کد خبر: ۵۹۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۵ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015April 28
شفاآنلاین_بانک وبیمه>سودبانکی> نشست شورای پول و اعتبار به ریاست رئیس کل بانک مرکزی برای تصمیم گیری درباره تعدیل نرخ سود سپرده و تسهیلات بانک ها عصر سه شنبه برگزار می شود.
به گزارش شفاآنلاین،‌در جلسه مدیران بانک ها و مسئولان بانک مرکزی که شنبه شب برگزار شد دو طرف درباره کاهش 2 تا 3 درصدی نرخ سود بانکی تبادل نظر کردند.

پیش از این ، علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی هم درباره تعدیل نرخ سود بانکی اعلام کرد: باید نرخ سود سپرده به 18 درصد و نرخ سود تسهیلات برای وام گیرندگان نیز به 20 درصد برسد.
نرخ سود بانکی و چگونگی تعیین آن از تخصصی‌ترین و مهم‌ترین مسائل سیاستگذاری پولی به شمار می‌آید که تصمیم‌گیری درباره آن به عهده شورای پول و اعتبار است.

شورای پول و اعتبار عالی ترین نهاد سیاستگذار پولی کشور متشکل از وزیر امور اقتصادی و دارائی ، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ، دو تن از وزرا به انتخاب هیئت وزیران، وزیر صنعت، معدن تجارت ، دو نفر کارشناس و متخصص پولی و بانکی به پیشنهاد رئیس کل بانک مرکزی و تائید رئیس جمهور ، دادستان کل کشور ، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ، رئیس اتاق تعاون ،‌ نمایندگان کمیسیونهای امور اقتصادی و برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی (هر کدام یک نفر) به عنوان ناظر با انتخاب مجلس است که رئیس کل بانک مرکزی ریاست این شورای را به عهده دارد.
موضوع تعدیل نرخ سود بانکی با کاهش نرخ تورم به حدود 15 درصد و پیش بینی ثبات اقتصادی در سالجاری از اواخر سال گذشته مطرح شد.

بگفته کارشناسان، کاهش نرخ سود بانکی به رونق بنگاههای تولیدی و اقتصاد کشور کمک خواهد کرد اما بانک ها در ازای این کاهش، حمایت های بانک مرکزی از جمله برخورد با موسسه های مالی غیر مجاز را که سیاست های بانک مرکزی را رعایت نمی کنند ، خواستار هستند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: