کد خبر: ۶۰۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015April 28
شفاآنلاین:بیمارستان>داروخانه>رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران برنامه‌های این دانشگاه برای سال جاری را ادامه برنامه 4 ساله تدوین شده در سال 92 عنوان کرد و گفت: با توجه به پوشش 3 میلیون نفری شبکه بهداشت این دانشگاه، تکمیل شبکه بهداشت مهمترین اولویت ماست.

به گزارش شفا آنلاین،علی جعفریان در مورد اهم برنامه‌های این دانشگاه برای سال 94 گفت: ما یک برنامه 4 ساله در سال 92 تدوین کردیم که امسال نیز آن برنامه را ادامه می‌دهیم.

وی تأکید کرد: ما برنامه چهارساله داریم که باید به اتمام برسد و عقل سلیم می‌گوید که برنامه را باید ادامه دهیم و نباید برنامه یک ساله تدوین شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: علاوه بر برنامه 4 ساله که سال 96 به پایان می‌رسد، برنامه‌های وزارت بهداشت مانند طرح تحول سلامت نیز وجود دارد که خارج از برنامه‌های دانشگاه است و ما موظف به اجرای دقیق آنها هستیم.

وی رئوس برنامه 4 ساله دانشگاه تهران در حوزه بهداشت را نام برد و گفت: حوزه بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی تهران متکفل سه شبکه است که قسمت عمده آن را مناطق شهری تشکیل می دهند. با توجه به پوشش حدود 3 میلیون نفر از مردم شهر تهران توسط این سه شبکه، تکمیل پوشش و ارتقاء کیفیت خدمت از مهمترین اولویت های سلامت در دانشگاه خواهد بود. 

جعفریان ادامه داد: ادغام آموزش در خدمات اولیه سلامت با ایجاد شبکه‌های بهداشت و درمان آموزشی به عنوان الگو، گسترش شبکه و افزایش پوشش خدمات و ارتقاء کیفیت خدمات، تلاش برای افزایش مشارکت از برنامه‌های 4 ساله برای حوزه بهداشت است.

وی در مورد برنامه حوزه‌های درمان نیز افزود: خدمات درمانی ارائه شده در سطح دانشگاه در 16 بیمارستان که عموماً ارجاعی از تمام کشور هستند، یکی از مهمترین فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران محسوب می‌شوند و در واقع بستر همه فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در عرصه بالینی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: خدمت مطلوب و استاندارد تنها راه آموزش واقعی و پژوهش اصیل در حوزه بالینی است. علاوه بر این دانشگاه محل ارائه تمام خدمات درمانی پیشرفته و جدید در کشور بوده و این مأموریت در هر دو عرصه آموزش و ارائه خدمت در این دانشگاه برای همیشه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: ارتقاء کیفیت خدمات درمانی، ارائه خدمات درمانی نوین در دانشگاه، اصلاح نظام مدیریت خدمات درمانی، گسترش عملی رفتار حرفه‌ای و بهبود ارتباط پزشک- بیمار از جمله اقدامات خواهد بود.

جعفریان در مورد برنامه‌های حوزه غذا و دارو نیز تأکید کرد: فعالیت حوزه غذا و دارو به یکی از مهمترین ابعاد سلامت در جامعه معطوف است. ورود به هر دو مقوله غذا که در سطح عموم مردم تأثیر دارد و دارو که نحوه مصرف آن به صورت بستری و سرپایی با مشکلات فراوانی روبرو است، می‌تواند در ارتقاء سلامت نقش مؤثری ایفا کند.


به گفته وی، استقرار داروخانه‌های بیمارستانی در تمام بیمارستان‌ها، ارتقاء سیستم های مدیریتی، کارآمد کردن نظارت‌ها و راه‌اندازی روش‌های نوین بررسی ایمنی مواد خوراکی، آرایشی و بهداشتی، فعال‌سازی واحد تحقیق و توسعه از برنامه‌های حوزه غذا و دارو به شمار می‌رود.

فارس

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: