کد خبر: ۶۲۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۷ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 20
شفاآنلاین :سلامت >ایران هلث >نمایشگاه >با برگزاري هجدهمين نمايشگاه ايران هلث به سراغ غرفه‌داران حاضر در نمايشگاه رفتيم و در خصوص چگونگي برگزاري نمايشگاه سوال کرديم. شرکت اسمارت يکي از اين غرفه‌ها بود.

مديرعامل شرکت اسمارت در خصوص برگزاري هجدهمين نمايشگاه ايران هلث به خبرنگار ما گفت: «به نظر مي‌رسد، رويکرد نمايشگاه امسال تغيير کرده و از واردات به سمت توليدات پيش رفته است.» ناصر طبخي با اشاره به در انزوا بودن شرکت‌هاي وارداتي در نمايشگاه امسال ايران هلث گفت: «بيشتر غرفه‌هاي امسال را شرکت‌هاي توليدي تشکيل مي‌داد که البته اين امر لازمه کار ماست.»

وي با اشاره به شرايط حاکم بر کشور مانند بحث تحريم و بحث تاکيد روي توليد و جلوگيري از واردات گفت: «گوشه‌هايي از اين موارد در نمايشگاه ديده مي‌شود.»

طبخي در ادامه گفت: «در بحث حمايت از توليدات نسبت به ساير کشور‌ها به مراتب عقب هستيم و در واقع در ابتداي کار قرار داريم. متاسفانه در توليدات خصوصا توليدات صنعتي، حجم انبوه و پيشرفته‌اي نداريم. کار ما در توليدات پزشکي به دليل تخصصي بودن موضوع سخت‌تر هم مي‌شود.»

وي تصريح کرد: «توليدات پزشکي شرايط و استانداردهاي خاصي مي‌طلبد و زحمت زيادي لازم است تا بتوان در توليد صنايع پزشکي پيشرفت و خود را با تکنولوژي روز دنيا همسان کرد.»

طبخي افزود: «اميد است با حمايت وزارت بهداشت، وزارت صنايع و نهادهايي که در رياست جمهوري هستند، پيشرفت روزافزون توليدات را داشته باشيم.» وي همچنين گفت: «بحث جلوگيري از واردات بي‌رويه و بحث اصلاح تعرفه‌ها در زمينه واردات بسيار مهم است.

گا‌ه ديده مي‌شود در برخي از محصولات تعرفه واردات کمتر از تعرفه توليدات داخلي است. اين موضوع به توليدکننده ضرر مي‌زند. شرايط اقتصادي که براي توليدکننده ايجاد مي‌شود، مانند تسهيلاتي که از صندوق توسعه ملي و ساير قسمت‌ها در نظر مي‌گيرند، همگي مجموعه شرايطي است که مي‌تواند کمک کند تا توليدکننده واقعي در کشور بوجود آيد و حمايت شود.»


طبخي اذعان کرد: «متاسفانه در کشور ما بسته‌بندي نيز به عنوان محصول توليدي شناخته مي‌شود. اين امر يک کار غيراصولي و غيرمنطقي است، زيرا هيچ کمکي به افزايش دانش و برون‌سازي صنعت توليد در کشور نخواهد کرد.» مديرعامل شرکت اسمارت در توضيح کار شرکت اسمارت گفت: «اين شرکت عضوي از کنسرسيوم دياليز ايران است که متشکل از6 شرکت است. فعاليت شرکت ما از سال1381در بخش صافي دياليز شروع شد. در حال حاضر با ظرفيت توليد 5 ميليون صافي يکي از بزرگ‌ترين توليدکنندگان صافي در کشور است.»

وي با بيان اينکه در اين حوزه تنها اين شرکت و يک شرکت دولتي در کل کشور فعاليت دارند، گفت: «اين دو شرکت نياز کل کشور را پوشش مي‌دهند.»

وي با تاکيد بر اينکه در سال حدود 5 ميليون صافي دیالیز توسط شرکت توليد مي‌شود، گفت: «سال گذشته عدد بزرگي از صادرات صافي به کشورهاي منطقه را در دستور کار داشتيم. نه تنها در زمينه توليد صافي در کشور خودکفا هستيم، بلکه در زمان تحريم و تمام شرايط سخت اجازه نداديم که قيمت صافي افزايش پيدا کند و کمبودي در کشور احساس شود. گفتني است در اين شرايط توانستيم حتي صادرات هم داشته و کمکي به ارزبري داشته باشيم.»


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: