شفاآنلاین_بله، شما میتوانید با افراد در محیط کار ارتباط خوبی برقرار کنید. حتی افرادی که شما را آزار میدهند.
به گزارش شفاآنلاین،معمولا تنها جوابی که در ارتباط با مشکل موجود در محل کار میشنویم این است: «مشکل اصلی، مردمند». یا آن را ربط میدهیم به عدم مدیریت درست مدیران، یا مثلا افراد بالادست که خبر ندارند در محیط کار چه میگذرد. اما بهتر است بدانید که در واقع این مردم نیستند که مشکل محسوب میشوند. در اینجا به شش راهکار اشاره میکنیم که به شما کمک میکند تا بر مشکلات مردم غلبه کرده و با ماهیت انسانی آنها در پسِ این مسائل ارتباط برقرار کنید.
* مشکلات را از مردم جدا کنید
آنها را در وهلهی اول به عنوان یک انسان تلقی کنید- وقتی مضطرب یا تحت فشار هستیم، به راحتی دیگران را در قالب یک مشکل ناشناخته میبینیم.
* آنها هم انسان هستند
همهی ما مشکلات و چالشهای مخصوص به خودمان را داریم... و البته ناامنیهای خود. سوای همهی اینها، دوست داریم که ما را دوست داشته باشند و درک کنند. وقتی به این درک برسید که مشکلات دیگران هم برایشان همانقدر بزرگ است که مشکلات ما، آنوقت میتوانید با آنها همدل باشید.
* اول باید دیگران را درک کنید تا شما را درک کنند
از دیگران سوال کنید تا در وهلهی نخست بفهمید که در چه حال و هوایی هستند، به مرور آنها هم شما را درک میکنند.
* بخشنده باشید و به دیگران فرصت شککردن بدهید
چیزی که در اینجا صحبتش را میکنم این است که به لحاظ اجتماعی آدم سخاوتمندی باشید. وقتی به دیگران فرصت میدهید که شک کنند، میتوانید با دیدگاهشان بیشتر آشنا شوید.
* به جای جدایی، به فکر ارتباط باشید
این مسئلهای مهم در محیط کار است. سعی کنید اهل گفت وگو دربارهی شرایط بوده و در سیستم کاری خود فردی انعطافپذیر باشید.
* فکر و احساس مردم مثل شما نیست
اگر بتوانید بفهمید که چه چیزی میتواند برای ارتباط برقرار کردن با دیگران موثر باشد، آنگاه سد بزرگی را از پیش روی خود برداشتهاید.
healthcar