کد خبر: ۵۵۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۵ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - 2015March 19
شفاآنلاین-داشتن شکمی تخت و اندامی متناسب آنقدر هم که به نظر می آید مشکل نیست . در این مطلب به شما 7 راه اصلی و فوق العاده موثر برای داشتن شکمی تخت را معرفی خواهیم کرد.
به گزارش شفا آنلاین،داشتن شکمی تخت و خلاصی از چاقی شکم در ابتدای کار سخت به نظر می رسد ولی زمانی که شما به داشتن تناسب اندام بعد از این مرحله فکر می کنید همه چیز را به جان می خرید اما ما قصد ارائه ی نکات مشکل و طاقت فرسا را نداریم بلکه با راههای تقریبا ساده به اصل قضیه ی داشتن شکم تخت می پردازیم.

چاقی شکمی یکی از رایج ترین مشکلات سلامتی و تناسب اندام است که همه سعی دارند تا به روش های مختلف از آن رها شوند. اما بهتر است توصیه هایی کاملا طبیعی را در برنامه روزانه انجام داد تا به این هدف رسید. در واقع رعایت بهداشت زندگی صحیح می تواند تنها راه تضمین شکمی صاف باشد.

 

هر فرصتی را برای تحرک غنیمت بدانید

به گزارش سرویس بهداشت و سلامت قدس آنلاین؛ نباید برای حرکت کردن خساست به خرج داد و از هر فرصتی برای این کار استفاده کرد. بالا و پایین رفتن از پله ها به جای آسانسور، پیاده روی، ‌خرید کردن، باغبانی و... امور روزمره ای هستند که به کوچک شدن شکم کمک می کنند. هر کدام از این حرکات جز فعالیت جسمانی روزمره محسوب می شوند.

بیاموزید که از شکم نفس بکشید

یک تمرین عالی برای به حرکت واداشتن شکم، تنفس کردن از این طریق است. هنگام تنفس ، شکم و نه ریه ها را باد کنید و سپس بازدم را با فرو بردن به شکم ادامه دهید. نفس کشیدن از طریق شکم همچنین تمرینی مطلوب برای ریلکسیشن است.

مرتب شکم را منقبض کنید

در محل کار، صف خرید، ایستگاه اتوبوس و... این حالت را حفظ کنید. شکم را فرو دهید و باسن را منقبض کنید. این تمرین را مرتب چندین بار در روز انجام دهید.

بی شک باید ورزش را در برنامه خود بگنجانید

فرقی نمی کند که چه تمرین ورزشی انتخاب می کنید فقط توجه داشته باشید که شکم به حرکت واداشته شود. همچنین این تمرینات باید به طور منظم در برنامه روزانه جای گیرند زیرا ورزش برای داشتن شکمی صاف اجتناب ناپذیر است.


سبک غذا بخورید

در غذا خوردن به کیفیت بیشتر از کمیت اهمیت دهید. از غذاهای سنگین اجتناب کنید و کمتر خوراکی های چرب بخورید. شیرینی جات،‌ چیپس، سس ها، بیسکوییت و... از این جمله اند. به جای غذاهای آماده در منزل غذاهای ساده و سالم تهیه کنید.

یبوست را درمان کنید

میوه ها و سبزیجات را به مقدار زیاد میل نمایید و ترجیحا غلات سبوس دارد انتخاب کنید. این سه گروه غذایی ضامن عملکرد مطلوب سیستم گوارش و روده ها هستند. همچنبن به مقدار کافی آب بنوشید. خود را مجبور کنید که روزانه 5/1 لیتر آب بنوشید. گرچه آب بهترین نوشیدنی است اما می توان از چای یا دیگر دمنوش ها برای تامین این نیاز بدن کمک گرفت. اما بر عکس نوشابه های گازدار را محدود کنید.

شکم را ماساژ دهید

هنگامی که در رختخواب دراز کشیده اید، زیر دوش یا مواقع استراحت، با انجام حرکات چرخشی شکم را ماساژ دهید. ابتدا از ناف شروع کنید و بعد به تدریج حرکات دایره ای را به سمت ران ها ادامه دهید.

نمناک

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: