کد خبر: ۶۲۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - 2015May 23
معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی در گفتگو با شفا آنلاین مطرح کرد:
شفا آنلاین- معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی گفت: یکی از نقاط ضعف ما در نظام پزشکی و انجمن ها این است که از توان علمی،تخصصی و اجرایی انجمن ها در نظام پزشکی به خوبی استفاده نمی کنیم در حالی که می توانیم از قدرت خودمان در مسائل مختلف وخاص بیشتر استفاده کنیم.

دکتر علی فتاحی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد: متأسفانه در مملکت ما گایدلاین های انجام اقدامات درمانی وجود ندارد، البته وجود دارد اما در برخی قسمت ها کامل نیست.

وی ادامه داد: در حالی که می توانیم برای تغییر آنها از گروه های علمی- تخصصی استفاده کنیم. به طور قطع این ها باید در وزارت بهداشت بازبینی، تأیید و ابلاغ شود تا هر پزشکی بداند که بر طبق چه گاید لاینی اقدام کند.

‫نظام پزشکی‬‎ ile ilgili görsel sonucu

عضوشورای عالی نظام پزشکی کشور خاطرنشان کرد: در خصوص مسائل حقوقی و قضایی که درباره پرونده ها پیش می آید انجمن ها بهترمی توانند درگیر شوند،رسیدگی کنند و با پزشک در گروه خودشان (در صورت قصور)برخورد نمایند.

فتاحی افزود: در همه دنیا چنین امری مرسوم است به ویژه در مسائل اخلاقی و رفتاری.چراکه در واقع انجمن ها می توانند خیلی بهتر از دادگاه ها وارد شوند و با همکاران خود در این گونه موارد نیز برخورد کنند.

عضوهیئت مدیره نظام پزشکی تهران افزود: در کارهای تخصصی و کارشناسی پرونده های پزشکی،( پزشکی قانونی و نظام پزشکی) که به طور معمول جنبه تخصصی و فنی دارد باید از متخصص مربوطه استفاده کنیم،اما  باز هم در اینجا محتاجیم تا از نظر فنی انجمن ها استفاده کنیم.

وی در پاسخ به این سوال شفا آنلاین که بیشترین شکایت ها از آغاز سال جدید مربوط به کدام گروه پزشکی بوده، اذعان کرد: بیشترین شکایت های ما به دنبال ایجاد عارضه و عدم رعایت نکات علمی و فنی- تخصصی در پرونده های پزشکی است.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی در این باره توضیح داد: در واقع به این شکل بیان کردن گروه های پزشکی خارج از عدالت است زیرا اگر ما بخواهیم که بگوییم میزان شکایت چه گروهی اول یا دوم است به طور قطع فراوانی آن گروه پزشکی را هم باید در نظر بگیریم.

وی تأکید کرد: پزشکان عمومی حدود 40 تا 50 درصد جمعیت پزشکی ما را تشکیل می دهند، زمانی که شکایت از آنها بیشتر باشد به طور قطع به تعداد آنها ارتباط می یابد، یعنی فقط به تعداد اشاره کردن کار درستی نیست.

وی بیان کرد: از طرفی دیگر فراوانی اقدامات درمانی را هم باید در نظر بگیریم، اورژانس یا غیر اورژانس بودن هم باید از اقدامات درمانی محسوب شود، اما به طور ساده شکایت از دندانپزشکان در صدر شکایت ها قرار دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: