کد خبر: ۶۰۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015April 27
شفا آنلاين:سلامت>هلال احمر-مدیر عامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر از توانمندی تولید ماسک نانو برای حجاج تمتع خبر داد و افزود: این ماسک ها از ورود انواع ریزگردها به دهان افراد جلوگیری می کند.

به گزارش شفا آنلاين،حسام الدین مدنی روز دوشنبه ضمن اعلام این خبر گفت: در صورت تمایل سازمان حج و زیارت می توانیم این ماسک ها را در اختیار حجاج ایرانی قرار دهیم.


وی درباره جنس این ماسک ها گفت: ماسک های تولیدی که از لایه میانی نانو ساخته می شود، از ورود 05 / 99 درصد از انواع ریزگردها، باکتری ها و بیش از 60 درصد ویروس ها به دهان افراد جلوگیری می کند.

این مسوول جمعیت هلال احمر با اشاره به تراکم جمعیت در زمان حج تمتع در عربستان گفت: استفاده از این ماسک ها از انتقال بسیاری از بیماری های تنفسی بین حجاج جلوگیری می کند.

مدنی همچنین درباه واکسن مننژیت که حجاج باید 15 روز پیش از عزیمت تزریق کنند، گفت: امسال نیز میزانی مورد نیاز از این واکسن را از تولید کنندگان اروپایی وارد می کنیم.

نامبرده در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا هلال احمر قصد تولید این واکسن را دارد یا نه ، گفت: در حال بررسی ها اولیه برای تولید این واکسن در داخل کشور هستیم.



ایرنا




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: