کد خبر: ۶۲۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۵ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 17
رئیس سازمان غذا و دارو:
شفاآنلاین:سلامت>بهداشت و درمان> رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه ۶۰ درصد تجهیزات پزشکی مصرفی در ایران وارداتی است، گفت: متأسفانه کالای قاچاق به بازار تجهیزات پزشکی نفوذ کرده بود که با نظارت این موضوع مرتفع شد.
به گزارش شفا آنلاین : رسول دیناروند با حضور در افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه ایران هلث اظهار داشت: همانطور که قبلاً اشاره شده است همزمان با برگزاری نمایشگاه ایران هلث شاهد پیشرفت‌های سلامت و تجهیزات پزشکی بودیم.

وی ادامه داد: درست است که بازار تجهیزات پزشکی در ایران بازار بزرگی نیست و 4 تا 5 هزار میلیارد تومان بازار تجهیزات پزشکی است که معادل 1.7 میلیارد دلار می‌شود اما وابستگی ما در این حوزه به واردات کم نیست.

رئیس سازمان غذا و دارو عنوان کرد: اکنون 60 درصد تجهیزات پزشکی مصرفی در ایران وارداتی است این در شرایطی است که ما شرکت‌های زیادی در حوزه تجهیزات پزشکی داریم و در چند سال اخیر نیز شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه پزشکی فعال شده است.

دیناروند با بیان اینکه بعضی شرکت‌های داخلی صادرات دارند و بعضی‌ها نیز تولیداتشان در حد استفاده‌های محلی است، گفت: سیاست وزارت بهداشت دسترسی عادلانه به خدمات سلامت است.

وی دسترسی آسان به خدمات سلامت را قدم نخست در حوزه توسعه تجهیزات پزشکی دانست و گفت: اکنون آمارها نشان می‌دهد که میزان ارجاع بیماران برای تهیه تجهیزات پزشکی و دارو به خارج از بیمارستان از 40 درصد به زیر یک درصد رسیده است.

به گفته دیناروند 50 درصد کل اعتبارات طرح تحول سلامت صرف دارو و تجهیزات پزشکی شده است.

وی در مورد قدم دوم در حمایت از تولیدات داخلی گفت: قدم دوم ما تضمین کیفیت و سلامت واردات و تولیدات داخلی است و ما باید در تولیدات به استانداردهای بین‌المللی برسیم و همین امر واردات از منابع غیر امن را محدود کرده است.

رئیس سازمان غذا و دارو با تأکید بر اینکه واردات کالای پزشکی باید از منابع معتبر صورت پذیرد، گفت: متأسفانه کالای قاچاق به بازار تجهیزات پزشکی نفوذ کرده بود که با نظارت این موضوع مرتفع شد.

وی قدم سوم را حمایت از تولیدات داخل عنوان کرد و گفت: سفر مشاور وزیر بهداشت ژاپن در همین راستا است.

به گفته وی قدم چهارم نیز توسعه صادرات به کشورهایی است که به تجهیزات پزشکی ایران نیاز دارند.

براین اساس هجدهمین نمایشگاه بین المللی ایران هلث با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، رسول دیناروند معاون غذا و دارو وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و جمعی از صاحبان شرکت‌های داخلی و خارجی آغاز و تا 29 اردیبشهت ادامه دارد.

نمایشگاه ایران هلث با حضور 550 شرکت تجهیزات پزشکی داخلی و خارجی آغاز به کار کرد که از این تعداد 70 درصد شرکت‌ها تولید کننده و 30 درصد وارد کننده هستند. این شرکت‌ها از کشورهای آلمان، دانمارک، پرتغال، اوکراین، روسیه، سوئیس، سوئد، اسپانیا، برزیل، کانادا ،هنگ کنگ، هند، کره جنوبی، تایوان، ترکیه، چین و اتریش در نمایشگاه حضور دارند.

در این راستا به نمایش گذاشتن توانمندی‌های صنعت سلامت کشور، رونمایی از فناوری‌های داخلی و روز دنیا، ارتقای توریسم درمانی، حمایت از تولید کنندگان و کارآفرینان دانش بنیان و نخبه و ایجاد فرصت برای برقراری ارتباط بهتر با شرکت‌های مختلف از جمله اهداف این نمایشگاه است.

هجدهمین نمایشگاه بین المللی ایران هلث از 27 اردیبهشت ماه تا 29 ماه جاری در سالن‌های 18،20 ،31 ،44 ،41 ،40 ، 38 و 22 محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود که در این زمینه بیش از 20 هزار مترمربع فضای مفید به غرفه داران واگذار شده است که نسبت به سال گذشته حدود 30 درصد افزایش فضا وجود دارد.


تسنیم


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: