کد خبر: ۶۰۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵:۴۵ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 04
شفاآنلاین_سلامت جنسی>آزمایش>میکروتسه یا نمونه برداری( بیوپسی) بیضه با میکروسکوپ چیست ؟
به گزارش شفاآنلاین،در مواردی که تعداد اسپرم ها در آزمایش اسپرموگرام صفر است و بررسی هورمونی نرمال است یا هورمون FSH افزایش یافته است، نیاز به نمونه برداری از بیضه می باشد.

این عمل هم جنبه تشخیصی برای ارزیابی علت مشاهده نشدن اسپرم در مایع منی دارد و هم در صورتی که در بررسی اولیه اسپرم مشاهده شد، می توان آن را فریز و منجمد نمود و برای روش کمک باروری میکرواینجکشن (ICSI) استفاده نمود. این عمل جراحی با یک برش حدود 1 سانتی متر روی پوست کیسه بیضه و سپس برش روی سطح بیضه انجام می شود و می توان آن را با بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی انجام داد.

در صورتی که نمونه برداری اولیه منفی باشد و اسپرم مشاهده نشده باشد یا سایز بیضه ها بسیار کوچک باشد، باید از عمل جراحی نمونه برداری بیضه با میکروسکوپ یا میکروتسه (MicroTESE) کمک گرفت، که در این روش با برش بزرگتر روی پوست و سطح بیضه و با بزرگنمایی میکروسکوپیک از نقاط با نمای مناسب تر بافت بیضه که احتمال بیشتری برای وجود اسپرم در آن ها مطرح است، نمونه برداری انجام می شود.

در این عمل نیز در صورتی که در بررسی اولیه اسپرم مشاهده شد می توان آن را فریز نمود و برای روش کمک باروری میکرواینجکشن (ICSI) استفاده نمود.

روش نمونه برداری سوزی بیضه ( FNA ) یا اپیدیدیم ( PESA ) :
در برخی موارد که لوله واز تشکیل نشده یا فردی که قبلا وازکتومی شده و کاندیدای گرفتن اسپرم از بیضه می باشد یا در مواردی که بافت بیضه ها، غنی از اسپرم هستند، می توان برای پرهیز از عمل نمونه برداری بیضه و کاهش هزینه و عوارض عمل از روش نمونه برداری سوزی بیضه (FNA) یا اپیدیدیم (PESA) کمک گرفت، که با بیحسی موضعی و وارد کردن سوزن داخل بیضه یا اپیدیدیم و مکش مقدار اندکی از بافت به داخل سرنگ و بررسی آن زیر میکروسکوپ قابل انجام است.
 پزشک آنلاین
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
0
0
با درود لطفا منبع دقیق خبر و لینک مربوط که از وبسایت دکتر پیمان صالحی استفاده شده ذکر گردد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: