کد خبر: ۵۹۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۵ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015April 27
شفاآنلاین:دبیر علمی هشتمین کنگره بین المللی نوروریستوراتولوژی با اشاره به اینکه ایران برای نخستین بار میزبانی این کنگره را به دست آورده است، گفت: آخرین دستاوردهای درمان معلولیت با استفاده از علم ترمیم و بازتوانی عصبی در این کنگره بررسی می شود.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر هوشنگ صابری افزود: دستاوردهای مختلف در زمینه درمان معلولیت و ضایعات نخاعی در این کنگره مورد بازبینی و ارزیابی هیات های داوری قرار گرفته و پس از آن نتایج به متخصصان ذیربط ارایه می شود.

وی تصریح کرد: هدف از ارایه دستاوردهای بهبود معلولیت با استفاده از دانش ترمیم و بازتوانی عصبی ، هجوم بیماران برای دریافت این دستاوردها نیست بلکه این دستاوردها در اختیار متخصصان قرار خواهد گرفت تا آنان با بیماران ارتباط برقرار کنند.

وی یادآور شد: نوروریستوراتولوژی (ترمیم و بازتوانی عصبی) شامل تمام اقداماتی می شود که موجب تغییرات مثبت در اختلالات بافت های عصبی یا همان معلولیت های مغزی یا نخاعی یا معلولیت های دیگر اندام ها شوند.

دبیر علمی هشتمین کنگره بین المللی نوروریستوراتولوژی خاطرنشان کرد: ایران جایگاه شناخته شده ای در علم نوروریستوراتولوژی در جهان دارد و جزو کمیته مرکزی انجمن جهانی نوروریستوراتولوژی است.

صابری اضافه کرد: هدف از برگزاری هشتمین کنگره بین المللی نوروریستوراتولوژی این است که متخصصان مربوطه با شرکت در این کنگره بتوانند ، اقدامات ترمیم و بازتوانی عصبی را داخل کشور انجام دهند و این مساله به گردشگری سلامت نیز کمک خواهد کرد.

وی یادآور شد: هشتمین کنگره بین المللی نوروریستوراتولوژی از امروز - دوشنبه - آغاز شده و تا نهم اردیبهشت در محل سالن همایش های صدا و سیما با حضور 60 مهمان خارجی و یکصد سخنران داخلی در رشته های مختلف علوم اعصاب، توانبخشی و فیزیولوژی ادامه دارد.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: