کد خبر: ۶۱۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 11
شفا آنلاين:اجتماعي>انتظامي-جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص انجام پروژه های تحقیقاتی به جای خدمت سربازی گفت: این مصوبه در سال جدید کماکان به قوت خود باقی است و تغییری نسبت به سال گذشته نکرده است.

به گزارش شفا آنلاين،مسئله انجام پروژه های تحقیقاتی به جای رفتن به خدمت سربازی، انگار ذهن بسیاری از مشمولان را به خود مشغول کرده. برخی از کاربران هم در سرویس مشکلات مردم، کامنت گذاشته اند و در خصوص قانون پروژه های کسر خدمت سربازی بنیاد نخبگان نیروهای مسلح سوالاتی را مطرح کرده اند.

یکی از این کاربران نوشته است: با سلام قانون پروژه های کسر خدمت سربازی بنیاد نخبگان نیروهای مسلح در سال 94 با این که 2 ماه از سال گذشته ابلاغ نشده است. لطفاً پیگیری کنید قرار است در سال 94 این پروژه ها باشد یا نه . حداقل تکلیف را مشخص کنند.


برای پیگیری مشکل این گروه از مشمولان با سردار موسی کمالی، جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح ، گفتگوی کوتاهی داشتیم که در پی می خوانید:


جزئیات بیشتری درباره قانون پروژه های تحقیقاتی که به جای خدمت سربازی تعیین شده می فرمایید؟

انجام پروژه های تحقیقاتی به جای تمام یا بخشی از خدمت سربازی که مشهور به کسر خدمت است، مصوب مقام معظم رهبری است که مشمولین کارشناسی ارشد و یا بالاتر می توانند با انتخاب پروژه های تحقیقاتی در خصوص مسائل دفاعی امنیتی از دو ماه تا 19 ماه کسر خدمت برخوردار شوند و با انجام بقیه دوره خدمت ضروری، و یا طی دوره آموزش نظامی، کارت پایان خدمت خود را دریافت کنند.


این مصوبه برای سال جدید هم ابلاغ شده یا هنوز تکلیف آن مشخص نیست؟

این مصوبه کماکان به قوت خود باقی است و قرار است که در سال جدید نیز اجرا شود، مگر آن که تدبیری جدید اتخاذ و دستوری جدید صادر شود؛ در نتیجه کماکان این بخشنامه در حال اجراست.


مشمولانی که شرایط لازم برای استفاده از این طرح را دارند، باید چه کاری انجام دهند؟

مشمولانی که شرایط لازم را دارند یعنی دارای مدرک مقطع کارشناسی ارشد و یا بالاتر هستند برای برخورداری از مصوبه و انتخاب موضوع تحقیق، می بایست به مراکز تحقیقاتی نیروهای مسلح مراجعه کنند تا موضوعشان تصویب شده و از این کسر خدمت استفاده کنند.



خبرانلاین




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: