کد خبر: ۵۳۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳:۲۰ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - 2015March 04
شفاآنلاین- قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور گفت: کمبود نیروی پرستار و ساعات کار زیاد در کاهش کیفیت خدمات پرستاران موثر است.
به گزارش شفاآنلاین؛ احمد نجاتیان روز سه شنبه در چهارمین همایش کشوری راهکارهای ارتقای خدمات پرستاری و مامایی در یزد بر تنظیم مقررات پرستاری در کشور تاکید کرد و گفت: در آینده سیستم ارزیابی صلاحیت حرفه ای در پرستاری و مامایی در کشور اجرایی خواهد شد.


وی بر اهمیت حفاظت از سلامتی مردم تاکید و اظهار کرد: سیستم آموزشی باید استانداردهای لازم را داشته باشد تا پرستار تربیت کند و سپس پرستار بتواند خدمات با کیفیت ارائه دهد.

عضو هیات رییسه انجمن علمی مامایی کشور هم در این نشست با اشاره به جایگاه خدمات مامایی در پیشبرد طرح تحول نظام سلامت گفت : 57 درصد تولدها در کشور از طریق سزارین صورت می گیرد و 90 درصد MRI های انجام شده نرمال است.

ناهید خداکرمی افزود: هم اینک تعداد دستگاه های سونوگرافی و MRI کشور ما برابر با 16 کشور عضو اتحادیه اروپاست ولی به لحاظ تعداد سونوگرافی و ام آر ای های انجام شده آمار ما چندین برابر آنها است.

خداکرمی خاطرنشان کرد: همچنین میانگین بستری در مراقبت ویژه نوزادان مراکز درمانی در حال افزایش است.

چهارمین همایش کشوری راهکارهای ارتقاء کیفیت خدمات پرستاری و مامایی با حضور 700 نفر از متخصصین، اساتید، پرستاران، ماماها و دانشجویان سراسر کشور روز سه شنبه در یزد آغاز شده و سه روز ادامه دارد.

مراقبت های بهداشتی و درمانی، مدیریت اخلاق ، ارتباطات حرفه ای آموزش ، مشاوره با مددجو و آموزش فناوری اطلاعات بخش دانشجویی از مهمترین محور های این همایش است

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: