کد خبر: ۵۶۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۲ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 05
متخصص رادیوتراپی انکولوژی در گفتگو با شفا آنلاین تشریح کرد:
شفا آنلاین- متخصص رادیوتراپی انکولوژی گفت: عفونت ها، تومورها، واکنش هایی که به دنبال جریان شیمی درمانی انجام می شود از علل بروز تب در بیماران سرطانی است.

دکتر محمد درچین در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن بیان این مطلب با اشاره به این که عفونت یکی از علل رایج تب در بیماران سرطانی است، افزود: علل دیگر تب در بیماران سرطانی قطع مصرف دارو و انسداد مثانه، روده، کلیه و سایر عوامل است.

وی ادامه داد: پزشک برای تعیین علت تب یک معاینه بالینی انجام می دهد و بر اساس آن یکسری آزمایشات لازم را تجویز می کند.

درچین اذعان کرد: علائم تب بیشتر شامل خستگی، درد عضلانی، تعریق و درد است. روش های درمانی برای این بیماران تزریق مایعات دوران وریدی در راستای کنترل فشار خون و تغییرات وریدی است. ضمن این که از درمان های آنتی بیوتیکی شامل ضد باکتری، ضد ویروس و ضد قارچ و بعد از شناسایی علت تب از تب برها هم استفاده می شود.

بروز تب در بیماران سرطانی خطرناک است؟

وی تأکید کرد: با توجه به این که بیماران سرطانی از نظر پایه دچار مشکلات ضعف ایمنی هستند ما همیشه باید آنها را از نظر تب کنترل کنیم زیرا مستعد بیماری و عفونت می باشند و تب شایع ترین علامت ایجاد مشکل برای آنها است تا با کنترل و پیگیری علت تب شاید بتوان بیمار را از مرگ حتمی نجات داد.

متخصص رادیوتراپی انکولوژی هشدار داد: تب یک مرکز مغزی است که درجه حرارت را کنترل می کند و اگر به هر علتی نشود این مرکز را کنترل کرد به طور قطع با افزایش درجه حرارت بدن و رسیدن به بالای 40 درجه کشنده خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: تب را هیچ وقت شوخی نگیریم و با توجه به این که یک بیماری مهلک محسوب می شود در هر بیمار دارای تب باید بررسی های کامل را انجام داد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
United States
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
0
0
پدرم درحال شیمی درمانی بود ک خونریزی کرد و بعداز مرخص شدن از بیمارستان بدنش آفت کرد تب و لر ز بیحالی دارد غذا ملی ندارد ب خاطر آفت بدن شیمی درمان شم متوقف کردن
لطفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
0
0
پدرم سه هفته پیش شیمی درمانی شده والان وضعیت خونش نرماله اما هنوز روزی نیم تا یکساعت تب میکنه و بخاطرهمین مرخصش نمیکنن، هنوز علت تب را نمیدونن! آیا برای پدرم خطرناکه وعلتش چیه؟
زهره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
0
0
پدرم سرطان ریه داره با تنگی نفس مواجه شده الان ۲۰ روزه بیمارستان نمیدونیم چه کار کنیم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار