کد خبر: ۶۰۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۷ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015April 28
رئیس بخش گوارش بیمارستان امام خمینی(ره) در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- رئیس بخش گوارش بیمارستان امام خمینی(ره) گفت: به طور معمول انجام کولونوسکوپی برای خانم های لاغر و قدبلند، دارای سابقه چسبندگی و عمل های جراحی مشکل تراست.

دکتر ناصرابراهیمی دریانی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد: برای نمونه گاهی اوقات امکان دارد که بیمار دچار چسبندگی روده باشد و شخص ناوارد با فشار به لوله کولونوسکوپ باعث پارگی کولون شود که این امر جراحی اورژانس را در پی دارد.

وی در پاسخ به این که گفته می شود گاهی انجام کولونوسکوپی می تواند مرگبار باشد آیا از نظر علمی و پزشکی صحیح است یا نه گفت: نه. اصلأ اینطور نیست.

موارد استفاده از کولونوسکوپی

وی ادامه داد: در افراد دارای بیماری های التهاب روده مانند کولیت زخمی، از طریق کولونوسکوپی حتی اسهال های مربوط به روده بزرگ قابل پی بردن است.اما مهم ترین سود آن تشخیص های زودرس پولیپ های روده بزرگ است چون 95درصد سرطان های روده بزرگ به دنبال پولیپ ایجاد می شود.

وی توصیه کرد: به همین دلیل تمام افراد بالای 50 سال حتی بدون علامت باید برای انجام کولونوسکوپی مراجعه کنند زیرا فقط 20 درصد افراد مبتلا به پولیپ روده دارای علائم هستند.

فوق تخصص بیماری های کبد و گوارش اظهار کرد: بیمارانی که به صورت دائم دچار خونریزی قطره قطره هستند، بر این باروند که بواسیر دارند در صورتی که گاهی اوقات امکان دارد در قسمت های پائین تومور فشار آورده باشد وآنها ازموضوع بی اطلاع باشند.

وی افزود: یا افراد دارای یبوست های مزمن موقع قضای حاجت خون دفع می کنند و متأسفانه کسانی هستند که برای دفع از انگشت و یا آب داغ کمک می گیرند و پس از خونریزی فکر می کنند که ناشی از بواسیر است. در حالی که بعد از کولونوسکوپی مشخص می شود که زخمی دارند و به علت دستکاری زیاد هنگام دفع موجب ایجاد زخم شده که به آن زخم منفرد رکتوم گفته می شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: