کد خبر: ۶۰۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015April 27
رئیس دانشکده بهداشت مشهد بیان کرد:
شفاآنلاین:کشاورزی>مزارع>رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر عدم مصرف خربزه و طالبی مشهدی گفت: متاسفانه سمومی که استفاده از آن در کشورهای اروپایی ممنوع شده است به ایران وارد و در مزارع کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش شفا آنلاین،محمد صفریان، در همایش تخصصی هفته سلامت با مسئولان استان خراسان رضوی در سالن ابن سینا دانشکده بهداشت اداره بازرگانی و صنعت و معدن را درباره ورود حجم زیاد سموم به کشور، متهم اعلام کرد و گفت: آموزش درست به مردم همچون عدم حرارت طولانی به شیر و موادغذایی که سبب تولید سم می‌شود، می‌تواند سبب رعایت ایمنی موادغذایی در سفره شود.

حمید رضا بهرامی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این همایش گفت: در گذشته ما با 38 درصد کمبود پزشک خانواده در حاشیه شهر مشهد و روستاهای دور دست خراسان رضوی رو به‌رو بودیم اما امروز خوشبختانه 100 پزشک خانواده در این بخش‌ها فعالیت می‌کنند.

بهرامی ظهر در همایش تخصصی هفته سلامت با مسئولان استانی در سالن ابن سینا دانشکده بهداشت اظهار کرد: حدود یک میلیون و 114 نفر در روستاها و شهرهای با جمعیت کمتر از 20 هزار استان خراسان رضوی نفر زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و خدمات درمانی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه شهرها و روستاهایی همچون طرقبه، شاندیز، کلات، خلیل‌آباد و فرهادآباد جمعیت کمتر از 20 هزار نفر را دارند، تصریح کرد: در گذشته مکمل‌های دارویی در مراکز بهداشتی روستایی مقادیر کمی در دسترس بود اما خوشبختانه با افزایش 4.5 برابری اعتبارات، میزان این نوع مکمل‌ها 450 درصد رشد داشته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هدف از توزیع عادلانه خدمات بهداشتی درمانی را بر اساس استراتژی «تبعیض مثبت» عنوان کرد و گفت: 38 بیمار دیابتی در غربالگری یک ماهه در حاشیه شهر مشهد شناسایی شدند.

بهرامی با اشاره به اینکه اقلام دارویی از 270 عدد به 436 عدد در مراکز بهداشتی روستایی رسیده است افزود: در گذشته ما با 38 درصد کمبود پزشک خانواده در حاشیه شهر مشهد و روستاهای دور دست خراسان رضوی رو به‌رو بودیم اما امروز خوشبختانه 100 پزشک خانواده در این بخش‌ها فعالیت می‌کنند.

وی به 53 خانه بهداشت در روستاها و حاشیه شهر مشهد نیز اشاره کرد و ادامه داد: این امر با اعتبار 4 میلیارد و 240 میلیون تومان انجام شده و البته این پروژه‌ها در سه تیپ 70 و 90 متری احداث شده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: تشکیل پرونده الکترونیکی ویژه بیماران، غربالگری‌های سلامت و افزودن کارشناسان بهداشت، تغذیه و روانشناسی در حاشیه شهر مشهد نیز از جمله اقدامات دیگری است که برنامه‌ریزی شده است.

*خراسان رضوی بیشترین تعداد نشان سیب برتر را در کشور دارد

در ادامه، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد از طرح اهدای سیب سلامت خبر داد و گفت: این نشان به مراکز تولیدی و بهداشتی که امنیت و ایمنی مواد غذایی را در تولیدات خود در نظر می‌گیرند اهدا می‌شود.

محمدرضا صابری که پیش از این خبر اهدای نشان سیب سلامت را به رستوران‌ها در قالب رتبه‌بندی آنها داده بود، تصریح کرد: خوشبختانه خراسان رضوی بیشترین اهدای سیب سلامت را در کشور به خود اختصاص داده است.

در ادامه، رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر عدم مصرف خربزه و طالبی مشهدی افزود: متاسفانه سمومی که استفاده از آن در کشورهای اروپایی ممنوع شده است به ایران وارد و در مزارع کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

محمد صفریان، اداره بازرگانی و صنعت و معدن را درباره ورود حجم زیاد سموم به کشور، متهم اعلام کرد و گفت: آموزش درست به مردم همچون عدم حرارت طولانی به شیر و موادغذایی که سبب تولید سم می‌شود، می‌تواند سبب رعایت ایمنی موادغذایی در سفره شود.

فارس

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: