کد خبر: ۶۰۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015April 27
دکترنوربخش خبرداد:
شفاآنلاین :تامین اجتماعی >بیمه >مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه این سازمان در سال گذشته برای تامین منابع مالی لازم در ارائه خدمات با محدودیت هایی مواجه بود، افزود: با وجود این مسایل، شاهد ارتقا خدمات و تحولات سازنده ای در سازمان تأمین اجتماعی بودیم.

به گزارش شفاآنلاین از


سازمان تامین اجتماعی، دکترسیدتقی نوربخش در همایش تبیین اهداف و سیاست های کلان سازمان تامین اجتماعی در سال 94 گفت: سازمان تامین اجتماعی در شش ماهه اول سال جاری از نظر اقتصادی با محدودیت هایی مواجه خواهد بود که با عزم و اراده مدیران و کارکنان سازمان باید این مشکلات را پشت سر بگذاریم.

وی، بهبود خدمات این سازمان در سال 93 را حاصل عزم و اراده سازمانی تمامی مدیران و کارکنان این سازمان در سراسر کشور دانست و افزود: محدودیت های سازمان در سال جاری برای وصول منابع کمتر از سال قبل نخواهد بود و باید مدیریت جدی مصارف در سازمان مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی سال 93 را از نظر منابع و مصارف برای سازمان، سال ویژه ای دانست و گفت: به دلیل فشارهای اقتصادی و پایین آمدن قیمت نفت و مجموع شرایط اقتصادی کشور مشکلات و محدودیت هایی در حوزه اقتصادی وجود دارد که این شرایط بر عملکرد سازمان نیز تاثیرگذار است و مجموع این شرایط نقدینگی سازمان و دریافت حق بیمه را با مشکل مواجه می کند.



** افزایش 25 درصدی مستمری بازنشستگان در سال 93

وی افزایش هزینه های این سازمان در سال 93 را از مسایل قابل توجه دانست و گفت: افزایش 25 درصدی مستمری بازنشستگان و همچنین اجرای طرح تحول نظام سلامت که باعث افزایش 45 درصدی هزینه درمان سازمان شد، از مهمترین عوامل افزایش مصارف سازمان تامین اجتماعی محسوب می شود.

نوربخش با بیان اینکه افزایش 25 درصدی حقوق بازنشستگان در سال 93 با پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی اعمال شد، افزود: می دانیم که در سال های قبل افزایش حقوق بازنشستگان بسیار کمتر از تورم و در سالهایی در حدود شش در صد و 9 درصد اعمال می شد و طی حدود 10 سال اخیر در هیچ سالی افزایش حقوق بازنشستگان متناسب با تورم نبوده است، اما در سال 93 برای جبران مافات و بهبود وضعیت معیشت بازنشستگان افزایش حقوق 25 درصدی به اجرا درآمد که 10 درصد بیشتر از تورم سالانه بوده است.

وی با اشاره به مشکلات فراوانی که در نظام بهداشت و درمان کشور وجود داشت، گفت: وزیر بهداشت وقت در دولت دهم طی گزارشی از وضعیت بهداشت و درمان کشور به مجلس شورای اسلامی، هزینه های پرداختی از جیب بیماران را 50 در صد و هزینه درمانی خانمانسوز را هفت درصد اعلام کرده بود که این عوامل نشانه وضعیت بسیار نامناسب درمان در سطح کشور بود.

نوربخش ادامه داد: با وجود این شرایط دکتر روحانی در زمان انتخابات رفع مشکلات حوزه درمان کشور و افزایش اعتبار دفترچه های بیمه را مورد تأکید قرار داد و اجرای طرح تحول نظام سلامت به عنوان یکی از مهمترین برنامه های دولت مورد توجه قرار گرفت.



** افزایش هزینه درمان تامین اجتماعی تا حدود 45 درصد

وی تاکید کرد: سازمان تامین اجتماعی نیز در اجرای این طرح نقش بسیار مهمی بر عهده دارد و با اجرای این طرح شاهد بهبود دریافت خدمات درمانی توسط بیمه شدگان و بازنشستگان در مراکز درمانی طرف قرار داد هستیم و البته اجرای این برنامه باعث افزایش چشم گیر هزینه های سازمان تأمین اجتماعی شد و هزینه درمان تامین اجتماعی حدود 45 درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزایش کیفیت خدمات این سازمان را نیز از دیگر اولویت های این سازمان برشمرد و گفت: با وجود تمامی محدودیت ها و مشکلات مالی، از افزایش کیفیت خدمات سازمان نیز غافل نبودیم و خرید تجهیزات پیشرفته درمانی طی سال 93 در یک دهه اخیر بی نظیر بوده است.



** تصویب بودجه 94 سازمان روزهای پایانی سال 93

نوربخش با بیان اینکه تنظیم به موقع بودجه سالانه سازمان یکی از گام های بلند مدیریتی است، اظهار داشت: بودجه سال 94 قبل از شروع سال به تصویب رسیده است و توافقنامه بودجه که به نوعی میثاق صف و ستاد سازمان تلقی می شود به اجرا در می آید.

وی ادامه داد: این توافقنامه برای سال های زیادی به فراموشی سپرده شده بود و دلیل آن نیز این است که در سال های گذشته بودجه کشور و به تبع آن بودجه سازمان در اواسط سال ابلاغ می شد. در سال 94 مهمترین دستاورد سازمان تصویب برنامه و بودجه سازمان قبل از سال است که نشانه توانایی کارشناسی بدنه سازمان است.



** 45درصد کارکنان تامین اجتماعی زن هستند

نوربخش با بیان اینکه توجه به حقوق کارکنان سازمان تامین اجتماعی از مهمترین اولویت های این سازمان است، گفت: 45 درصد از کارکنان سازمان تامین اجتماعی را زنان تشکیل می دهند و برای چنین سازمانی زیبنده نیست که از 500 شعبه آن در سراسر کشور فقط هفت رییس شعبه زن باشند و در تمام استان ها فقط یک مدیرکل زن داشته باشیم.

وی تاکید کرد: باید برای اصلاح این وضعیت اقدام کنیم و از مدیران استانی می خواهم که در انتصابات سازمانی به این مساله توجه کنند و ارتقا شغلی بانوان را مورد توجه قرار دهند. در سال 94 یکی از ملاک های ارزیابی مدیران نیز همین موضوع است.

نوربخش تعامل سازنده و منطقی با شرکای اجتماعی و نهادهای اثرگذار بر فعالیت سازمان تامین اجتماعی را از دیگر موفقیت های سال 93 ذکر کرد و اظهار داشت: تعامل با مجلس شورای اسلامی و همچنین مجامع کارگری و کارفرمایی و تمامی نهادهای مرتبط با سازمان بر اساس ارتباط کارشناسی و بر مصالح سازمان بوده است. سازمان تأمین اجتماعی در جهت مناسبی در حال حرکت است و تعامل با شرکای اجتماعی نیز به شکل منطقی و سازنده دنبال می شود.

وی بر ضرورت پیگیری جدی حقوق و منافع سازمان تأمین اجتماعی تأکید کرد و گفت: در سال گذشته حقوق قانونی سازمان تأمین اجتماعی در حوزه های مختلف با جدیت پیگیری شد و هشت هزار میلیارد تومان وصول منابع خارج از حق بیمه داشتیم که بر اساس قانون و برای حفظ منافع قانونی بیمه شدگان سازمان در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، صیانت از اموال بیمه شدگان را از مسایل بسیار مهم در سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و گفت: در این رابطه از هیچ اقدام قانونی فروگذار نمی کنیم و سازمان در دفاع از حقوق بیمه شدگان یک قدم عقب نخواهد نشست.

نوربخش توجه به فعالیت های علمی و پژوهشی و همچنین فعالیت های فرهنگی و اجتماعی را از دیگر مسایل قابل توجه در سازمان تامین اجتماعی دانست و افزود: احیای مراکز علمی، پژوهشی و فرهنگی سازمان با جدیت دنبال شده و شاهد از سرگیری فعالیت موسسه عالی پژوهش و همچنین معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی هستیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: