کد خبر: ۶۰۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۴ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015April 27
معاون طب سنتی وزیر بهداشت بیان کرد:
شفاآنلاین:سلامت>طب سنتی>معاون طب سنتی وزیر بهداشت گفت: تاکنون ۶۲ متخصص طب سنتی در کشور فارغ التحصیل شده و مجوز فعالیت در این عرصه را دارند، ۱۲ سلامتکده طب سنتی نیز در دانشگاه‌ها راه افتاده و قرار است کلینیک های طب سنتی با مشارکت بخش خصوصی افزایش یابد.

به گزارش شفا آنلاین،محمود خدادوست افزود:‌ در زمان حاضر 7 دانشکده طب سنتی در دانشگاههای کشور فعال است و در 13 دانشگاه علوم پزشکی کشور مجوز راه‌اندازی رشته طب سنتی داده شده است.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد:‌ تاکنون 62 نفر متخصص طب سنتی و 18 فارغ التحصیل رشته داروسازی سنتی از این دانشگاهها فارغ التحصیل شده و به عنوان افرادی که مجوز فعالیت در عرصه طب سنتی و داروسازی سنتی دارند، شناخته می‌شوند.

وی گفت: سیاست وزارت بهداشت توسعه سلامتکده‌های طب سنتی، کلینیک‌های ارائه خدمات طب سنتی و داروخانه‌های طب سنتی با مشارکت بخش خصوصی است به خصوص اینکه مردم اقبال زیادی به این خدمات دارند و نیاز به ارائه خدمات طب سنتی در مراکز مجاز و تحت نظارت وزارت بهداشت به شدت احساس می‌شود.

خدادوست اضافه کرد: تاکنون 12سلامتکده طب سنتی در کشور دایر شده که 4 سلامتکده آن در زیر مجموعه دانشگاههای علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی است،یک سلامتکده در زیر مجموعه دانشگاه شاهد است،‌ و در هر یک از شهرهای بابل،‌ مشهد، شیراز، کرمان، قم، یزد، تبریز یک سلامتکده طب سنتی دایر شده است.

وی ادامه داد:‌ سلامتکده های طب سنتی مجموعه کاملی از خدمات طب سنتی را در کلینیک طب سنتی، داروخانه طب سنتی به مراجعه کنندگان ارائه می‌کنند و در  برخی شهرهای دیگر مانند شیراز، زنجان و چند بیمارستان در تهران نیز کلینیک های درمانگاهی طب سنتی ایجاد شده است.

معاون طب سنتی وزیر بهداشت اضافه کرد: سیاست وزارت بهداشت این است که با مشارکت بخش خصوصی کلینیک طب سنتی و سلامتکده‌های طب سنتی و نیز داروخانه های طب سنتی گسترش پیدا کند.

وی گفت: مسئول فنی هر یک از این کلینیک‌ها یا سلامتکده های طب سنتی باید یک پزشک متخصص طب سنتی باشد و با توجه به  تعداد 62 متخصص این رشته در کشور فعلاً باید با همکاری این افراد که البته برخی از آنها مشغله‌های اجرایی و آموزشی هم دارند این مراکز ایجاد شوند.

خدادوست اضافه کرد: در سلامتکده‌های طب سنتی یک داروخانه طب سنتی نیز دایر می‌شود که هم داروهای سنتی، هم گیاهان دارویی بسته بندی شده مجاز و هم فرآورده‌های مجاز طب سنتی را ارائه می‌کنند.

وی گفت: مسئول داروخانه‌های طب سنتی در مرحله اول باید متخصص داروسازی سنتی باشد اما با توجه به محدودیت افراد فارغ التحصیل در این رشته و با توجه به سیاست وزارت بهداشت برای گسترش داروخانه‌های طب سنتی در بخش خصوصی،به داروسازانی که در حوزه طب سنتی اطلاعات لازم را داشته باشند، مجوز داده می‌شود و می‌توانند مسئول فنی این داروخانه‌ها باشند.

فارس


غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مجتبی رسولی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
0
0
با سلام و احترام بنده کارشناس ارشد گیاهان دارویی هستم چگونه میتوانم به سمت طب سنتی راه پیدا کنم لطفا راهنمایی فرمائید
با سپاس فراوان
مدیر پایگاه باسلام
شما با اداره کل طب سنتی وزرات بهداشت یا واحدهای مربوطه دردانشگاههای علوم پزشکی تماس بگیرید
مجتبی رسولی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
0
0
باسلام و احترام
اگه شماره تماسی از اداره کل طب سنتی وزارت بهداشت دارین لطفا ارسال نمائید باتشکر
مدیر پایگاه باسلام
شما با شماره تلفخانه وزارت بهداشت تماس بگیرید وشما را به اداره کل مربوطه متصل می کنند
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: