانبخشی هستند که درمان غیرجراحی مشکل بیمار نام دارند نه درمان طب فیزیکی!
فیزیوتراپیست فرهادنژاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
0
0
با سلام و احترام
از اطلاع رسانی و نقش خبرگزاری که به خوبی ایفا می کنید تشکر می کنم ..
دوستان عزیز لازم دانستم عرایظی را خدمتتان برسانم.. رشته ی فیزیوتراپی با دیدگاه کینزیولوژی و پاتوکینزیولوژی و کینزیوپاتولوژی،و با تسلط بسیار زیاد بر علوم کینزیولپژی،و فیزیولوژی و آناتومی نقش موثری ثر درمان و توانبخشی بیماران ارتوپدی و شکستگی و جراحی و نورولوژی و بیماران سکته ای و کودکان فلج مغزی و زنان زایمان و عوارض بعد زایمان و توانبخشی قلبی و ریوی و ضایعات پوستی و رماتیسمی ایفا می کنند... حیطه ی فعالیت بسیار زیاد و گسترده و نشانگر دانش و تخصص این قشر از همکاران است.. از،طرفی موسس،و مسىول فنی کلینیک های فیزیوتراپی و نوانبخشی در تمام دنیا فیزیوتراپیست ها هستن و ایران تنها کشور دنیا هست که متخصصین طب فیزیکی هم مطب طب فیزیکی دارند و هم کلینیک فیزیوتراپی دارند .از طرف. حق فیزیوتراپی را ندارند و فیزیوتراپیست درمان را انجام می دهد. فیزیوتراپی به هیچ وجه زیر نظر متخصصین طب فیزیکی نیست و نبوده و رشته ای کاملا مجزا و تخصصی می باشد.. هدف من بیان این نکته بود که در مطالب های خود در مجموعه ی توانبخشی از متخصصین فیزیوتراپی استفاده و مطالب آنها بهره ببرید پ در این زمینه ها که در تخصص فیزبوتراپیست ها می باشد از غیر متخصصین استفاده نشود...
باتشکر و سپاس از شما
فیزیوتراپیست جعفر فرهادنژاد
فیزیوتراپیست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
0
0
در تعجبم رشته ای که خود مستقل است و شامل حداقل بیست گرایش تخصصی دردنیا ست چطور متخصصین طب فیزیکی اون رو زیر مجموعه رشته‌خودشان میدانند
در صورتی که‌در هیچ‌کجای دنیا یک متخصص طب فیزیکی نمی تواند مسئول فنی بخش فیزیوتراپی شود.
rira
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
0
0
Salam.dar in khabar chizi k baese taajob man shod in bood k fizioterapi zirshakhee az tebefizik bayan shode ke kamelan eshteba ast.lotfan eslah konid.i
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
0
0
فیزیوتراپی زیر مجموعه طب فیزیکی نیست.
فيزيوتراپيست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
0
0
باسلام. طب فيزيكي هاي گرامي. فيزيوتراپي يك رشته مستقل بوده وهر كدام از همكاران فيزيوتراپيست انقدر در كارشان مهارت داشته واز نظر علمي قوي هستند كه هرگز زير شاخه رشته شما نبوده ونخواهند بود. اين شما هستيد كه در زمينه كاري ما دخالت كرده وميخواهيد به زور جلوي پيشرفت فيزيوتراپي رو بگيريد.پس بهتره كه در حيطه كاري خودتون قدم برداريد
فیزیوتراپیست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
0
0
با سلام
متخصصین محترم طب فیزیکی در هیچ کجای دنیا غیر از ایران حق مسئول فنی مراکز فیزیوتراپی رو ندارند
حتی در ایران ای حق که با رانت و لابی بهشون داده شده فیزیوتراپیست ها کار فیزیوتراپی مطبشان را انجام میدهند
فرجی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
0
0
حفظ حریم حرف پزشکی ازمسلمات یک سایت پزشکی است که درهمه حال باید لحاظ گرددآنچه در مقال آمده تداخل حرفه ای است
رشته فیزیوتراپی حرفه ای کاملا"مستقل است که همکاران طب فیزیکی نمیبایست درآن ورود کنندچون ورودشان دراین امر نشان ازبی اطلاعی اشان دارد
فیزیوتراپیست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
0
0
از همین جا خواهشمندیم هد و سر اساتید طب فیزیکی در مناظره ای نه با اساتید فیزیوتراپی بلکه با فارغ التحصیلان این رشته شرکت کنند تا سطح آگاهی دوستان طب فیزیکی از رشته فیزیوتراپی مشخص شود!اسمی کلی برای رشته ای در نظر گرفته شده که در مسایل نه تنها فیزیوتراپی بلکه ارتوپدی و مغز و اعصاب و دیگر رشته ها پزشکی دست اندازی و دخالت می کند.....خواهشمندیم حیطه کاری دوستان هر چه سریعتر مشخص شود!!!
فیزیوتراپیست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
0
0
فیزیوتراپی رشته ای مستقل بوده و زیر مجموعه هیچ رشته ایی نیست.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
0
0
رشته فیزیوتراپی نه تنها در ایران بلکه در همه دنیا رشته ای آکادمیک و مجزا از طب فیزیکی میباشد .وکلیه درمانهای فیزیوتراپی توسط فارغ التحصیلان این رشته انجام میشود متاسفانه در ایران روابط باعث شده که متخصصین طب فیزیکی هم مجوز تاسیس مطب فیزیوتراپی بگیرند .البته آنان هم در مطبشان از متخصصین فیزیوتراپی استفاده میکنند. امیدواریم روزی برسد که ضابطه جای رابطه را بگیره و از دست اندازی بعضی به حقوق دیگران پیشگیری بکند. از سایت شما ممنونم که این فرصت را در اختیار بنده قرار دادید تا نظرم را مطرح کنم.
امین شکوری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
0
0
با سلام سایت شفا انلان خدمت شما عرض کنم درمان مورتون نورما کار فیزیوتراپیست و تجویز کفش مناسب هم تخصص فیزیوتراپیست هست و طب فیزیکی ها انجام نوار عصب و تشخیص در گیری را میدهند و در صورت عدم درمان جراحی است
با تشکر
Dpt
|
United Kingdom
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
0
0
بسیار سخنان ... رو این متخصص طب فیزیکی اظهار کرده که فیزیوتراپی را زیر مجموعه ی طب فیزیکی دانسته،در حالی که هیچ کجای دنیا چنین نیست!!
فاطمه اسدی دهقی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
0
0
من به عنوان یک فیزیوتراپیست با 23سال سابقه کار و صاحب کلینیک کاملا با نظر جناب دکتر شکوهی موافقم،از مسئولین با درایت خواهشمندم این رشته را از نابودی نجات دهند،در هیچ جای دنیا فیزیوتراپی زیرمجموعه طب فیزیکی نیست و مستقل میباشد،با ادامه این روند بیشترین ضربه به بیمار و سیستم سلامت خواهد خورد چون انگیزه فیزیوتراپیست ها بشدت کاهش یافته است‌،
آرمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
0
0
خبرگزاري محترم تو كل دنيا فيزيوتراپي يك رشته كاملا مستقل است نه اين كه تحت نظارت طب فيزيكي باشند
فیزیوتراپیست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
0
0
فیزیوتراپی زیر مجموعه ی هیچ رشته ای نیست. و خودش یه رشته ی مستقل و شناخته شده درتمام دنیاست.
طب فیزیکی که جدیدا متولد شده چطور میتونه فیزیوتراپی رو درزیرمجموعه ی خودش بدونه؟؟؟؟
محدثه کاشی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
0
0
باسلام
فیزیوتراپی رشته ای مستقل با قدمتی دیرینه است و زیر مجموعه هیچ رشته نبوده ,نیست و نخواهد بود
دستگاه ها و تکنیک های درمانی فیزیوتراپی تنها مختص متخصصین فیزیوتراپیستی است که دوره آکادمیک فیزیوتراپی رو گذرانده اند
منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
0
0
سلام
وقت بخیر
تیتر خبر به نظرم دچار اشکال نگارشی !!!! است.
لیزردرمانی و ماساژ و فیزیوتراپی جز درمانهای طب فیزیکی نیست .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
0
0
با تشکر از آقای دکتر شکوهی بابت توضیحات درست و مفید و بجاشون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
0
0
با سلام و باتشکر از مسیولین محترم شفا آنلاین بنده بعنوان یک فیزیو تراپیست با تجربه سی سال کار بالینی و مفید و تخصصی دررشته فیزیو تراپی استفاده از مدالیتی و دستگاه های تخصصی و انجام هر گونه درمان و تکنیک که در حیطه ومختص فیزیوتراپیست میباشد فقط وفقط در تخصص فیزیو تراپیست ها
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
0
0
با سلام و باتشکر از مسیولین محترم شفا آنلاین بنده بعنوان یک فیزیو تراپیست با تجربه سی سال کار بالینی و مفید و تخصصی دررشته فیزیو تراپی استفاده از مدالیتی و دستگاه های تخصصی و انجام هر گونه درمان و تکنیک که در حیطه ومختص فیزیوتراپیست میباشد فقط وفقط بعهده فیزیو تراپیست ها میباشد و متخصصین طب فیزیکی حق ورود به این مهم را ندارند...با تشکر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
0
0
با سلام و باتشکر از مسیولین محترم شفا آنلاین بنده بعنوان یک فیزیو تراپیست با تجربه سی سال کار بالینی و مفید و تخصصی دررشته فیزیو تراپی استفاده از مدالیتی و دستگاه های تخصصی و انجام هر گونه درمان و تکنیک که در حیطه ومختص فیزیوتراپیست میباشد فقط وفقط بعهده فیزیو تراپیست ها میباشد و متخصصین طب فیزیکی حق ورود به این مهم را ندارند...با تشکر فیزیوتراپیست حسن پریدار
فاطمه حسينى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
0
0
سلام من هم فيزيوتراپيست هستم و كاملا با نظر دكتر شكوهى موافقم ما فيزيوتراپيست هستيم و انها هم طب فيزيكى! هر كدام مستقل از هم
کامران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
0
0
اگر.فردا کشور آذربایجان ادعا کند که ایران بخشی از آن کشور است ما چه جوابی خواهیم داد؟
کافیست نگاهی به تاریخ تاسیس هر دو رشته بیندازیم تا براحتی متوجه شویم کدام اصل و کدام فرع هستند.
ارمغان دباغ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
0
0
اينكه فيزيوتراپي زيرمجموعه اي از طب فيزيكي ذكر شود به هيچ عنوان صحيح نمي باشد، رشته فیزیوتراپی رشته ایست کاملا مستقل و فقط و فقط اختصاص به فیزیوتراپیست ها دارد که درس فیزیوتراپی را در دانشگاه خوانده اند .
با احترام
نرجس فیض ابادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
0
0
سلام.با رعایت احترام نسبت به کلیه رشته های پزشکی. رشته فیزیوتراپی رشته ای کاملا مستقل میباشد و مختص کسانی است که صرفا در دانشگاههای علوم پزشکی این رشته را خوانده اند و مدرک لازمه را اخذ نموده اند. قصد فیزیوتراپیست ها حفظ حیطه رشته خود است نه ورود به حیطه رشته های دیگر.امیدوارم همکاران محترم طب فیزیکی و کلیه رشته های دیگر این مطلب را درک کرده و به این حق مشهود و واضح احترام بگذارند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
0
0
والبته فیزیوتراپیست در کلینیک بیمار را ارزیابی و با توجه به علائم وتست های تخصصی تشخیصی، علت اصلی درد را تشخیص میدهد و سپس درمان مناسب را آغاز میکند.
فیزیوتراپیست علی رحیمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
0
0
فیزیوتراپی رشته ای کاملا مستقل از طب فیزیکی است و متخصصین محترم طب فیزیکی مثل بقیه متخصصین می توانند برای بیمار فیزیوتراپی تجویز کنند و انجام درمان و انتخاب مدالیته های درمانی فقط توسط فیزیوتراپیست صورت میگیرد
فیزیوتراپیست وحدت محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
0
0
بنده با نظر اقای دکتر شکوهی موافقم .
سعیده ازادپور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
0
1
باسلام
درمان ابن قبیل دردهای عضلانی و مفصلی ب عهده ی فیزیوتراپیست است و‌متخصص طب فیزیکی جایگاهی در درمان ندارند
فیزیوتراپیست مسلم نرگسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
0
0
با عرض احترام به نویسنده این خبر عرض میکنم که اختلالات عصبی عضلانی اسکلتی در حیطه کار یک فیزیوتراپیست هستند و جزیی از دانش او.
طب فیزیکی در این حیطه نیست. و فیزیوتراپی رشته ای گسترده و کاملا مستقل از طب فیزیکی است.در کل دنیا فیزیوتراپی بصورت مستقیم مریض میبیند بجز چندین کشور مثل ایران
فیزیوتراپیست محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
0
0
با تشکر از مدیران سایت. اما بهتر است دقت بیشتری در نحوه نگارش متن خود داشته باشند. فیزیوتراپی فقط و فقط زیر مجموعه یک نظام هست آن هم نظام سلامت. نه هیچ رشته دیگری.
فیزیوتراپیست دکتر مختاری نیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
0
0
با سلام و عرض خسته نباشید به مسئولین شفاآنلاین
رشته فیزیوتراپی یکی از رشته های مستقل در دنیای پزشکی است که دارای تاریخچه مشخص و محدوده کاری مشخص و تعریف شده ای است. این رشته در محدوده وظایف خود به درمان بیماران به صورت فیزیکی می پردازد و در دنیا جایگاه خاصی بین رشته های پزشکی دارد و هیچ جای دنیا تداخلی از لحاظ درمانی با رشته های دیگر پزشکی ندارد. در ایران نیز این رشته دارای مقاطع تحصیلی از کارشناسی تا دکتری تخصصی دارد و همچنین یک دوره دکتری حرفه ای نیز پذیرش دانشجو داشته که در حال تحصیل می باشن. لذا این رشته دارای هویتی مشخص و قدمتی بیشتر از خیلی از رشته هایی دارد که در ایران مدعی هستند رشته فیزیوتراپی بخشی از آنها است. همه جای دنیا کسی که فیزیوترای خوانده است و تحصیلات آن را در دانشگاه داشته حق اظهار نظر و استفاده از درمان های فیزیوتراپی را دارد. در غیر اینصورت می شود هر کسی در هر راهی که منفعتش است قدم بردارد که برای سلامت مردم جامعه خطر ساز می شود. امری که در کشور ما متاسفانه به دلیل تمایل بعضی از رشته ها به کسب منافع مادی بیشتر و کسب جایگاهی در سیستم پزشکی کشور به آن اقدام کرده اند. لذا خواهشمند است مسولین محترم سایت در انتخاب و چاپ اخبار از متخصصین همان رشته نظر بخواهند و اطلاعات لازم را از افراد تحصیل کرده آن رشته بخواهند.

با تشکر فیزیوتراپیست دکتر مختاری نیا
فیزیوتراپیست عاطفه فکری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
0
1
با سلام و احترام
فیزیوتراپی زیرمجموعه طب فیزیکی نیست،بلکه یه شاخه مجزا و وسیع از تیم توانبخشی ست،متخصصین طب فیزیکی هیچ جایگاهی در میان خانواده توانبخشی ندارند. بنابراین، درمان فیزیوتراپی نوع خاصی از درمان است که فقط باید توسط یک فیزیوتراپیست ارائه شود و متخصصین طب فیزیکی موظف هستند بیماران نیازمند به درمان فیزیوتراپی را به متخصصین این رشته یعنی فیزیوتراپیست ها ارجاع دهند و از دخالت در درمان بپرهیزند.
با تشکر
فیزیوتراپیست فکری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
0
0
سلام و خسته نباشيد
منم کاملا با نظر فیزیوتراپیست دکتر فرجود شکوهی موافقم
در تمام دنیا فیزیوتراپیست یک شاخه درمانی مستقل هست
شاكري
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
0
0
با سلام
كاش هر رشته جايكاه خودش رو ميدونست و به حريم ديكري تعرض نميكرد
متاسفانه تا به امروز طب فيزيكيها احترامي به حريم فيزيوترابيست ها نكذاشته اند وهميشه در همه ي امور دخالت نموده اند .....
به اميد بهبود اين وضعيت در اينده اي نزديك ....
نوری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
0
0
با سلام
این اشتباه که فیزیوتراپی را زیر مجموعه طب فیزیکی بدانیم در هیچ جای دنیا سابقه نداشته و ندارد
نوری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
0
0
با سلام
این اشتباه که فیزیوتراپی را زیر مجموعه طب فیزیکی بدانیم در هیچ جای دنیا سابقه نداشته و ندارد
فيزيوتراپيست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
0
0
با سلام
فيزيوتراپي يك رشته كاملا مستقل هست و هيچ ربطي به طب فيزيكي نداره
فیزیوتراپیست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
0
0
دوستان عزیز شفا آنلاین
دقت فرماید لیزر درمانی،و ماساژ و سوزن خشک(نیدلینگ) جزیی مدالیته خا و دذمان های رشته ی فیزیوتراپی است نه مجزا... از طرفی متخصصین طب فیزیکی موظف اند بیمار را جهت فیزیوتراپی ارجاع بدهند نه اینکه این کار را اصلا در آن صلاحیت ندارند را انجام بدهند
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
0
0
لطفا در ارتباط فیزیوتراپی وراه های درمان ان بیشتر اطلاع رسانی کنید
ممنون
ناهید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
0
0
از کی تا حالا فیزیوتراپی شده زیرمجموعه طب فیزیکی؟؟!! طب فیزیکیها مگه چند ساله اومدن که همچین ادعای ... دارن!!
فیزیوتراپیست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
0
0
طبق بیانات دکتر شکوهی فیزیوتراپی یک رشته کاملا مستقل است
دكتر پريسا ارزاني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
0
0
با سلام و تشكر از سايت وزين شفاآنلاین. لازم به ذكر است كه فيزيوتراپي رشته اي علمي و وسيع است كه با رشته طب فيزيكي سنخيتي ندارد! تشبيه فيزيوتراپي به طب فيزيكي مثل تشبيه ماه به مه است! رشته طب فيزيكي يكي از تخصص هاي پزشكي است كه علوم اموزشي به انها تركيبي از چند رشته از جمله ارتوپدي، نورولوژي، فيزيوتراپي و ... مي باشد در حالي كه در هيچ كدام از اين رشته ها به تخصص نرسيده اند و نخواهند رسيد
فیزیوتراپیست بهار احمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
0
0
با سلام .
قابل توجه مسیول محترم شفا آنلاين فیزیوتراپی کاملا مستقل از طب فیزیکی است.لطفا در چاپ مقالات دقت بیشتری به خرج دهید...
با تشکر
فيزيوتراپيست اديب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
0
0
سلام و عرض ادب خدمت عزيزان
رشته فيزيوتراپي در هيچ جاي دنيا زير شاخه رشته طب فيزيكي نمي باشد و خود داراي پايه علمي كاملا مستقل و علمي مي باشد.
از مسئولين محترم سايت خواهشمند است اخباري كه پايه علمي ندارند را بدون مشورت با متخصصين انتشار ندهند.
با تشكر
محمدی نجات
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
0
0
رشته فیزیوتراپی کاملا رشته ای مستقل میباشد و انجمنی به نام انجمن فیزیوتراپی ایران دارد .فارغ التحصیلان رشته آکادمیک فیزیوتراپی کلینیک های مستقل و شخصی خود را دارند که به امر درمان بیماران طبق تشخیص خود که حاصل ارزیابی دقیقشان مباشد میکنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
0
0
تخصص در دستهاست بخصوص دردستان توانمند فیزیوتراپیستان محترم که عاشقانه وحگیمانه به درمان بیمار می پردازدفیزیوتراپی هنراست وهنرمندکپی کار نیست پس زیر مجموعه بودن معنایی ندارد
مرضیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
0
0
با سلام و تشکر از مطالبتون منم با نظر بقیه موافقم و تاکید میکنم که فیزیوتراپی زیرشاخه طب فیزیکی نیست و جداست و در مورد درمان اگر بعد از تجویز کفی مناسب توسط متخصص طب فیزیکی بیمار به متخصص فیزیوتراپی جهت ارزیابی دقیقتر ارجاع داده شود تا درمان فیزیوتراپی متاسب با بیمار و بیماری داده شود احتمال جراحی به زیر حداقل میرسد.چقدر خوب میشد که فقط به فکر منافع خود نباشیم و سلامتی مردم رو قربانی طمع و خودخواهیه خودمون نکنیم.
neda
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
0
0
با سلام
رشته فیزیوتراپی بسیار زودتر از رشته طب فیزیکی تاسیس شده است. چطور رشته فیزیوتراپی را با این استقلال و جامعیت زیر مجموعه طب فیزیکی میدانند؟؟ خواهشا انصاف را رعایت کنید.
فیزیوتراپیست میثم شیرزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
0
0
با سلام
فیزیوتراپی یک رشته کاملا مستقل کلینیک مستقل و درمانهای مخصوص به خود برای هر بیماری را دارد و زیر مجموعه هیچ رشته ی دیگری نمیباشد ومتخصصین طب فیزیکی و هیچ رشته ی دیگری حق انجام درمانهای فیزیوتراپی را ندارند.
با تشکر
فیزیوتراپیست تاجیک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
0
0
با سلام واحترام
سلام و احترام خدمت فیزیوتراپیست های عزیزم' واقعا جای تاسف دارد که در عصر فناوتری و اطلاعات بازهم مطالبی این چنینی به راحت انتشار داده می شود'فیزیوتراپی زیر مجموعه هیچ رشته ای نیست' متاسفاپه متخصصین طب فیزیکی ایران فراموش کرده اند که در خارج از کشور خود را فیزیوتراویست معرفی میکنند'با حلوا حلوا کردن دهان شیریم نخواهد شد'ما فیزیزیوتراپیست هستیم و بس'باعث افتخار ماست'
فیزیوتراپیست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
0
0
با سلام و تشکر
دو نکته نابجا در این متن جای انتقاد دارد
اول القای زیر مجموعه بودن فیزیوتراپی است که بسیار اشتباه میباشد زیرا رشته فیزیوتراپی وجود و کاراییش رو در جهان به عنوان یک رشته مستقل و کارا به اثبات رسانده
دوم اینکه چنین متن های کوتاهی که برای عموم مردم نوشته میشود باید کاملا ساده و دور از کلمات سخت اختصاصی پزشکی باشد
به همین دلیل بیشتر استنباط میشه که هدف تبلیغ و بزرگنمائی طب فیزیکی است نه اطلاع رسانی علمی
مدیریت شفاآنلاین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
0
0
باسلام و احترام به تمامی عزیزان فیزیوتراپیست
به استحضارمی رساند این مطلب ازسایت پزشکی دیگری بازنشرشده است ومادراین باره مسولیت مستقیم نداریم.با این وجود اعلام می نماییم که آماده دریافت مطالب علمی وآموزشی و دارای نکات مقید وارزشمند تمامی فیزیوتراپیست های گرامی برای استفاده اقشار مختلف جامعه هستیم.باسپاس
مدیریت شفاآنلاین
فیزیوتراپیست فرشته بدوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
0
0
با سلام.فیزیوتراپی یک رشته کاملا مستقل دانشگاهی میباشد و به هیچ عنوان با طب فیزیکی ارتباطی نداشته و سنخیتی ندارد.لطفا رشته های مختلف دست از شیطنت و دخالت در این رشته بردارند.
با سپاس
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
0
0
salam
سلام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
0
0
در ایران شاهد چیزهای،جالبی،هستیم.. متخصص طب فیزیکی آرزویش شده به او متخصص فیزیوتراپی بگویند و به زور میخواهد در رشته ای که در آن هیچ علنی ندارد به ....،وارد شود که صدالبته ایران تنها کشوری ایت که توانسته اند... در تمام دنیا در مسىله سلامت و بهداشت کوچکترین تعللی نمیشود و ما ابنحا شاهدیم متخصصین طب فیزیکی کلینیک فیزیوتراپی تاسیس میکنند.. یعنی یک رشته ای خوانده اند و در رسته ای،دیگر مشغولند و جای،سوال دارد.... حالبه همین متخصصین چون ذره ای از فیزیوتراپی نمیدانند یک فیزیوتراپیست کا. درمان فیزیوتراپی،رو انجام می دهد... امروز ابنقدر این رشته . کام خیلی ها خوش،آمده و همه ی طیف ها ی غیر تخصصی مثل تربیت بدنی،و کاردرمانی و کایروپرکتور ها هم وارد این حیطه سده اند... جالبه رسته کایروپرکت که زادگاهش،و دانشگاه برای گرفتن مدرکش در آمریکاست این عزیزان در آنجا خیچ جایگاهی ندارند ولی در کشور ما هم احازه کلینیک دارند و هم به طور غیرقاثونی مدالیته های فیزیپتراپی رو استفاده میکنند بدون اینکه کوچکترین علمی درباره ی آن داسته باسند...
سوال من این است مه با این همه ورود و تعرضات رسته های دیگر و به خطر افتادن سلامت بیماران کدام گروه وظیفه ی رسیدگی دارد و کدام گروه متضرق میشوند.... ماش مسىولین از خواب غفلت بیدار شوند تا ببیند چطور همکاران طب فیزیکی چه ادعاهای جالب و در واقع جه آرزوهای خامی،دارند...
فرزان مرتضائی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
0
0
پیرو مطالب همکاران محترم فیزیوتراپیست ، لازم به توضیح است که نقش فیزیوتراپی در نظام سلامت کاملا مشخص بوده و هیچ ربطی به طب فیزیکی و متخصصین مربوط ندارد...از مسئولان " شفا‌آنلاین " تقاضا دارم این مهم را در درج مطالب بعدی لحاظ فرمایند...
فیزیوتراپیست صالحی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
0
0
با سلام
با کمی دقت ومطالعه متوجه میشوید که براساس پیشینهءتاریخی فیزیوتراپی مطمئنأ این رشتهءتخصصیِ درمانی زیرمجموعهء رشتهءطب فیزیکی نیست.لطفأ به عنوان.یک رسانه بیشتر دقت کنید
فيزيوتراپيست مردانلو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
0
0
باسلام
به نظر در هنگام نگارش يك مطلب پزشكي حتما به واژگان دقت كنيد. درمانهاي طب فيزيكي از جمله...!!!!!!!!!
فيزيوتراپي يك رشته كاملا مستقل ميباشد و زير مجموعه ي هيچ رشته پزشكي قرار نميگيرد و بعد از ارجاع بيمار توسط متخصيص محترم ، ارزيابي و طرح برنامه درماني و اجراي مراحل درماني فقط و فقط به عهده ي فيزيوتراپيست است.
ممنون از دكتر شكوهي براي توضيحات شفاف و روشنشان
یکی ازدانشمندان فیزیوتراپی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
0
0
باعرض سلام وادب.بایدببخشیدولی مطمینم که اولین راه درمان فیزیوتراپی است.واگراین درمان جواب ندادمیتوان به سراغ مابقی درمانهارفت.درصورتی که شمااین درمان مهم فیزیوتراپی واین علم گستره وفراگیررادراواسط درمانهامعرفی نموده اید.من پیشنهادمیکنم که شماقبل ازانتشارمطلب کمی هم راجع به آن تحقیق بفرماییدکه خدای ناکرده اطلاعات نادرستی دراختیارهموطنان قرارنگیرد.باتشکر
مرتضی گلعذار
|
United Kingdom
|
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
0
0
اگر این سخنان که کاملا نااگاهانه یامغرضانه گفته شده درست باشد پس عکس ان نیز میتواند عینیت داشته باشد,ازفردا من نیز دو متخصص طب فیزیکی استخدام میکنم تل برای بیمارانم نوار عصب وعضله بگیرند وبااینکه هیچ علاقه وکششی به این رشته وتخصص رده چندم ندارم,ان رازیرمجموعه علم بزرگ فیزیوتراپی میخوانم.
درگفتارمان دقت کنیم و ارزوهایمان را درقالب توهم به سمع ونظر خوانندگان فهیم سایت شفاانلاین نرسانیم.عده زیادی هستند که میخواهند فیزیوتراپیست باشند اما باید بدانیم فیزیوتراپی حرفه خاص وفیزیوتراپیست فرد خاص تری میباشد.
شهرزاد سالاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
0
0
با سلام .با نظر جناب آقای دکتر شکوهی کاملا موافقم.بهتر است در زمینه های تخصصی برای بررسی صحت مقاله از مشاورین ذی صلاح استفاده شودواقعا برای جامعه فیزیوتراپی مبهم نیست که چرا طب فیزیکی ها اینقدر تلاش می کنند که نشان دهند فیزیوتراپی زیر مجموعه آنها است?
shirvani
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
0
0
با سلام واحترام
اینکه پزشکان طب فیزیکی دورهای ازفیزیوتراپی درحد یک تکنیسین توانبخشی گذرندهاند شکی نیست حالا چه شده که دچار خود بزرگ بینی شده وفیزیوتراپی رازیر مجموعهخود میدانند تنها حکایت ازعدم دانش انها از فیزیوتراپیست
ناشناس
|
United Kingdom
|
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
0
0
منم نظر کلیه همکارانم رو دارم،دوستان طب فیزیکی حد و مرز رو رعایت کنید لطفااااااااا
فیزیوتراپیست عظیمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
0
0
سلام
باتشکر از مدیریت سایت شفا انلاین وپاسخگویی به موقعشان
همان طور که همکاران گرامی فرمودند فیزیوتراپی رشته ای کاملا مستقل هست
پس از مدیریت محترم خواهشمندیم مطلب را از روی سایت پاک نماید
باتشکر
امیدرضا نوری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
0
0
با سلام
تشکر از سایت شفاآنلاین به منظور اراءه نکات مفید علمی.
دقت بفرمایید به هیچ وجه رشته فیزیوتراپی زیرشاخه طب فیزیکی نیست و هردوی این رشته ها جدا و مستقل بوده و حیطه کاری مشخصی دارند ، درمان طب فیزیکی جداست (بنده اطلاعی ندارم) و درمان فیزیوتراپی هم جداست و اختصاصا برای این نوع نوروما ما درمان های متفاوتی داریم که بنده خودم کیسش رو داشتم و درصورت تمایل درمان های موثر غیرجراحی اون رو خدمتتون عرض میکنم.
و من الله توفیق
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
0
0
متخصصین محترم طب فیزیکی فقط میتوانند تشخیص دهند که آیا بیمار نیاز به فیزیوتراپی دارد یا نه، انتخاب مدالیته های درمانی با فیزیوتراپیستها میباشد.
محمد سپهری
|
United Kingdom
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
0
0
چند جمله غلط در صحبت های نویسنده وجود دارد که همکاران عزیز اعلام کردند
پیشنهادی ک دارم ان شاالله در باره این موضوع چه از دید علمی و چه از دید صنفی بر اساس منابع برتر دنیا بحث بشود بین دو گروه و ان شا الله مردم انتخاب کننده باشند
ما به مردم کمک بدهیم در جهت استفاده از بهترین درمان و روش
فیزیوتراپیست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
0
0
باتشکر از اقای شکوهی که حرف دل همه ما رابخوبی بیان کردند، همکاران طب فیزیکی خود باید مراقب حد ومرز رشته ی خود باسایر رشته هاباشند،بدون شک اگرآنها نگران سلامت وبهداشت جامعه هستند!،باید بدانند این مهم فقط زمانی محقق خواهد شد که هر عضوجامعه ی سلامت سرجای خود قدم بردارد! انشاالله که همه ی ما خصلت ناپسند پادرکفش دیگران کردن را فراموش کنیم.
فیزیوتراپیست میلاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
0
0
باسلام
متاسفانه بازهم باغرض ورزی متنی در این سایت منتشر شده و بازهم هیچ گونه نظارتی بر ان نیست!!! همه دنیا میدانند که رشته فیزیوترپی رشته ای کاملا مستقل است و زیر مجموعه هیچ رشته ای نیست. جالب تر انکه رشته طب فیزیکی اصلا سبقه آنچنانی ندارد که بتواند فیزیوتراپی را در زیر مجموعه خود قرار درهد!!! واقعا جای تاسف داره که افراد به ظاهر تحصیل کرده در این حد از فهم و سواد ابتدایی رشته خودشون بی بهره هستند که جایگاه خودشون را نمیدانند. اگر به نعریف رشته طب فیزیکی نگاه شود که توسط کشور امریکا که ابداع کننده ان است بیان شده، متوجه میشوید که طب فیزیکی تنها یک رابط است جهت تسهیل روند درمان و ارجاع بیماران و جالب تر آنکه در کشور امریکا امروزه این رشته جایگاهی ندارد!!! امیدوارم این متن سخیف هرچه سریع تر اصلاح شود
فیزیوترایست کلودت بابایی میرشکارلو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
0
0
مدیریت محترم شفا آنلاین : ضمن تشکر از تلاش شما در جهت سلامت جامعه با توجه به توضیحات کاملی که جناب آقای دکتر شگوهی و همکاران فیزیوتراپیست و اساتید گرامی فرمودند , فیزیو تراپی کاملا یک رشته مستقل از تخصص طب فیزیکی است . فبزیوتراپیست خود مسئول فنی درمانها یی است که روی بیمار خود انجام می دهد.و این. بیماران از طرف متخصص ارتوپدی یا جراح مغزو اعصاب و نورولوژست و تخصصهای دیگربه فیزیو تراپیست ارجاع داده میشوند . جامعه فیزیوتراپی در ایران قدمتی بیش از 50 سال را داراست ودارای اساتیدی چون پروفسور هاشمی از سوئد وانگلیس , فیزیوتراپیست حوری موید حکمت از فرانسه , فیزیوتراپیست خانم دکتر وزیری از امریکا, فیزیوترایست پروین علوی از انگلیس فیزیوتراپیست مینا داریوش از انگلیس , و . . . بوده است که فیزیو تراپیستهایی چون. آقای ستوده آقای بازرگان خانم منفرد خانم مباهات آقای شارقی خانم شکوهی خانم گرجانی و صدها فبزیوتراپیست دیگر را آموزش داده اند که اولین مراکز فیزیوتراپی در بیمارستانهای مختلف. ایران را افتتاح و راه اندازی نموده اند . انجمن فیزیو تراپی ایران. به ریاست آقای دکتر ابراهیمی امسال جشن پنجاهمین سالگرد تاسیس. خود را جشن گرفته است. رشته فیزیو تراپی هم اکنون در چندین دانشگاه مادر چون دانشگاه تهران. دانشگاه ایران دانشگاه تربیت مدرس دانشگاه شهید بهشتی دانشگاه شبراز دانشگاه بهزیستی دانشگاه اصفهان. دانشگاه جندی شاپور. و . . . . در مقطع کارشناسی و کارشناس ارشد و دکترا تدریس میشود . حجم دروس رشته ی فبزیو ترای در مقطع لیسانس به قدری افزایش یافته است که بزرگان ونمایندگان جامعه فیزیو تراپی مانندسایر کشورهای یشرفته در شرف ارتقاء آن به دکترای حرفه ای فبزیو تراپی یعنی D. P. T میباشند . که هم اکنون حدود 15 نفر در این مقطع در دانشگاه تهران مشغول کسب علم هستند . . . . لذااز آن مدیریت محترم خواهشمند است که برای تدوین مطالب علمی که در مورد فیزیو تراپی. میباشد از نمایندگان و اساتید این رشته در دانشگاه و انجمن فیزیو تراپی نظر خواهی فرمایید. سپاس
کلودت بابایی مرشکارلو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
0
0
مدیریت محترم شفا آنلاین ضمن.تشکر از تلاش تیم شماب رای سلامت جامعه . ضمن تایید نظرات همکاران فیزیو تراپبست و آقای دکتر شکوهی , به استحضار میرساند که فبزیوترایست. مستقل و مسئول فنی در مانهاییست که انجام میدهد . لذا از آن مدیریت محترم خواهشمند است که برای تدوین مطالب علمی پزشکی فیزیوتراپی از اساتید و نمایندگان این رشته و انجمن فبزیو تراپی به ریاست آقای دکتر ابراهیمی نظر خواهی فرمایید. سپاس
میلاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
0
0
سلام خدمت ادمین محترم سایت، دخالت دوستان طب فیزیکی در درمان بیماری ها توسط فیزیوتراپیست، دقیقا مانند دخالت یک چشم پزشک در دندانپزشکی است، لطفا در مورد تخصصی برخورد کردن بیشتر هشدار بدید
فيزيوتراپيست محمدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
0
0
باسلام
اطفا مطالبي كه صحت و سقم آن ناپيدا و غلط ميباشد و توهين آميز به جامعه شريف فيزيوتراپي ايران است هرچه سريعتر پاك شود.
باسپاس
فیزیوتراپیست اسکندر رهبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
0
0
با سلام واحترام
با مطالعه مطلب ارائه شده میشه به سطح علمی نگارنده پی برد و این یعنی اینکه طب فیزیکیها هرگز قادر به درمان بیماران بروش فیزیوتراپی نیستند .جای تاسف است که سایت علمی شما اینقدر سطحی یک عارضه توضیح وتفسیر کرده است . . خواهشمندم با توجه به مراجعه مخاطبین زیاد به این سایت جهت ارزش و احترام گذاشتن به این عزیزان مطالب اینچنینی را پربارتر و با مشورت گرفتن از متخصصین امر ارائه دهید. فیزیوتراپی رشته ای مستقل و بسیار قدیمیتر از طب فیزیکی است و متخصص طب فیزیکی حق استفاده از درمان بیمار بنام فیزیوتراپی را ندارد.
مدیر پایگاه باسلام واحترام به جامعه عزیزوزحمتکش فیزیوتراپی کشور
همانطور که پیشتر نیزاعلام شد این مطلب عینا ازسایت پزشکی الودکتربرداشت شده است ومامسولیتی دراین باره نداریم.بااین حال منتظرارتباط دایمی عزیزان فیزیوتراپیست با سایت وارسال مطالب ارزشمند تان هستیم.ارسال مطالب نیزازطریق تماس باما امکانپذیراست.
باسپاس
مدیریت شفاآنلاین
محمد سپهری
|
United States
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
0
0
چند جمله غلط در صحبت های نویسنده وجود دارد که همکاران عزیز اعلام کردند
پیشنهادی ک دارم ان شاالله در باره این موضوع چه از دید علمی و چه از دید صنفی بر اساس منابع برتر دنیا بحث بشود بین دو گروه و ان شا الله مردم انتخاب کننده باشند
ما به مردم کمک بدهیم در جهت استفاده از بهترین درمان و روش
فیزیوتراپیست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
0
0
باسلام
فیزیوتراپی یک رشته کاملا تخصصی است وفقط فارغ التحصیلان این رشته حق درمان دراین زمینه رو دارند .نگذارید عده ای ,سلامت مردم رو دستخوش منفعت طلبی خودشون بکنند.
فیزیوتراپیست جلایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
0
0
با سلام
همان طور که همکاران گرامی فرمودند فیزیوتراپی رشته ای کاملا مستقل هست و زیر شاخه طب فیزیکی نیست.
هر رشته محدوده تخصصی خود را دارد و دخالت همکاران در حوزه های تخصصی یکدیگر مسیولیت و عواقب جبران ناپذیری را در پی دارد.
از مدیریت محترم خواهشمندیم با دکر بیانیه ای مطلب را به درستی اصلاح بفرمایند.
باتشکر
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
0
0
باسلام
فیزیوتراپی مستقل از طب فیزیکی است
فیزیوتراپیست حکیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
0
0
با سلام. رشته فیزیوتراپی رشته ایست کاملا کلینیکال و در تمام دنیا تمام فیزیکال تراپیست ها بعنوان کلینیشین محسوب می شوند . فیزیوتراپی کاملا مستقل و فقط و فقط اختصاص به فیزیوتراپیست ها دارد که درس فیزیوتراپی را در دانشگاه خوانده اند .
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
0
0
لطفا از افراد متخصص. راهنمايی بگيريد
چون فيزيوتراپی يک رشته کاملا مجزا ميباشد...
فیزیوتراپیست همایون آبایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
0
0
با سلام خدمت همه همکاران وجامعه فرهیخته پزشکی
بنده عرایض خود را اینگونه شروع میکنم که اگر هر کدام از عزیزان گروه مختلف پزشکی بیکباره با تداخل کار با گروه دیگر مواجه شوند چه عکس العملی خواهند داشت ؟ بنده خود شاهدم که متخصصین عزیز رادیولوژی چقدر به وجود سونوگرافی در مطب متخصصین زنان معترضند ونمونه های دیگر.. حالا بر چه.پایه علمی حق مسولیت فنی وتاسیس کلینیک فیزیوتراپی به همکاران طب فیزیکی داده میشود؟ برای اینجانب وبسیاری دیگر از همکاران جای سوال است !!!! خوب اگه اینطوره همه برن همه تخصصی بگیرند وهمه بیماری هم ویزیت کنند دیگه تخصص های مختلف معنی نداره واقعا جای بررسی اساسی دارد عزیزان طب فیزیکی با اینکه بسیار گذرا ومختصر از رشته های مختلف توانبخشی واحدی میگذرانند چطور وجدانشان قبول میکند در کاری که تبحر مطلق ندارند دخالت کنند درسته که تمام وکمال کارهای درمانی را همکاران فیزیوتراپیست انجام میدهد ولی قانونا (متاسفانه به اشتباه)آنها مسولندخداوند همه مارا به راه راست هدایت کند ان شاا...
مريم مهدي زاده لنگرودي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
0
1
بعنوان يك فيزيوتراپيست اظهارات جناب شكوهي را تاييد كرده و خواهان رسيدگي بيشتر و جلوگيري ازتعدي ساير رشته پزشكي به جامعه فيزيوتراپي كشور هستم.
فیزیوتراپیست موسی طیبی فر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
0
1
باسلام
ضمن احترام به مدیریت سایت، با نظر انتقادی-علمی سایر همکاران فیزیوتراپیست موافقم و تایید میکنم. خواهشمندست اجازه دخالت غیرمسوولانه به دیگران در امر فیزیوتراپی را ندهید. ممنونم
طیبی فر
فیزیوتراپیست گرگان-نماینده فیزیوتراپیستهای کردکوی در نظام پزشکی
جمشیدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
0
0
با سلام و عرض ادب
فیزیوتراپی رشته ای مستقل می باشد و زیر مجموعه طب فیزیکی نمی باشد'روش های فیزیوتراپی با طب فیزیکی مشابهت ندارد'در فیزیوتراپی با دیدگاه کینزیوپاتولوژی سعی در درمان مشکلات نوروماسکولار میشود ولی در طب فیزیکی با دیدگاه پاتوکینزیولوژی به درمان پرداخته میشود'خواهشا دقت شود فیزیوتراپی جز مشاغل برتر دنیا میباشد
و در اخر این که از سایت وزین شما انتطار هست که مطالبی که می گذارد را بیشتر از صحت ان اطلاع کسب کند
فیزیوتراپیست یوسفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
0
0
فیزیوتراپی رشته ای کاملا مستقل است وزیر گروه طب فیزیکی نمی باشد، لطفا مطلب فوق را تصحیح بفرمایید .
meysam
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
0
0
با سلام...خواهشمندم متن بالا اصلاح شود....به نظرم گرفتن اطلاعات دقیق قبل از انتشار هر مطلبی بر نویسندگان اون سایت واجبه...در دنیا فیزیوتراپی در حال تحصیل در سطوح تخصصی و رزیدنسی هست در حالی که ما توی کشور عزیزمون هنوز نمیدونیم این رشته کاملا از نظر حرفه ای و آکادمیک مستقل هست...
محمدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
0
1
شما اگر در دانشگاههای معتبر دنیا هم بررسی کنید رشته ای تحت عنوان نام فیزیوتراپی وجود دارد واز دیرباز هم وجودداشته که خدمات بسیار ارزنده ای به سلامت بشریت کرده و میکند وروز به روز در حال پیشرفت است ولی طب فیزیکی تنها در ایران از پزشکی عمومی انشقاق یافته و هیچگاه در تخصص ونوع خدمات ارایه شده قابل قیاس با فیزیوتراپی نبوده ..نیست وخواهد بود
فیزیوتراپیست قمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
0
1
باعرض سلام خدمت مسیولین محترم سایت،
لطفا درخصوص اصلاح اشتباهات نوشته شده در متن، که ناشی از بی اطلاعی نویسنده متن بوده و همکاران عزیز بنده اشاره نمودند هرچه سریعتر اقدام فرمایید.
باتشکر از شما
فیزیوتراپیست حسام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
0
0
با تشکر از شفا انلاین در انتشار نظر همکاران و تشکر از دکتر شکوهی نماینده شایسته و پرتلاش ما در شورایعالی نظام پزشکی

من یه فیزیوتراپیست هستم ...آیا فردا میتونم در طبقه دوم کلینیک خودم همزمان دفتر وکالت هم بزنم بدون اینکه درس حقوق دانشگاه خونده باشم .
اینکار وزارت بهداشت در دادن رانت به متخصصین طب فیزیکی که درس فیزیوتراپی در دانشگاه نخوانده اند غیر قانونی است و پول بدست آمده از این راه حلال نیست .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
0
1
متخصصین طب فیزیکی اگر میخواهن حرفی برای گفتن در درمان داشته باشند فقط در امور مربوط به خودشان عرض اندام کنند و پا در کفش دیگری ننمایند
فیزیوتراپیست کشاورز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
0
0
با سلام به مدیران شفا آنلاین
متاسفانه همچین مشکلی نیز در سایت خبرنگاران رخ داد که به اطلاع مدیر محترمشان رساندم که بهتر است در حیطه درمان اطلاعاتی صحیح به روز و جامع در اختیار مردم فخیم و برجسته ایران قرار گیرد و کورکورانه اطلاعات غلط و ناصحیح به انتشار نرسد.
یکی از راه حل های پیشنهادی اينجانب به عنوان دانشجوی دکتری حرفه ای فیزیتهراپي تهران گرفتن کمک و ویراستاری متون بهداشتی درمانی از متخصصین رشته های درمانی است همچون متخصصین فیزیوتراپی، تراز پرواز و همچنین متخصصین طب فيزيکي تا اطلاعات اشتباه به مردم سرزمینمان داده نشود.
این حق قانونی،شرعی و اخلاقی بیمار است که اطلاعات کافی و صحیح از بیماری خود و درمان به روز دنیا داشته باشد. پس بهتر است سعی شود دین اخروی رو از گردنتون با این راهکار باز کنید.
با تشکر
فیزیوتراپیست روشنک کشاورز
دانشجوی دکتری حرفه ای فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی تهران
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
0
0
باسلام لطفا مطلب انتشار شده را اصلاح بفرمایید و قبل از انتشار یک مطلب علمی از مراجع ذیصلاح اطلاعات لازم را کسب نمایید فیزوتراپی رشته مستقلی است و متصصین آن درمان خاص خود را انجام می دهند و تداخل رشته ها فقط آسیب به نظام سلامت جامعه می باشد. متشکرم
فیزیوتراپیست یگانه امدادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
0
0
روی سخنم با متخصصان محترم طب فیزیکی است ,خواهشمندم بدون در نظر گرفتن سود مالی خود حداقل به قسم نامه دوران عمومی خود پایبند باشید وبا راهنمایی های غلط وواهی بیماران ,سلامت هموطنان خود را به خطر نیندازید ,اجازه ندهید بیماران بی گناه تاوان رشته بی محتوا وجیب های خالی شما را بدهند ....
Dr rezqei
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
2
0
اين همه غرور غير حرفه اى شما فيزيوتراپها به چه دليل است؟ چند نفر ازشما كه اجازه اظهار نظر به خودتان ميدهيد از حجم عظيم مطالب در رفرانسهاى تحصيلي طب فيزيكي اطلاع دهيد؟؟اظهار نظر" نااگاهانه و صرفا با تعصب كور "جاى دفاع منطقي براى هيچ كدامتان در هيچ زمينه اى نميگذارد. اول كمي دانش خود را (مثلا در مورد team work)بيفزاييد وبعد داعيه يكه تازى برداريد. حرف زدن بدون سندراحتترين كار است.
فیزیوتراپیست اصیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
0
0
سلام.دوست عزیز فیزیوتراپی جز درمان های طب فیزیکی نیست.اصلا طب فیزیکی ها درمان بلد نیستند.اونها مریض رو تهش میفرستم پیش ما.
رشته فیزیوتراپی کاملا تخصصی و مستقل است
فیزیوتراپیست الهی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
0
0
با سلام رشته فیزیوتراپی رشته ای هست که فیزیوتراپیستها در دردرمان از فیزیولوژی بدن استفاده میشود که هیچ عارضه ای در بیمار ایجاد نمیکند که این کاملن با متخصصین طب فیزیکی متفاوت میباشد که تجویز داروهای شیمیایی رو در دستور کار دارند و اینکه فیزیوتراپی در ادامه پزشکی نیست و از ابتدا به دانشجویان فیزیوتراپی تدریس میشود که دیدگاه دانش اموختگان رشته از سایر متخخصصین دیدگاه پیشگیری است و مطابق با طبیعت بدن هست که امروزه در دنیا و کشورهای پیشرفته جایگاه ویژه ای را باز کرده که جلوی هزینه های گزاف رو برای دولت میگیرد
فیزیوتراپیست کشاورز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
0
0
با سلام به مدیریت آنلاین شفا
با توجه به پاسخ شما باید گفت ما نیز آماده همکاری با مدیریت سایت در خصوص نشر اطلاعات درمانی بهداشتی در حیطه تخصصی فیزیوتراپی داریم.
خواهشمندیم بیایید با همکاری یکدیگر در اطلاع رسانی صحیح به جامعه خود کوشا باشیم.
با تشکر
فييوتراپيست کشاورز
دانشجوی دکتری حرفه ای فيزيوتراپی دانشگاه علوم پزشکی تهران
مدیر پایگاه باسلام برای چندمین باراعلام می نماییم که این پایگاه خبری آماده دریافت مطالب ارزشمند جامعه پزشکی کشوربه خصوص فیزیوتراپیست های عزیزکشورمی باشد.لطفامطالب مفید  برای مردم جامعه را به طورشفاف وروان به همراه عکس نویسنده ارسال فرمایید.باسپاس
مدیریت شفاآنلاین
مهدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
0
0
به نظر من براي جبران اين اشتباه اگر ممكنه در مورد شناخت و تاثيرات فيزيوتراپي در درمان بيماريها يك مطلب بزاريد تا شناخت عمومي از اين رشته بالاتر بره
فیزیوتراپیست هاجر صرامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
0
1
 با تشکر از دکتر شکوهی عزیز و دیگر دوستان که به روشنی و زیبایی بیان کردند فیزیوتراپی رشته ای مستقل و متفاوت از طب فیزیکی است.
فیزیوترپیست سیامک محمدامینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
0
0
فیزیوتراپی رشته کاملا مستقلی است وبه هیچ رشته دیگری از گروه پزشکی وابسته نیست
وحید حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
0
1
خواهشا در درج مطلب دقت کنید که از هر سایت بی محتوایی پیام نگذارید چرا که سایت شما اعتبار پزشکی مملکت است وبا پخش چنین اطلاعات غلطی فقط از اعتبار شما کاسته میشود
مدیر پایگاه باسلام وسپاس ازشما
دکتر رسولی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
0
2
در پلنتار فاشیایتیس و نرومای متعاقب آن ابتدا همکاران فیزیوتراپ با درمان های کانسرواتیو از بروز علایم بیشتر جلوگیری کرده و در صورت عدم تاثیر درمان جراحی که در فاز حاد فاشیکتومی میباشد ایندیکیت میشود.
طب فیزیکی دخالتی در پروسه درمان بجز گرفتن emg در صورت نروما نمیتوانند داشته باشند.بعنوان متخصص ارتوپد به دوستان فیزیوتراپ حق میدهم که به این شکل از حد و حدود کاری خود دفاع کنند.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
0
0
سلام بنده با نظر همکاران موافق هستم
فيزيوتراپيست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
0
0
با سلام فيزيوتراپي يكي از رشته هاي مسقل در دنيا و بهيچ وجه زير مجموعه طب فيزيكي نبوده و نيست حالا چرا متخصصين طب فيزيكي اين قدروارد حيطه رشته هاي ديگه از جمله فيزيوتراپي ارتوپدي مغزو اعصاب و .... مي شوند جاي سئوال است؟ شايد هم اصلا وجود همچين رشته بسيار غير ضروري است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
0
1
چراوزارت بهداشت یکباربرای همیشه تکلیف جامعه بزرگ فیزیوتراپی کشور را روشن نمکنه؟!!!!!!
فیزیوتراپیست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
0
0
مامنتظریه جوابه درست وحسابی ازسوی مسولان محترم وزاتخانه هستیم شمارابه خدا تکلیف ماراروشن کنید
ممنون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
0
0
عجب ماکه نفهمیدیم بالاخره تکلیف ما فیزیوتراپیست ها کی قراره تو مملکت خودمون روشن بشه
دلواپس
|
Canada
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
0
0
سلام بالاخره مسولی پیدامیشه که جواب اینهمه فیزیوتراپیست رابده یا نه؟
کوشیار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
0
0
خیلی مضحک هست واقعا (درمان های طب فیزیکی)
برای نویسنده این مطلب که یقینا یک طب فیزیکی است متاسفم.
فیزیوتراپی کاملا مستقل از طب فیزیکی می باشد.
سحر فیزیو تراپیست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
0
0
فیزیوتراپيستها در همه جای دنیا حق مسوول فنی را دارند ما همگی از این حق محافظت ميکنيم
فیزیو تراپ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
0
0
نسخه پزشکان محترم که تشخیص نیست اطلاع دادن آینه که مریض کجاش درد داره این اطلاعات رو مریض هم میتونه بده کار اصلی با فيزيو تراپه شاید آینه که آ قايون ترسونده حتی اگه این طرح اجرا بشه ما فيزيوتراپها تواناييمون به مردم در تشخیصنشون دادیم نه اینکه زانوی مریض از سیاتیک در گیره اماتشخیص پزشک آرتروزه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: