کد خبر: ۵۳۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۳ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - 2015March 03
شفاآنلاین-وزیر نیرو تعرفه‌های جدید برق با احتساب ۱۰ درصد افزایش قیمت در بخش خانگی و ۲۰ درصد افزایش قیمت در بخش صنعتی را به تمامی شرکت‌ها و ادارات برق ابلاغ کرد.
به گزارش شفاآنلاین،پس از افزایش قیمت برق در اسفند ماه سال گذشته در قالب اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها و پس از آن تعیین عوارض ۳ تومانی مصرف برق، اسفند ماه سال جاری هم بهای این حامل انرژی بار دیگر برای مشترکان خانگی ۱۰ درصد افزایش یافت.

بر این اساس با گذشت حدود ۲ هفته از آغاز اجرای مصوبه افزایش قیمت برق مشترکان خانگی، صنایع و کشاورزی، تعرفه های این افزایش قیمت به طور رسمی توسط حمید رضا چیت چیان وزیر نیرو به تمامی شرکت های توزیع برق در استان‌های مختلف کشور ابلاغ شد.

در این تعرفه برق هزینه و نحوه محسابه صورت حساب برق مشترکان برق خانگی به این شکل محاسبه خواهد شد که کل مصرف اوج بار در دوره در عدد ۴۰۹ ریال ضرب خواهد شد که این برای مشترکان یکه دارای لوازم خانگی سه زمانه هستند در عدد ۲۰۵ ریال و برای مشترکانی که دارای لوازم خانگی دو زمانه هستند در عدد ۸۲ ریال ضرب خواهد شد.

از سوی دیگر بهای برق مشترکان جانباز ۲۵ درصد و بیشتر در مناطق عادی و گرمسیر به ترتیب با کسر ۸۰ و ۱۰۰ کیلووات ساعت از متوسط مصرف ماهانه انرژی برق آنها محاسبه خواهد شد.

علاوه بر این، بهای برق مصرفی مشترکان صنعتی در ماه‌های تیر، مرداد و شهریور ۲۰ درصد افزوده می شود ضمن آنکه بهای برق این دسته از مشترکان که روی ولتاژ ۴۰۰ و ۲۳۰ کیلو ولت هستند با کسر ۱۰ درصد و روی ولتاژ ۱۳۲، ۶۶ و ۶۳ با کسر ۶ درصد محاسبه و دریافت خواهد شد.

جدوال قیمت‌گذاری برق مشترکان خانگی، صنعتی و کشاورزی و مصارف عمومی به شرح ذیل است:

 

55.jpg

 


برق


برق

 

برق

 

 

برق

 

برق

مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: