کد خبر: ۵۵۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۰ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۴ - 2015March 21
شفاآنلاین_یک متخصص زیبایی که به لحاظ پزشکی قلبش به مدت ۳۰ دقیقه از کار ایستاده بود، به خاطر پار‌س‌ها و زوزه‌های سگش برای کمک به او زنده ماند.
به گزارش شفاآنلاین،خانم جوانا ملور ۲۴ ساله بعد از آنکه کنار همسرش آقای اندرو ریمونت به خواب رفت، دچار ایست قلبی شد.
بعد از آن‌که معلوم شد نفس نمی‌کشد، سگ پنج ساله‌شان شروع کرد به پارس کردن. این مسئله باعث شد که آقای ریمونت بلافاصله شماره ۹۹۹ را بگیرد و تقاضای کمک کند و تا تیم پزشکی برسد سعی کند حرکت‌هایی برای احیای قلب و ریه انجام دهد.
دکترها در کمال حیرت گفتند پیش از آن‌که آقای ریمونت سعی کند فعالیت آن را احیا کند، قلب خانم ملور به مدت ۳۰ دقیقه از کار ایستاده بود.
خانم ملور مبتلا به سندروم ولف پارکینسون‌ وایت است. در قلب فرد مبتلا به این سندروم رسانش‌های الکتریکی زیادی رخ داده و این باعث می‌شود که قلبش به طور غیرعادی تند بزند و به ایست قلبی بینجامد.
او که اکنون دوران بهبودی خود را می‌گذراند، گفت: «من زندگی‌ام را مدیون سگم هستم، اگر لئو، هسرم را بیدار نکرده بود من امروز این‌جا  نبودم.»

سندرم وُلف-پارکینسون-وایت که به اختصار سندرم دَبلیوپی‌دَبلیو هم گفته می‌شود، گونه‌ای نابهنجاری هدایت الکتریکی قلب است که در اثر آن برای هدایت امواج الکتریکی قلب، مسیری فرعی و غیر طبیعی به‌وجود می‌آید. علت و موارد باعث بروز این بیماری، هنوز به درستی شناخته نشده، اما عوامل وراثت و زمینه خانوادگی در ابتلا به بیماری مؤثر هستند.
ویژگی بارز این نشانگان در نوار قلب، وجود موج‌های دلتا و کوتاهی فاصله PR است. مبتلایان به این بیماری، آمادگی بروز ریتم‌های سریع قلبی را دارند که شایع‌ترین و رایج‌ترین آنها ریتم تند دهلیزی (AF) است.
در حمله‌های آریتمی، بیمار دچار علائم و عوارضی نظیر تپش قلب شدید و ناراحت‌کننده (به دلیل تندی ضربان قلب)، تهوع و استفراغ، سرگیجه، سنکوپ و گاه ایست قلبی و مرگ خواهد شد. در هنگام بروز آریتمی و وجود تپش قلب شدید، تعداد ضربان قلب در دقیقه، ممکن است تا بیش از ۱۵۰ ضربان در دقیقه نیز برسد.
برای بیماران دچار این نشانگان، داروهای ضد آریتمی از کلاسهای گوناگون وجود دارد که باید نوع آن توسط پزشک تجویز شود. شیوه‌هایی برای حذف راه فرعی از طریق تخریب با امواج رادیویی وجود دارد که امکان درمان قطعی را فراهم می‌کند و احتمال بازگشت بیماری را پایین می‌آورد.
 
الو دکتر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: