کد خبر: ۵۵۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۳ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - 2015March 30
متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با شفا آنلاین تشریح کرد:
شفا آنلاین- متخصص مغز و اعصاب گفت: به طور معمول افراد دارای سابقه میگرن در تعطیلات نوروز چون با تغییراتی در وضعیت محل سکونت، آب و هوا، بی خوابی و گرسنگی مواجه می شوند، امکان افزایش حملات میگرنی درآنها بیشتراست.

دکتر مسعود مهرپور در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد: به همین دلیل این افراد باید مراقب باشند تا از داروهایشان طبق روال و دستور همیشگی پزشک استفاده نمایند، بی خوابی و استرس نداشته باشند، زیاد در محیط های پر سر و صدا قرار نگیرند و از عطرهای خیلی تند و بوهای محرک اجتناب کنند.Image result for ‫میگرن‬‎

وی ادامه داد: همچنین باید از مصرف غذاهای تحریک کننده به ویژه غذاهای کنسروی، سوسیس و کالباس پرهیز کرد زیرا می تواند موجب شدت سردردها شود؛ به همین دلیل رعایت این نکات برای جلوگیری از عود سردردهای میگرنی حائز اهمیت است.

هشدار به بیماران دچار سکته مغزی و مشکلات عروق مغزی

متخصص مغز و اعصاب بیان کرد: بیماران دچار سکته مغزی و مشکلات عروق مغزی و بیمارانی که عوامل خطرش را مانند فشار خون و دیابت دارند در طول سفر باید رژیم غذای شان را رعایت نمایند.

وی تأکید کرد: در حقیقت به دلیل سفر نباید غذاهای پر نمک یا غذاهای خیلی شیرین مصرف کنند تا به آنها در طول مسافرت آسیب نرسد. چون امکان دارد باعث تغییرات ناگهانی فشار خون و قندخون آنها شود و به طور قطع عوارض جبران ناپذیری در پی خواهد داشت. از طرفی دیگر این افراد باید داروهایشان را به میزان کافی و مانند همیشه استفاده نمایند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: