کد خبر: ۵۹۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲:۵۰ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015April 28
جراح و فوق تخصص چشم در گفتگو با شفا آنلاین تشریح کرد:
شفا آنلاین- جراح و فوق تخصص بیماری های چشم گفت:حساسیت بهاره چشم در پی آلرژن هایی است که موجب تحریک ملتحمه و آزاد شدن موادی می شوند که خارش، سوزش و اشک ریزی را همراه دارد.
دکترمحمدطاهر رجبی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد: در حقیقت به دنبال تحریک ملتحمه، فرد دچار خارش، سوزش و اشک ریزی می شود و به طور کلی این نوع حساسیت بدون دلیل خاصی در مردان بیشتر دیده می شود.

به گفته این چشم پزشک ،چنین حساسیت هایی بیشتر در اواخر دهه اول زندگی و دهه دوم نیز دیده می شود اما به تدریج کاهش خواهد یافت.

وی ادامه داد: البته گاهی حساسیت در سایر فصول با شدت کمتری دیده می شود اما در فصل بهار به دلیل بیشتر بودن گرده افشانی گیاهان بیشتر شایع است.

رجبی درمان حساسیت بهاره چشم را دوری از آلرژن ها دانست و اظهار کرد: حال در صورتی که چنین کاری ممکن نبود، باید با مراجعه به پزشک درمان دارویی مانند قطره آنتی هیستامین نیز تجویز و مورد استفاده قرار گیرد.

این چشم پزشک، دارو درمانی را در جهت کاهش شدت التهاب دانست و افزود: به طور معمول افراد مبتلا به این آلرژی ها می توانند از کمپرس آب خنک به منظور کاهش شدت التهاب نیز استفاده نمایند، یعنی در صورت تشدید حالات حساسیت هر یک ساعت یکبار از آن به مدت 5 دقیقه نیز استفاده شود.

رجبی توصیه کرد: افراد مبتلا بهتر است که تحت نظر پزشک باشند و داروهایشان را طبق دستور و به طور منظم نیز مصرف کنند.

وی یادآور شد: به طور معمول چنین حساسیت هایی بیشتر خود را در آب و هوای گرم نشان می دهد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: