کد خبر: ۵۷۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲:۴۵ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 06
شفاآنلاین_تعداد روابطی که بی‌عیب و نقص هستند بسیار کم است. طرف مقابل‌تان کاری انجام می‌دهد که موجب آزرده‌خاطری می‌شود. شما هم کارهای آزاردهنده‌ای انجام می‌دهید.
به گزارش شفاآنلاین،با دست و پنجه نرم کردن و از میان برداشتن این آزردگی‌ها، می‌توانید از بسیاری از مشکلات جدی در رابطه جلوگیری کنید. در این‌جا به شش روش برای ایجاد تغییرات مثبت در رابطه اشاره می‌کنیم:

۱- بپذیرید که تغییر امکان‌پذیر است. آزردگی‌ها را می‌توان تا حدی مدیریت کرد. سعی کنید خودتان مدیر تفکرات خود باشید. با قبول این وضعیت، بهتر می‌توانید رابطه را پیش ببرید.

۲- به آن‌چه به خود می‌گویید گوش دهید. چطور موقعیتی را که باعث افزایش یا کاهش آزردگی‌تان می‌شود تشریح می‌کنید؟! مثلا اگر فکر می‌کنید که پارتنر شما یک احمق کله‌شق است، این طرز فکر ناشی از یک نگرش منفی است. به‌جای آن‌که به خودتان بگویید که پارتنرتان یک احمق است، با در نظر گرفتن سهم خودتان در این مشکل، مساله را جور دیگری برای خود تعریف کنید. مثلا گفتن جمله‌ی «وقتی پارتنرم دیر می‌کند من واقع آزرده می‌شوم» زمین تا آسمان با جمله‌ی «پارتنر من یک احمق واقعی ا‌ست» فرق دارد.

 

۳- دست از ترفند بیشتر و بیشتر بردارید. اگر تلاش کنید که دور «ترفند بیشتر و بیشتر» را خط بکشید، می‌توانید از وخامت بسیاری از جر و بحث‌ها بکاهید.

۴- به دنبال عوامل تسکین‌دهنده باشید. بدون آن‌که بخواهید از خود دفاع کرده و یا بابت رفتارهای آزاردهنده به شریکتان تهمت بزنید، سعی کنید او را درک کنید. چه‌چیزی باعث بهبود عملکردش می‌شود؟ اگر شما هم چنین رفتاری کردید انتظار دارید پارتنرتان چه واکنشی نشان دهد؟

۵- با هم سازش کنید و به توافق برسید. آیا می‌توانید درباره‌ی مهم‌ترین چیزی که پارتنرتان را آزار داده با آرامش صحبت کنید؟ آیا مایلید که شرایط را تغییر دهید؟ راهکاری که مبتنی بر تغییر باشد، برای هر دو نفر نتایج خوبی خواهد داشت.

۶- نمی‌توانید همه‌ی موانع را بردارید. برخی عادت‌ها برای از میان برداشتن بسیار چالش‌برانگیزند. گاهی رسیدن به تغییر نیازمند تلاش بسیار است.
 
healthcare
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: